Citat:
Ursprungligen postat av
joow
Det är väl det gula kortet som ställer till det. Utan det hon hade inför hade hon bara blivit straffad enligt 352.3 Competition suspension och inte fått något tidstillägg (min tolkning). Men nu hade hon gult kort och borde egentligen stå som DSQ i liven. Frågan är ju om disk i heat ska ge tidstillägg som jag postade tidigare:
352.2.7 Competitors disqualified in Sprints heats at Sprint competitions will keep
their qualification result and will not be disqualified from qualification result
list.
Tycker man borde överklaga här.
Inte perfekt skrivet, men ändå inte tvetydigt. Frida är diskad (DSQ) enligt regeln:
Citat:
352.2.3 Competitors who receive a second written reprimand in the same season will be automatically disqualified.
Frida får behålla kvalresultatet (påverkar väl fis-poäng och säkert något mer(?) enligt det du citerade. Hon är dock fortfarande diskad. Jag tror inte den paragrafen som du länkar till har något att göra med tourer specifikt utan snarare för hur kvalresultat används annars (fis-poäng väl?).
Sen kan hon få tidstillägg istället för att bli utesluten (vilket hon fick).
Visar väl främst det konstiga i att gula kort följer med in i tourer (och säkert ut ur tourer).