2021-12-28, 23:31
Medlem
CrackerPowers avatar
-
Evolution.
Män använder humor för att hävda sig socialt och få kvinnors uppmärksamhet.
Med högre social status har dina gener en högre sannolikhet att överleva.
Citera
2021-12-29, 23:51
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
Humor handlar om sanning. Man exponerar och förlöjligar en dold sanning som på ett eller annat sätt är obehaglig och ful och då när den exponeras i all sin fulhet och löjlighet blir det roligt. Kvinnor är mer av åsikten att allt som är obehagligt och fult borde förbli dolt. "Har du inget trevligt att säga kan du väl helt enkelt vara tyst." Kvinnor är fundamentalt oseriösa varelser och klarar därför inte av så pass seriösa grejer som humor.

Se på trådstartaren som exempel, han är som en exponering och ett karikatyrmässigt förlöjligande av det fula, plumpa, låga och idiotiska i människan, det är därför hans trådstart är så rolig. Vi vet att sånt äckel existerar och trådstarten kastar ljus på det på ett dråpligt sätt, kvinnor föredrar att såna frånstötande grejer förblir dolda i mörkret, därför är kvinnor inte roliga.
Citera
2021-12-30, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
Se på trådstartaren som exempel, han är som en exponering och ett karikatyrmässigt förlöjligande av det fula, plumpa, låga och idiotiska i människan, det är därför hans trådstart är så rolig. Vi vet att sånt äckel existerar och trådstarten kastar ljus på det på ett dråpligt sätt, kvinnor föredrar att såna frånstötande grejer förblir dolda i mörkret, därför är kvinnor inte roliga.
Instämmer. Det är inte hans skämt som är roligt, utan att det bryter ett tabu. Att tabut finns av en god anledning har inte heller någon betydelse. Hade man tagit bort alla moraltanter hade det inte varit det minsta roligt. Det är föreställningen om hur moraltanterna blir upprörda som är det roliga.
Citera
2022-01-08, 23:41
Bannlyst
Det är väl att dom är relationsengagerade och vilja bilda relationer. Jag förstår.
Citera
2022-01-17, 01:09
Medlem
LillTurkens avatar
Dom har en dålig moral. Inte rätt värdegrund. Ja en jävla massa. Inte alla, men. Blivit jävligt illa. Alla är så jävla löjliga. Men när man var yngre gick mina skämt hem. Som att ropa på folk. Vid deras namn: Kalle !!! Ja..??? Ditt jävla svin. Mohammed? Ja...??? Ditt ynkliga fanskap. Osv.

Och så spela in sin röst på telefonen. Och spela upp, och sitta och skratta.
Det är ju förfan horaktigt.
Vadfan är du en 10öreshora... eller?
Vafaneremere?
ERA JÄVLA SVIN. Osv.

Jag har jävligt roligt åt mig själv och det är det enda jag bryr mig om. Om andra har min humor så har dom jävligt roligt. Kvinna eller man. Men det kräver sin kvinna för att gilla mina skämt. Kvinnor förstår sig inte på riktiga män. Men dom gillar dom. Jag kan det här med hur biologi fungerar. Blommor och bin. Ja ni vet, eller?

Den kulturella allemansrätten kräver sin kvinna
Senast redigerad av LillTurken 2022-01-17 kl. 01:16.
Citera
2022-01-17, 15:00
Medlem
LillTurkens avatar
Det här med 10öres horor. Ni fattar INTE !! Hur roligt jag och andra haft genom åren med det. Jag kom på det här med 10öres horor. Och det spred sig... Det började dyka upp 10öringar överallt där det fanns tjejer/kvinnor. Minns fan ett jävla rolig händelse. Var faktiskt in på 2000-talet. Jag satt i soffan hos en kvinna. Och hon sa att hon hittat en 10öring på sin dörrmatta. "Är det du som kastat in den?" Vad jag skrattade. Jag hade inte gjort det. Tror det var hennes kille. Dom hade gjort slut. Ja dom gjorde det ibland. Han hade kastat in 10öre i brevinkastet. Ville ge mig skulden. Men... sådant fungerar inte på mig. Skuld? Jag? Aldrig.

Och 10öringen försvann ju 1992. Men gjorde den det? Nej, den fanns kvar... Värdelös, inget värde. Var värdelöst där i slutet med. Trots den var värd 10öre. Men dessa jävla ören fanns ju överallt även efter dom försvann.

Och tjejer/kvinnor på den tiden kunde ta det här. Tjejer/kvinnor var värre än grabbarna när det kom till horsnack. Lesbianer och horor levde farligt på den tiden. För brudarna gav dessa ett helvete.
Citera
2022-08-14, 11:05
Medlem
Folk har ju olika sorters humor, även vi kvinnor. Exemplet i trådstarten hade inte jag heller skrattat åt eftersom det var inövat och lamt.

Om jag skämtar om något mörkt så tycker jag att det är roligare om man är några som har en seriös diskussion, om t.ex. pedofiler och deras stackars offer, att plötsligt med lugn röst flika in något liknande som ”… jaa, joo, att de kan utsätta barnen på det sättet, de är så jävla hemska människor… men samtidigt livsnjutare.”

Tycker det är roligt med chockartad humor, mörk humor samt absurd humor. Sen skämtar jag gärna på min egna bekostnad till den grad att det ibland bara blir patetiskt och självutplånande… försvarsmekanism från barndomen, haha.
Senast redigerad av saturnisk 2022-08-14 kl. 11:12.
Citera
2022-08-21, 04:04
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Men dra ett skämt om män, då skrattar kvinnor!

Något om små penisar eller oförmåga att tillfredställa vid samlag.

Som denna:
Det var en 9-årig pojke som skulle gå på toaletten. När han öppnade toadörren så såg han sin mamma stå och dra i pappans snopp...
-Mamma vad gör du, sa ungen.
-Jo, din pappa har blivit så rund om magen på sistone så jag släpper ut lite luft, sa hon.
-Mamma, det är ingen idé. Varje dag när du har gått till jobbet så kommer granntanten hit och blåser upp den igen!

Den var ju ändå lite pilsner-rolig. Vem bryr sig om folk blir kränkta av skämt. Alltid är det någon!
Citera
2022-08-21, 05:06
Medlem
Skidlifts avatar
Många kvinnor tror märkligt nog att dom har humor för att dom skrattar mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in