2021-12-31, 01:07
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
OK du känner inte heller till Dr Rushwort? Som alltså är utbildad läkare och jobbar på Karolinska sjukhuset och han är långtifrån någon foliehatt. Du må vara förlåten. Men läs gärna hans väldigt vetenskapliga bok. Det verkar som om du är just en av de som den riktar sig till. Alltså ni som till fullo köpt all ovetenskaplig propaganda.
Apropå fångarna så blir ju i realiteten väldigt få i samhället allvarligt sjuka av corona. Varför skulle fångar i ett trångt fängelse där korsimmunitet mot alla möjliga sjukdomar är starkare än på många andra ställen bli svårt sjuka?
Jag är jätteglad att du har läst en väldigt vetenskaplig bok.
Han borde genast sätta sig på ett plan till Italien och berätta för deras läkare som är köpta av dina diverse miljardärer att det är en ren slump att majoriteten av deras IVA patienter inte är vaccinerade.
Citera
2021-12-31, 01:12
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Vad kom först hönan eller ägget?
Först kommer virusinfektionen som sedan ev. övergår i en bakteriell infektion.
Det är aldrig tvärt om vad jag känner till.
Citera
2021-12-31, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Först kommer virusinfektionen som sedan ev. övergår i en bakteriell infektion.
Det är aldrig tvärt om vad jag känner till.
Alla männsikor har enotårma mängder bakterier i sig som lätt kan bli probleatiska och som sagt Agnes Wold påstod att det är våra egna bakterier som dödar oss inte virus. Men vem lyasnar på henne?
Citera
2021-12-31, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
"Troligen."
Det måste vara ditt favoritord.
Väldigt vetenskapligt.
Ja nu stod det faktiskt i texten att c19 nämndes i dödscertifikatet. Hade det bara varit c19 vilket det i princip aldrig gör så hade de bara skrivit det.
Sen verkade en av de hemska fångarna vara ganska fet då är man i riskgrupp för många sjukdomar.
Citera
2021-12-31, 01:23
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
OK väldigt uppenbart att du tillhör de panikslagna ovetenskapliga. Italien fick främst problem på grund av en gammal befolkning och grov felbehandling, troligen med alldeles för mycket morfin och respiratormissvård.
Och återigen så tvingas jag alltså påminna dig att många av de som sägs vara ovaccinerade är ovaccinerbara alltså de allra svagaste och känsligaste i samhället som alltså avråds från att ta vaccin. Att miljardärer som Gates Besos Zuckerberg och Soros lagt sig i på alla möjliga sätt är det nog ingen aom kan motsäga. De vill säkert väl men det har ju slutat i en gigantisk röra. Som de alla givetvis tljänat ännu mer pengar på.
Ännu igen "Troligen"..
Själv tror jag på tomtar. Såg en dokumentär på Discovery om det. En forskare sa att de fanns.
Efter det sändes ett program om att judar hade mördats under andra världskriget men det tror jag inte ett dugg på. Det var såna miljardärer som Soros och Spielberg som antydde saker som troligen inte är sant.
Citera
2021-12-31, 01:28
Medlem
Citat:
Det enkla svaret är att de vill hålla igång paniken och den enorma coronaprofiten! Från i princip 0 till 1000 tals miljarder dollar i omaättning på bara några år är sanslöst starkt jobbat av vaccin sjukvårds och testlobbyisterna och företagen som betalar dom. Klart de och mediabolagen inte vill släppa den födroken i första taget.

Fast nej… det tror jag inte är svaret. Testsvaren ger ingen panik. Folk vet ju redan att det sprids och är spritt. Så nej det tror jag inte ett skvatt på. Men frågan är enkel egentligen så FHM borde kunna ge ett svar? Eller regionerna? Eller regeringen?

Kanske har man bara fortsatt i samma spår som innan utan att tänka på att det inte längre fyller någon funktion på samma sätt. Framförallt är det ju säkert svindyrt så man får ju verkligen vara noga med att det finns en mening.
Citera
2021-12-31, 01:33
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
Har några av dom 2 länderna behandlat folk med ivermectin?

Kolla på länder som har behandlat folk med ivermectin. Och se före och efter

Hade varit en mycket mer givande approach.

Men om du aldrig vill veta svaret. Så behöver du inte heller kolla. Jag som är väldigt nyfiken vill självklart veta resultatet av saker och ting. Men alla är inte nyfikna. Vissa vill ha sin sanning serverad till dom. Och det är inget fel i det, vi är alla annorlunda

Ivermektin har stötts och blötts 1000tals gånger. Nej det fungerar inte. När man gjort omfattande analyser av dom försök som gjorts så faller det sönder i ingenting.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ivermectin_during_the_COVID-19_pandemic
Citera
2021-12-31, 01:39
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Smittsamheten ang Delta påverkas ju kraftigt av immuniteten. Det gör inte Omikron. Så jag undrar hur stor skillnad det är i en helt naiv population.
Får väl se om Nya Zeeland drabbas av en omicronvåg och jämföra med deras deltavåg. De skyndar att boosta med vaccin, men med ynka tre promilles bekräftad naturlig immunitet (i e bekräftade fall) är de nog det närmaste en naiv population man kan komma. Mestadels dubbel- eller trippelvaccinerad iofs, men vaccinet har ju begränsad effekt.

De har just upptäckt de första omicronfallen i samhället.

Australien med 1,3 % naturlig immunitet (i e bekräftade fall) bör också kunna ses som rätt "naiva".
Senast redigerad av outoftheblue 2021-12-31 kl. 01:48.
Citera
2021-12-31, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag har en fundering. Är det verkligen vettigt att fortsätta att testa för covid-19? Vad ska man ha siffrorna till? Vad är meningen?

Jag tror långt ifrån alla testar sig så siffrorna ger ändå ingen exakt bild. Och om man jämför olika delar av landet så är det olika lätt/svårt att testa sig. I Stockholm får man pcr-testet hemkört medan man i Göteborg måste traska iväg och hämta ut det i anslutning till en vc och även lämna in det där. Således testar sig troligen de i sthlm i mycket högre grad vid sjukdom medan de i Göteborg inte gör det. För vem vill stå i kö med massa andra sjuka eller ens gå ut om man är sjuk? Så siffrorna ger väl ändå ingen riktig bild över hur det ser ut.

Om det handlar om huruvida man som sjuk ska veta hur man ska bete sig vid covid respektive annan sjukdom så spelar väl inte det heller någon större roll? Kan inte alla bara vara hemma (och undvika att träffa andra) så länge man är sjuk? Oavsett sjukdom… det borde väl räcka rätt långt eller?

Och det som spelar roll för samhället och sjukvården är väl snarare antalet inlagda eller inlagda på iva pga covid? Detta kan man ju koncentrera sig på och föra statistik över. På så vis vet man ju troligen också om det ökar eller minskar i övrigt. Men övriga fall som ej kräver vård spelar väl ändå ingen roll?

Så varför fortsätter man med pcr-testerna? Det måste ju kosta multum. Vad är meningen med det? Vad är syftet? Att det är en stor samhällsspridning vet vi ju redan. Var och varannan person jag känner har covid just nu. Det som spelar roll är väl hur sjuka de blir och det visar ju statistiken på sjukhusen… och att de ska vara hemma när de är sjuka gäller väl oavsett sjukdom?

Håller med. Personligen ser jag i min närhet att de flesta som blir förkylda nu, och det är fler än normalt, inte bryr sig om att testa längre. Med fler än normalt, menar jag att flera som aldrig brukar bli sjuka, nu har blivit det. Inklusive jag själv. Flera misstänker vaccinet. Men det är ju bra spekulationer. Nu blev det ett sidospår……Tester……Nej, jag tror inte att det ger någon tillförlitlig data längre. Stannar hemma vid symptom gör väl alla med lite vett i skallen ändå. Och ja, det enda som betyder något, ser vi ju i vården.

Detta är nog över snart. Och satan vad skönt det ska bli när hysterin har lagt sig!
Citera
2021-12-31, 02:37
Medlem
arbetets avatar
Från USA:

Omicron surge is 'unlike anything we've ever seen,' expert says
An unprecedented spike in Covid-19 cases fueled by the fast-moving Omicron variant is crushing hospitals across the United States, with doctors describing packed emergency rooms as health experts implore New Year's Eve revelers to keep parties small and outdoors to help avert an even worse surge.

"It's unlike anything we've ever seen, even at the peak of the prior surges of Covid," Dr. James Phillips, who works in Washington, DC, said Wednesday, when the nation hit a new pandemic high of 300,886 average new daily cases over the prior week, according to Johns Hopkins University data.
https://edition.cnn.com/2021/12/30/health/us-coronavirus-thursday/index.html

BNO Newsroom
@BNODesk
BREAKING: U.S. reports more than 500,000 new coronavirus cases, with some states yet to report
https://twitter.com/BNODesk/status/1476680373585297422?s=20

Och i SA:

Tulio de Oliveira
@Tuliodna
Ops, numbers are still up in South Africa, especially the positivity rate. We are still not out of the woods...
https://twitter.com/Tuliodna/status/1476618406203953152?s=20
Citera
2021-12-31, 04:05
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Från USA:

Omicron surge is 'unlike anything we've ever seen,' expert says
An unprecedented spike in Covid-19 cases fueled by the fast-moving Omicron variant is crushing hospitals across the United States, with doctors describing packed emergency rooms as health experts implore New Year's Eve revelers to keep parties small and outdoors to help avert an even worse surge.

"It's unlike anything we've ever seen, even at the peak of the prior surges of Covid," Dr. James Phillips, who works in Washington, DC, said Wednesday, when the nation hit a new pandemic high of 300,886 average new daily cases over the prior week, according to Johns Hopkins University data.
https://edition.cnn.com/2021/12/30/health/us-coronavirus-thursday/index.html

BNO Newsroom
@BNODesk
BREAKING: U.S. reports more than 500,000 new coronavirus cases, with some states yet to report
https://twitter.com/BNODesk/status/1476680373585297422?s=20
Tja, UK är visst uppe i att 2 promille av befolkningen per dag smittas, och i USA verkar det vara knappt en promille. Är det så himla mycket för en luftvägsinfektion? Tänk, ve och fasa, om var 500e person skulle bli förkyld, per dag, under vintervirussäsongen! Då skulle alla ha hunnit varit förkylda inom ... öh ... 17 månader. Det skulle vara som om två elever per dag blev förkylda på en stor skola med 1000 elever. Visst känns det lite överdrivet ändå?

OK, det kan vara lite värre än en förkylning för en del, men för många är symptomen så identiska med vilken vanlig förkylning som helst, så man måste testa för att få veta vilket virus man fått. Och de flesta som testas testar negativt för covid.

De leker med siffror för att dramatisera. Vore bättre om de angav vilken procent av alla luftvägsinfektioner som var covid. Men återigen är det som om inget annat virus existerar.

Covid är väl det enda de i USA får gratis vård för? Klart det måste utnyttjas, av patienter såväl som sjukhus. Plötsligt är det ju staten som betalar.
Citera
2021-12-31, 05:14
Medlem
outoftheblues avatar
Rena rama detektivmysteriet. Hur kunde viruspartiklar ta sig från ett rum och smitta ner personer på andra sidan korridoren på en karantänsanläggning?

En smittad instängd i ett rum, dörren öppnas bara tillfälligt för mat och tester. Några gånger råkade dörrarna vara öppna samtidigt, men bara helt kort. Hur snabbt rör sig viruspartiklar genom luften egentligen?

Enorma resurser läggs ner, som vore ett mord begånget. Övervakningsfilmer studeras, virus sekvenseras, enda slutsatsen blir att viruset måste ha flugit över korridoren under någon av de korta stunder båda dörrarna, helt mot reglerna, råkade öppnas samtidigt. Trots ventilation som borde ha förhindrat detta.

Det är inte lätt att stoppa spridningen ens på en karantänsanläggning. Säkert där många blivit smittade.

Är det klokt lägga såna resurser på detta? Är det hybris att tro att man kan stänga ute ett virus genom att stänga in människor? Och just nu när alla är genomtrötta på restriktioner, tvång och omständiga procedurer, då dyker plötsligt omicron upp, liksom för att räcka ut tungan till de som trott sig kunna hålla viruset stången.
"Our findings support the hypothesis that during episodes of simultaneous door-opening, airborne particles in the room of person A rapidly diffused down a concentration gradient, across the corridor, and into the rooms of group BCDEF," the team wrote.
https://www.cnn.com/2021/12/30/health/new-zealand-covid-facility-transmission/index.html
Senast redigerad av outoftheblue 2021-12-31 kl. 05:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in