2021-11-03, 10:44
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Är det avgörande i sammanhanget, tycker du? Hade de Bali idag svansar för styrt när han var barn hade han aldrig släppts in i Sverige. Det borde han tänka på när han flirtar med brunpopulismen.
Han verkar ganska bitter över att han skickades iväg så varför tror du att han inte skulle ha tyckt det hade varit bättre med regler som lät honom stanna hos familjen?

Dessutom är inte SD falangen helt mot mottagande av flyktingar. Deras kritik handlar om öppna gränser där vem som helst skall betraktas som flykting. De är för en ökning av kvotflyktingar, men emot folkvandringar hit. Bali hade således kunnat komma hit även om de hade haft makten.
Citera
2021-11-03, 10:46
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Är det avgörande i sammanhanget, tycker du? Hade de Bali idag svansar för styrt när han var barn hade han aldrig släppts in i Sverige. Det borde han tänka på när han flirtar med brunpopulismen.
Ett jävla tjat om den där färgen. De som flörtat mest med nazityskland är sossarna.
Citera
2021-11-10, 09:09
Medlem
Är de riksdagsledamöter som syns mest på Twitter lika flitiga i riksdagen?

https://twitter.com/dagensnyheter/status/1458319061306195977
Citera
2021-11-21, 06:03
Avstängd
Hanif Bali valde att snabbt döpa om titeln på sin bok från Konsten att vara elak till Mina nio liv och att lägga till ett kapitel om hur synd det är honom. Men den äldre titeln var nog mera rättvis

https://www.gp.se/kultur/kultur/ett-smart-karriärdrag-att-bli-cancelled-1.59496833
Citera
2021-11-21, 06:12
Medlem
svampsubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Hanif Bali valde att snabbt döpa om titeln på sin bok från Konsten att vara elak till Mina nio liv och att lägga till ett kapitel om hur synd det är honom. Men den äldre titeln var nog mera rättvis
https://www.gp.se/kultur/kultur/ett-smart-karriärdrag-att-bli-cancelled-1.59496833

Har du haft möjlighet att läsa den innan släppet?

En vitbok av enskild rang med svart tunga, då kan den kallas Hanif Balis lilla bruna..
Citera
2021-11-21, 12:18
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan

Hanif och Runars böcker känns lika trovärdiga.
Citera
2021-11-26, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Twitters algoritmer är mer benägna att förstärka högerpolitiker än vänsterorienterade eftersom deras tweets genererar mer upprördhet samtidigt som en Twitter-användare också är mer benägen att reagera och retweeta sina inlägg. Det kan vara en av förklaringarna till att Hanif Bali har så många följare på Twitter.

Det beror väl mest på att i ena ytterkanten härjar muppar som sitter och räknar likes och retweets på inlägg och tycker att det är en världsnyhet varje gång någon råkar gilla ”fel” inlägg från ”fel” person, med följden att hela den sidan är ängsliga och ytterst varsamma med vad dom själva sprider för att inte råka ut för sin egna ettriga mobb

Högersidan bryr sig inte nämnvärt om Hanif eller nån annan profil då och då gillar eller retweetar en profil med åsikter åt vänster
Citera
2021-12-13, 10:19
Medlem
Änglavakt..?

https://twitter.com/hanifbali/status/1470309288493125633
Citera
2021-12-31, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Vad tror du om att han kanske lekte lite med hennes känslor? Som ett sätt att underhålla sig själv, lite som att slita av vingar på flugor? Tänkte lite att det är många som ser honom som aggressiv. Det skulle förklara det hela om man inte menar att det var i något sexuellt syfte. För jag kan förbanne mig inte komma på varför en man över trettio vill se film med en okänd femtonårig flicka. För det är förbannat konstigt.

Kanske han skrattade åt hennes naiva tro på att han skulle hjälpa henne som politiker och njöt av att hade makten att säga sådana saker? Ja vi vet ju inte att det var så, men det skulle kunna ha varit så.

Jag bläddrade igenom den här diskussionstråden för att kolla om det var någonting jag glömde eller missade att besvara
när jag deltog här tidigare i samband med den där skandalen med den minderåriga flickan där Hanif Bali var inblandad.

Hanif Bali hade nyss blivit dumpad av sin dåvarande flickvän på grund av sitt omogna beteende och
det som då hände var att han hamnade i en livskris och ålderskris.

Han började därför flörta med betydligt yngre och minderåriga flickor inom Moderaterna och MUF
eftersom det fick honom själv att känna sig lite yngre genom att umgås med andra yngre och ha de omkring sig.

Jag gissar dock på att han efter den där skandalen kommer försöka hålla låg profil i sådana sammanhang.

Fast nu efter att han tvingades av Moderaterna att avstå från framtida riksdagsplats så är ju han ju förvisso fri
att byta bana och sadla om till gymnasielärare eller högstadielärare ifall han känner behov i framtiden av att komma nära yngre.

Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Såklart. Ett utmärkt sätt att få krafterna inom M som ville ha bort honom att lugna ner sig. De tog ut segern i förskott. Nu är det för sent för dem att starta om. Nu är det Bali som har bollen och styr spelet.

Ja du det där diskussionsinlägget gick det ju inte så himla bra med eftersom Hanif Bali blev petad av Moderaterna
och informerad om att han inte är välkommen att förnya sin rikdagsplats för nästa mandatperiod.

Han får väl fortsätta i framtiden att bråka runt lite på Twitter om han nu tycker det är roligt, han duger inte till mycket annat.

Jag brukar förvisso inte ens följa honom eller hålla koll på vad folk ägnar sig åt på Twitter eftersom
det i realiteten har noll betydelse, det var väl därför jag lite grann glömde av den här diskussionen.

Hanif Bali lär ju bli än mer bortglömd och ointressant framöver för alla utanför Twitter, nu snart utan sin riksdagsplats.
Citera
2021-12-31, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nesrider81
Vart har du läst det vittnesmålet från hans före detta flickvän?

Det var en som heter Alexis, före detta flickvännen till Hanif Bali som i något Facebook inlägg nämnde en del av hans barnsliga beteende
som gjorde honom helt outhärdlig och väl var delvis en orsak till att han blev dumpad.

Hanif Bali klarar inte ens av att umgås privat med vare sig familj eller flickvän, utan att efter några minuter
gå in på sin Twitter och börja bråka och gräla om irrelevanta oväsentligheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Hanifs fd flickvän (i en grupp på Facebook)

Varje gång vi skulle titta på film så slutade det med att han tog upp twitter efter tjugi minuter och började bråka med människor.

Så ville han alltid att man skulle titta på hans dissar och om man inte tyckte han var rolig blev han jättesur.

Citat:
Ursprungligen postat av nesrider81
Ajdå.

Nu när Moderaterna avslutat sin utredning om Bali gör man det tydligt att man inte ställer sig bakom Balis version. Riktar även kritik.

https://news.cision.com/se/moderaterna/r/moderaterna-avslutar-intern-utredning-om-riksdagsledamoten-hanif-bali,c3428350

Ja alltså Hanif Bali har i praktiken blivit utsparkad av Moderaterna från sin riksdagsplats, även om han själv
givetvis försöker lite desperat att få det att låta annorlunda för att försöka behålla sin image och stolthet.

Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Änglavakt..?

https://twitter.com/hanifbali/status/1470309288493125633

Ja alltså det är ju inte första gången som Hanif Bali gör bort sig ute i trafiken, han åkte ju fast för fortskörning nyligen
och blev tillfälligt av med sitt körkort.

Det skulle i och för sig inte förvåna mig om han har kört bil onykter vid en del tillfällen också,
han har ju lite den typen av barnsliga och oansvariga personligheten.
Senast redigerad av 12-12 2021-12-31 kl. 04:29.
Citera
2021-12-31, 05:21
Medlem
Manjakiss avatar
En riktig hjälte som har rätt i de mesta han säger. Förstår att det mänskliga avfall som röstar vänster och vill ha in mer valboskap i våra ghetton tycker han är hemsk.
Sanningen svider…
Citera
2021-12-31, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12

Hanif Bali hade nyss blivit dumpad av sin dåvarande flickvän på grund av sitt omogna beteende och
det som då hände var att han hamnade i en livskris och ålderskris.

Han började därför flörta med betydligt yngre och minderåriga flickor inom Moderaterna och MUF
eftersom det fick honom själv att känna sig lite yngre genom att umgås med andra yngre och ha de omkring sig.

Jag gissar dock på att han efter den där skandalen kommer försöka hålla låg profil i sådana sammanhang.

Han är 168 sm långa och är 34 år gammal och väger 65 kilo, snart 35 och börjar gå mot 40. Vad har han egentligen åstadkommit i sitt liv?

Allvarligt, vad har han gjort? Det känns mest som att han babblar en massa.

Han sitter kvar men kandiderar inte. Ska han öka sitt stöd på nätet genom att skriva på internet nu? Men vad ska han göra i praktiken förutom att prata?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in