2021-12-30, 22:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugarMice
Jag tycker också att Kalla förtjänar en annan måttstock (dvs lägre) för att komma med,...

Ja det vore ju bra. Då har hon ju chansen att få sluta med ett riktigt praktfiasko. Förtjänar.

De yngre åkarna ska ha en annan (lägre) måttstock eftersom de ska få chansen att se och lära.
Citera
2021-12-30, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Frida-väder

Jag tror inte Ebba klagar heller.
Flera av konkurrenterna är nog mindre nöjda.

Förhoppningsvis lyckas dem åka ifrån åtminstone någon av konkurrenterna i totalen.
Blir det inte vinst imorgon (eller i den klassiska masstarten i Val di fiemme), blir dem garanterat påhoppade av flertalet skribenter som tror att den enskilda etappen är viktigare än totalen. Vissa har redan börjat ser jag.

Citat:
Imorgon i masstartsloppet kommer Frida..I tron att spräcka fältet..köra stenhårt..med en stenhårt kämpande Diggins I hasorna.. Summasummarum?? Frida kör sig slut och Diggins kommer i slutet och tjänar ytterligare några sekunder. Sedan får man ha koll på en finska också.
Citera
2021-12-30, 22:51
Medlem
Frida en bit från toppformen är snarare en naturlig hängåkare. Kanske inte minst i fristil. Det är nog främst Ebba som inte får bli för het på gröten, kanske låta någon annan stå för första stöten. Samtidigt gynnas inte Ebba om det går för segt, då får hon värdera totalen kontra den enskilda etappen. Några släpper alltid om det blir hård körning, först i mål är mindre viktigt.
Citera
2021-12-31, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
Charlotte tappar i början av loppen. Igår var hon bara drygt 10 sek långsammare än täten de sista 2,5 km, och hon var bara drygt 1 minut efter på 10 km, med dåligt startnummer, det var snyggt kört.
Att Kalla åkte hyfsat andra halvan av loppet berodde på att hon fick häng på Sorina som startade 30 sekunder efter.
Citera
2021-12-31, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Att Kalla åkte hyfsat andra halvan av loppet berodde på att hon fick häng på Sorina som startade 30 sekunder efter.

Det talar ju för att hon gör ett bra lopp idag. Hon har ju "häng" på de bästa redan från start.
Citera
2021-12-31, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Det talar ju för att hon gör ett bra lopp idag. Hon har ju "häng" på de bästa redan från start.
Kanske. Men nu tvingas hon öppna i samma fart. Senast gjorde hon alltså en 30 sekunder långsammare öppning än Sorina innan hon fick häng och hjälp med farten
Citera
2021-12-31, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Kanske. Men nu tvingas hon öppna i samma fart. Senast gjorde hon alltså en 30 sekunder långsammare öppning än Sorina innan hon fick häng och hjälp med farten

Och fick trots det släppa. Oroande
Citera
2021-12-31, 07:56
Medlem
Citat:
Finns inte formen så hjälper det nog inte hur retad hon än är. Känns som att det är Ebba vi kan hoppas på i årets TdS.

Av intervjun att döma efter loppet tycker jag att det var rätt tydligt att det var dåliga skidor. Var kanske också lite avis på Ebba efteråt i målfållan vilket stärker hypotesen. Tror mer på Frida ändå. Vore kul om Ebba var med där.
Senast redigerad av ccnut 2021-12-31 kl. 08:31.
Citera
2021-12-31, 09:16
Medlem
14ccKemiskts avatar
Citat:

Ja. Och Frida lär sannerligen inte göra om tabben från förra året när hon drog loppet länge utan att få lucka. I år kanske hon försöker göra en Svahn istället?
Citera
2021-12-31, 09:36
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Av intervjun att döma efter loppet tycker jag att det var rätt tydligt att det var dåliga skidor. Var kanske också lite avis på Ebba efteråt i målfållan vilket stärker hypotesen. Tror mer på Frida ändå. Vore kul om Ebba var med där.
Har Kalla alltid dåliga skidor? Märkligt det där, i Gällivare där hon gjorde sina bästa lopp för säsongen var skidorna tydligen också dåliga.
Citera
2021-12-31, 09:41
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Egentligen är jag helt emot uttagningar av nostalgiska skäl. Tycker dock att man kan göra ett undantag när det gäller Charlotte Kalla. Hur många ggr har hon inte visat att hon lyckats pricka in formen till mästerskapen. En plats i OS-laget skulle vara en fin avslutning på karriären och ett tack för allt hon gjort för svensk damskidåkning. Sprintlaget är fyllt nu med uttagningen av Dyvik. Charlotte var 3:e bästa svenska igår trots dåligt startnummer och för henne opassande före.
Hoppas på en framskjuten plats i masstarten och en bekräftelse på att formen är på väg.

Jag tycker helt klart att hon ska vara med. Vi har lite sjuka förväntningar på henne om man ser till hur länge hon åkt. Den här säsongen så har hon ändå åkt helt ok och ser man till senaste loppet så ska vi kanske inte jämföra henne med de absolut topplacerade. Tycker ändå hon verkar vara ett strå vassare jämfört med de 2 senaste säsongerna och hennes konkurrenter om man inte räknar med ebba/Frida så hon bättre än både Johanna och Anna med god marginal
Citera
2021-12-31, 09:46
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Så...vem ska vi skicka istället?
Jag räknar definitivt inte bort Kalla på ett OS.

De har inget bra alternativt tomtarna som hatar kalla i den här tråden.. De är sådana som tror att personer kan leverera toppresultat som johaug annars bör man sluta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in