2021-12-30, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Du såg ju en ”mörkning” av data din pajas!
Du hittade nu själv orsaken till ”mörkningen”

Hur lågt ner på samhällsstegen står du egentligen med uttryck såsom ”pissfitta” ?
Din mamma kan INTE vara stolt över dig..

Jag presenterade en teori, inget mer med det, jag hävdade aldrig att det låg till på det sättet utan ställde en öppen fråga.

Min placering på det du kallar ”samhällsstegen” är att jag vid 40-års ålder inte behöver arbeta mer, har flyttat utomlands till varmare breddgrader, ekonomiskt oberoende helt enkelt, men jag förstår inte relevansen?

Pissfitta, ja, vad skall jag säga annars? Du är en sorglig typ som inte pallar en diskussion utan att direkt dra till med personangrepp, pinsamt, obegåvat. ☹️
Citera
2021-12-30, 18:32
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag är mer pessimistisk. Jag tror vi får se en Alpha the Sequel efter Omega.
Nja, jag är mer hoppfull.

Som det verkar kommer de mer "livskraftiga" mutationerna från områden där vaccin är dåligt utbredd eller före vaccinering påbörjades.
Omicron kom från Afrika från område med nästan obefintlig vaccinering precis dom alfa, beta och delta.

Om Omicron nu ordnar motsvarande skydd och blir utbredd globalt borde det troligen motverka nya "livskraftiga" mutationer.

OBS bara mina teorier och jag har inga direkta bevis för dem. Inte mer än att vi hittills inte sett någon "livskraftig" mutation från områden med hög vaccintäckning.

Från den ständige optimisten. Jo jag fortsätter hoppas skiten ska gå över.
Citera
2021-12-30, 18:43
Medlem
Tegnell flaggar för fler restriktioner.

Ett av dessa är vaccinpass på fler ställen.

När ska idioterna på FHM förstå att vaccin inte ger någon som helst effekt på smittspridningen? Speciellt inte ett jävla pass där folk tror de är helt gröna för att de tog ett vaccin för 4 månader sedan.
Citera
2021-12-30, 18:43
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
Du måste skämta?

Wikipedia har bra och balanserad information?

Kolla på områdena som har använder sig av ivermectin istället. Så behöver du inte tro på något, utan deras resultat kommer säga sig självt

Kausalitet och korrelation är två begrepp som lätt blandas ihop och skapar förvirring hos många. Exempel. Ivermektin används inte i Nya Zealand ändå har dom lägstra siffrorna i världen. I Nordkorea används det inte heller och där finns inte covid.
Citera
2021-12-30, 18:46
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja, inte vet jag. Men uppenbarligen ser myndigheterna värre på situationen där än vad du gör:

Shaun Lintern
@ShaunLintern
Leeds Hospital to host one of the first 'Nightingale hubs' based in a car park at St James's Hospital. NHS wants space for up to 4k extra beds nationally...but who will staff these beds?
https://twitter.com/ShaunLintern/status/1476464984926339076?s=20

Det brukar alltid dröja ett tag innan COVID-patienter behöver mekanisk ventilering . Det är kanske så de räknar.
IVA på svenska innebär övervakning, och möjligheter att ge tillskott med syrgas och eller hela vägen med mekanisk respirator.
Alla IVA-patienter har inte respirator inkopplad.
Vad "patients on ventilators" exakt betyder får något gärna reda ut, men det låter som om det handlar om personer med respirator inkopplad.
Citera
2021-12-30, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatavaccinpass
Tegnell flaggar för fler restriktioner.

Ett av dessa är vaccinpass på fler ställen.

När ska idioterna på FHM förstå att vaccin inte ger någon som helst effekt på smittspridningen? Speciellt inte ett jävla pass där folk tror de är helt gröna för att de tog ett vaccin för 4 månader sedan.

Det är kanske inte för smittspridningen utan för att få ner antalet ovaccnerade som läggs in.
Citera
2021-12-30, 18:52
Medlem
86% av ALLA över 12 år i Sverige har nu fått sin första dos.
82% av ALLA över 12 år i Sverige är nu HELT färdigvaccinerade.

TROTS detta så pratar nu FHM om nya restriktioner (!!!) på restriktioner vi redan har!!!

Jag vaccinerade mig av EN ENDA anledning - för att slippa restriktioner. Nu kan jag inte det ändå + smittan skenar i rekordfart. Aldrig varit fler fall i Sverige eller te.x Danmark för den delen.

Nu kommer jag inte ta en 3 dos om dom så tvingar mig med pistol. Jävla horungar. lögnare.

Hoppas ingen tar sin 3 dos så kan dom köra upp sina restriktioner i röven. Knappt någon dör och 100 pers på IVA i ett land med 11 miljoner ändå tvingar dom oss till detta.
Citera
2021-12-30, 18:55
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
De har inte slopat coronapassen.

https://stm.fi/sv/covidintyget

Vissa aktiviteter som innan krävde coronapass är nu inte tillåtna men det finns fortfarande aktiviteter där coronapass är ett krav.

Där ser man. Behöll de en slatt, alltså?

Kan du se några medicinska fördelar med att ovaccinerade får lämna restaurangen kl 20?
Citera
2021-12-30, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det är kanske inte för smittspridningen utan för att få ner antalet ovaccnerade som läggs in.
Vad fan ger vaccinpass för effekt i det avseendet när de ovaccinerade ändå kommer träffa andra vaccinerade/ovaccinerade och därmed smittas?

Hur många ovaccinerade under 40 och utanför riskgrupp hamnar på IVA?
Citera
2021-12-30, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Kausalitet och korrelation är två begrepp som lätt blandas ihop och skapar förvirring hos många. Exempel. Ivermektin används inte i Nya Zealand ändå har dom lägstra siffrorna i världen. I Nordkorea används det inte heller och där finns inte covid.

Har några av dom 2 länderna behandlat folk med ivermectin?

Kolla på länder som har behandlat folk med ivermectin. Och se före och efter

Hade varit en mycket mer givande approach.

Men om du aldrig vill veta svaret. Så behöver du inte heller kolla. Jag som är väldigt nyfiken vill självklart veta resultatet av saker och ting. Men alla är inte nyfikna. Vissa vill ha sin sanning serverad till dom. Och det är inget fel i det, vi är alla annorlunda
Citera
2021-12-30, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
86% av ALLA över 12 år i Sverige har nu fått sin första dos.
82% av ALLA över 12 år i Sverige är nu HELT färdigvaccinerade.

TROTS detta så pratar nu FHM om nya restriktioner (!!!) på restriktioner vi redan har!!!

Jag vaccinerade mig av EN ENDA anledning - för att slippa restriktioner. Nu kan jag inte det ändå + smittan skenar i rekordfart. Aldrig varit fler fall i Sverige eller te.x Danmark för den delen.

Nu kommer jag inte ta en 3 dos om dom så tvingar mig med pistol. Jävla horungar. lögnare.

Hoppas ingen tar sin 3 dos så kan dom köra upp sina restriktioner i röven. Knappt någon dör och 100 pers på IVA i ett land med 11 miljoner ändå tvingar dom oss till detta.
Bra beslut.

Tänk också på att snart gäller vaccinpasset bara för de som tagit 3 doser.

Du skulle lyssnat på oss som insåg bluffen från första början.

4 IVA-inlagda per region alltså av dessa 100. Ändå ska de böla.

Ju färre som tar 3 dosen desto mindre kan de kräva vaccinpass.
Citera
2021-12-30, 19:02
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Man har slagit i taket vad gäller testkapaciteten. Jag var en sväng i Lund, långa köer vid Nova och covidtestningen där (som man själv får betala).

Enligt Sydsvenskan är det väldigt svårt få testtid....

"Utanför provtagningsboden vid parkeringsplatsen står Fadia El Hamad, som jobbar på ett LSS-boende och har symptom. Hon berättar att hon har försökt att boka test i tre dagar, men inte lyckats. Idag har hon stått i kö i två timmar, och är bara halvvägs fram."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in