2022-01-01, 12:50
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Älskar Fabiani! Hoppas så han ska slå igenom🙂
Han kommer i vanlig ordning rusa sig till en andraplats på måndag i Val di Fiemme om inte annat. Något år hoppas jag han lyckas få en tillräckligt stor lucka där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joow
Missade att van der Graaf fick ett gult, varför? Hade hon fått ett i en orelaterad tävling för en månad sen hade hon alltså fått tre minuters tillägg. Det är ju helt orimligt
Tre minuter är naturligtvis nästan alltid oproportionerligt.

Däremot har jag inte några invändningar mot att Frida får tillägg idag.

Det enda som står i VC/TDS-reglerna är detta:
Citat:
Abandonment, disqualification and overlapping (mass start & pursuit) in one race
will lead to exclusion from the rest of the Tour.

Andra gula kortet är ju automatisk DSQ.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Frida är väldigt talangfull men känns inte alltid som en smart åkare. Det känns nästan som hon ibland är lite dum i sitt tänk gällande träning och tävling. Har man ett gult kort sedan tidigare så gör man inte som hon gör, så otroligt jävla korkat är det.

Sen det här med att hon har väggat flera gånger och måste hålla igen med träning. Eller när hon öppnat alldeles för hårt i tävlingar och sprängt sig.

Hon är ung och en extrem tävlingsmänniska, jag förstår att det kan vara svårt ibland. Men om hon inte klarar av det själv så måste folket runtom kunna tala vett med henne. Eller är det ett gäng nickedockor runt henne som inte vågar säga något.

Hon är ung och svajig, kommer troligen utveckla den taktiska biten ju äldre hon blir, det är sånt som tar tid att bli bra på. Däremot borde hon kunna vara mer explosiv. Just masstart är svenska åkare i regel sämre på, förutom renodlade sprinters.
Frida har för mycket vilja och för lite taktik.
Det börjar bli väl mycket strul för Frida.
Citera
Medlem
FNLSs avatar
Amundsen kör bra i fel lopp om han vill till OS
Citera
Medlem
Gleb är bra när det går halvsnabbt
Citera
2022-01-01, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Det var en liknande incident efter där åkarna löste det på ett respektfullt ut. Diggins borde släppt in Frida när hon såg att det inte fanns plats för 2.

Tvärtom anser jag. Frida skulle bromsat upp och gått in bakom Diggins för att undvika strul.
Citera
Medlem
greta75s avatar
Har Anna Dyvik avslutat touren?
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Det var en liknande incident efter där åkarna löste det på ett respektfullt ut. Diggins borde släppt in Frida när hon såg att det inte fanns plats för 2.
Jepp Ryskan backade släppte in Finskan el om det var tvärtom, Men Diggins trodde väl hon skulle klara av det men Tyskan som kom bakom fällde henne eg!
För hade inte Tyskan varit där hade Diggins klarat sig...
Citera
Medlem
Berglund trodde alltså han hade chans på OS. Visar inte på något sätt att han hade något med de 4 sprintplatserna att göra.
Citera
2022-01-01, 12:52
Medlem
Sjukt!! Kalle är så jävla grym o överlägsen nu i Sverige!!! Vilken go göbbe😁😁😁
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Hoppas Calle väljer samma heat som Klaebo sen, ingen glömmer en fegis...
Citera
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jalvezia
Instämmer. Det hade varit trevligare att höra "Fan vad klantig jag var idag. Nu har jag förstört touren för mig själv och sprinten för Jessie. Jag ska leta upp henne och be om ursäkt så snart intervjun är över".

Jösses vilken respekt jag hade fått för henne om hon sagt så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in