Citat:
Och om man i stunden inte hittar en naturlig förklaring så är det lik förbannat inget bevis på nåt onaturligt i sig, och definitivt inte på att andar tomtar troll remote viewing slagrutor medium etc etc etc existerar eller fungerar så som de troende påstår.
Ofta finns det dessutom en naturlig förklaring, men de troende vägrar ta till sig den. Eller som kan kom a efter ett tag.
Citat:
Går ej att bevisa. Kolla YouTube. Finns hur mycket som helst. Evp, skepnader, poltergeist. Det räcker ej som bevis tydligen. Sedan vem fan bryr sig om nån inte tror en? Jag vet vad jag har upplevt. Bonus om man får det på film, men inget bevis tyvärr. Jag har vänner som ej tror på det och även om jag visat så säger de att de inte hör alls. Eller att jag photoshoppat.
Men då borde det väl vara en baggis att övertyga etablerad vetenskap om detta fantastiska som du och andra så ofta påstår att ni så lätt upplever…? Varför har ni ändå aldrig lyckats påvisa det ni påstår existerar? Varför totalmisslyckas ni varenda gång detta testat dubbelblint och under vetenskapliga kontrollerade former så inga andra faktorer ska kunna påverka annat än den påstådda förmågan eller fenomenet…?
Citat:
Tja, hur konstigt är det att människans hjärna kan få spatt och ge vilka signaler intryck och hallucinationer som helst när den är dopad med ett lass mediciner lugnande smärtstillande etc…? Hur funkar hjärnan vid en helt vanlig fylla….? Eller bara en så helvetes enkel sak som om man plötsligt väcks och är yrvaken….?
Är inte det en extremt mycket mer sannolik förklaring än att det skulle existera en massa övernaturligt, som ingen ännu lyckats påvisa på något seriöst sätt, utan bara en massa anekdoter och fabulösa påståenden och taffliga YT-videos….
Citat:
Citat:
Men tjena doktorn! Du bufflar på med ditt skit som vanligt.. Går inte att diskutera med dig. fattar seriöst inte varför du är här inne varje dag, du anser dig vara smartare och ska klanka ner på alla som inte tycker som du. Ganska komiskt när du vet väldigt lite och verkar leva dit liv framför datorn, har du varit ute någon gång och försöka uppleva något själv?
Gott nytt din tosing!
Gott nytt din tosing!
Det är uppenbart att du har stora problem med verkligheten, jag är nämligen inte alls inne på denna forumdel varje dag…
Man får såklart tycka vad man vill, men tycka är inte några bevis, det borde du väl förstå….? Eller om jag tycker jorden är platt, eller tycker att man kan leva på bara luft, eller att månen är av ost, är det så i verkligheten då, räcker mitt tyckande som bevis menar du…?
Uppleva något själv….? Ok, så om någon hävdar att man kan hoppa från 10 våningen utan att skada sig, så måste jag testa att uppleva detta själv, för annars kan jag ju inte veta…?
Leva mitt liv framför datorn….? Tja, jag ligger utomlands på jobb ca 120 dygn/år sen 23 år nu och utför sysslor som kräver specialkompetens så jag har hunnit med att lära mig allt detta. Så jag hinner med en hel del mer än att gästa internet. T ex så har jag läst och studerat massor av påstådda övernaturliga saker och ännu inte funnit ett enda sådant påstående som håller för en kritisk granskning.
Om nu det övernaturliga verkligen existerar för att så många påstår detta, varför klev då inte nån av alla dessa lallare om det övernaturliga in och sopade hem Randis pris på 1 miljon dollar till den som kunde påvisa/demonstrera något som helst övernaturligt….? Det borde väl ha varit en baggis kan man tycka med alla ni som skrävlar vitt och brett om era upplevelser och påstådda förmågor…? Men trots att priset fanns i en massa år så klarade ingen ens antagningstesterna, utan kunde direkt konstateras antingen bluffa eller helt enkelt inte hade några förmågor alls utan det kunde förklaras som enkla naturliga fenomen.