2021-12-29, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Pandemin är mer eller mindre över och Covid som vi kände det existerar inte längre. Men ta inte mig på orden, utan lyssna på vad Dr John Campell säger som hämtar officiell data från NHS och CDC.

https://www.youtube.com/watch?v=OM2VgBm9pTI

I klippet citerar han även Sir John Bell, professor of medicine at Oxford University som säger:

"this is not the same disease we were seeing a year ago."

Värt att notera är också att en väldigt stor rapporterade sjukhusfall INTE beror på Covid som direkt orsakt. Det inkommer alltså folk av andra anledningar, men som testas positivt för Covid på sjukhuset. Detta utnyttjas så klart i massmedias skrämselpropaganda som "glömmer" att nämna detta.
Det har de glömt att nämna sedan dag ett av plandemin….
Sen kan man ju konstatera att ”Dr” John är en av de största charlatanerna när det gäller corona, han var ju länge en medlöpare utan motstycke det är först på senare tid han själv börjat ifrågasätta agendan…
Citera
2021-12-29, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det har de glömt att nämna sedan dag ett av plandemin….
Sen kan man ju konstatera att ”Dr” John är en av de största charlatanerna när det gäller corona, han var ju länge en medlöpare utan motstycke det är först på senare tid han själv börjat ifrågasätta agendan…

Ok, jag har inte börjat följa hans klipp förrän på senare tid, men man måste ändå ge han att den första Covidvarianten var mycket aggressivare än de senare, varvid Omicron är relativt harmlös nu.
Citera
2021-12-29, 23:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
inte om corona. De flesta läkare och husläkare vet förvånansvärt lite om corona…Ett skinande undantag i Sverige är Sebastian Rushworth som faktiskt gått på djupet…

Du tar upp foliehatten nummer 1 som en husgud, ok!
Citera
2021-12-29, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tror att det snart är över. Sverige hinner inte, kan inte, vill inte ens testa, varför bry sig liksom? Bara att avvakta och se vad som händer. Med Sveriges hantering är det inte mycket mer vi kan göra än att avvakta och se och skydda oss själva, förhoppningsvis är det en mild variant.

Jag hoppas att du har rätt. Lite orolig för vaccinpassen som verkar vara här för att stanna, men jag får försöka avvakta helt enkelt.
Citera
2021-12-29, 23:18
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Men dina exempel hade ju vaccinerat sig emellan? Skrev du tidigare i alla fall?

Så är det. En efter första infektionen och åtminstone en efter andra infektionen. Den tredje vågar jag inte svara på
Citera
2021-12-29, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du tar upp foliehatten nummer 1 som en husgud, ok!
Värsta foliehatten? Sebastian är ingen foliehatt. Faktiskt så långt ifrån det man kan komma. Han har ju satt in sig i detta ämne mer än och bättre än de flesta läkare i Sverige.Han vet med andra ord vad han pratar om.
Sen är det väldigt oärligt av dig att nedvärdera honom trots att du enligt egen utsago inte läst eller hört något av honom. shame on you! Men det visar ju å andra sidan tydligt vem som är den riktiga foliehatten! du!
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-12-29 kl. 23:28.
Citera
2021-12-29, 23:28
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ja du har sagt det men detlär ju vara osannolikt med tanke på att CDC med alla sina resurser inte har kunnat visa på ett enda verifierat fall av reinfektion!

Då har de gjort ett dålugt jobb. Finns massor av andra studier.
Citera
2021-12-29, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Då har de gjort ett dålugt jobb. Finns massor av andra studier.
Visa då en med bekräftade reinfektioner!
Citera
2021-12-29, 23:35
Avslutad
1. Omikron är mildare än tidigare varianter. Förhoppningsvis är vi i slutet på pandemin som farlig. En förkylning/mild influensa om inte allt för lång tid som bara folk över 65 och tidigare sjuka med nedsatt immunförsvar behöver fundera på att vaccinera sig för.
2. Dom som dör nu dör sällan av Omikron, utan av tidigare varianter som dom smittades av för veckor/månader sådan.
3. Många som ligger på sjukhus testas där, men ligger där av helt andra anledningar och har inga eller mycket milda symptom på sjukdom.
Citera
2021-12-29, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
1. Omikron är mildare än tidigare varianter. Förhoppningsvis är vi i slutet på pandemin som farlig. En förkylning/mild influensa om inte allt för lång tid som bara folk över 65 och tidigare sjuka med nedsatt immunförsvar behöver fundera på att vaccinera sig för.
2. Dom som dör nu dör sällan av Omikron, utan av tidigare varianter som dom smittades av för veckor/månader sådan.
3. Många som ligger på sjukhus testas där, men ligger där av helt andra anledningar och har inga eller mycket milda symptom på sjukdom.
1. Vad är nytt med det? De flesta som infekterats med corona har bara fått en mild sjukdom. Folk över 65 är generellt känsliga för alla sjukdomar.
2. Få har dött av corona allena.
3. Så har det varit sedan dag ett av plandemin. Få dör av corona, många dör med corona…
Citera
2021-12-29, 23:45
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Visa då en med bekräftade reinfektioner!

Här har du en studie där man gått igenom 943 fall. Jag vet att du fastnat för att man skrivit "misstänkt" återinfektion, men det är knappast fel på alla testen. Jag känner personligen ett antal personer som testat positivt både i första och andra vågen med symtom. Skulle vilja säga att frågan om man kan bli återinfekterad är inte ens någon fråga längre. Den kanske var det för 1,5 år sedan, men inte nu.

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2021/11/studie-drygt-900-i-stockholm-misstanks-ha-insjuknat-pa-nytt/

Sedan har vi det faktum att flera nu återinsjuknar trots att de varit dubbelvaccinerade.

Min slutsats är att oavsett om man skaffat sig immunitet genom infektion eller vaccination (är egentligen samma sak) så är denna immunitet inte speciellt långvarig. Det handlar om några månader bara.
Citera
2021-12-29, 23:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Nu ska det tydligen bli krav på munskydd även utomhus i Frankrike. Lär väl inte göra jättestor nytta utomhus, så lite märkligt känns det. Varför man inte har krav på munskydd i butiker och köpcentrum i Sverige tycker jag är jättemärkligt däremot. Nästan alla andra länder har det och numera finns ju många studier som visar på nyttan med munskydd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in