2021-12-29, 21:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Vet du att han inte vaccinerats emellan?

Nej det vet jag inget om, men han är ju gammal så det kan man förmoda.
Citera
2021-12-29, 21:11
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej det vet jag inget om, men han är ju gammal så det kan man förmoda.

Om han har vaccinerats, så följer han mönstret, att återinfekterade har vaccinerats. Annars är han ett sällsynt och intressant undantag.
Citera
2021-12-29, 21:14
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Om han har vaccinerats, så följer han mönstret, att återinfekterade har vaccinerats. Annars är han ett sällsynt och intressant undantag.

Jag tror inte man kan dra någon specifik slutsats utifrån ditt mönster, även om du vill att det ska vara så.
Citera
2021-12-29, 21:16
Medlem
arnand-fejsplantiss avatar
En sak som jag undrar är hur många procent av de som dog före 2019 som hade coronavirus i kroppen. Det är kanske svårt att svara på exakt givetvis men det kanske finns uppskattningar på detta?

Det är inte menat som någon partsinlaga i en infekterad debatt på något sätt utan jag undrar bara detta.
Citera
2021-12-29, 21:18
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Jag tror inte man kan dra någon specifik slutsats utifrån ditt mönster, även om du vill att det ska vara så.

Någon postade tidigare att CDC inte hittat något fall av återinfektion, men det kryllar av dem som personliga exempel i tråden, och inlånade exempel som ditt. Gemensamt har hittills varit att alla har vaccinerats efter att ha haft covid. Jag ser ett mönster där, men visst vore det ännu bättre om någon erkänd forskare vågade lyfta det (och inte blev av med sina forskningsanslag).
Citera
2021-12-29, 21:25
Medlem
barkies avatar
Total hysteri på min arbetsplats då två personer testat positivt för covid. De förstår inte varför då ena tagit 2 doser och den andra 3. Det är det stora diskussionsämnet just nu.
Citera
2021-12-29, 21:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Någon postade tidigare att CDC inte hittat något fall av återinfektion, men det kryllar av dem som personliga exempel i tråden, och inlånade exempel som ditt. Gemensamt har hittills varit att alla har vaccinerats efter att ha haft covid. Jag ser ett mönster där, men visst vore det ännu bättre om någon erkänd forskare vågade lyfta det (och inte blev av med sina forskningsanslag).

Det är flera i tråden som vittnat om att de haft covid19 två gånger, utan att vara vaccinerade så jag tror inte man kan dra någon slutsats om det. Att det kan hända vet vi, men frågan är hur stor frekvensen är? Kanske är det så jävla illa att det spelar ingen roll vad vi gör? Jag vet inte, har börjat använda mask igen.

Har en sjuksköterska i min närhet som är dubbelvaccinerad, hon åkte precis på covid men verkar vara på bättringsvägen (jobbar i Danmark) och vi har gett henne mat och godsaker nu under julen. Misstänker det är omikron i hennes fall.
Citera
2021-12-29, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arnand-fejsplantis
En sak som jag undrar är hur många procent av de som dog före 2019 som hade coronavirus i kroppen. Det är kanske svårt att svara på exakt givetvis men det kanske finns uppskattningar på detta.
Troligtvis många många miljone människor som dött med coronavirus i kroppen.. Men det har ju inte varit intressant att testa folk om de haft förkylningsvirus i kroppen innan 2020…
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-12-29 kl. 21:30.
Citera
2021-12-29, 21:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnand-fejsplantis
En sak som jag undrar är hur många procent av de som dog före 2019 som hade coronavirus i kroppen. Det är kanske svårt att svara på exakt givetvis men det kanske finns uppskattningar på detta?

Det är inte menat som någon partsinlaga i en infekterad debatt på något sätt utan jag undrar bara detta.

Fanns ens sars-cov2 då ute i samhället?
Citera
2021-12-29, 21:28
Medlem
Citat:
Det är flera i tråden som vittnat om att de haft covid19 två gånger.
Vilka då? Var de ordentligt testade båda gångerna? I don`t think so…
Citera
2021-12-29, 21:29
Medlem
arnand-fejsplantiss avatar
Citat:
Det vet jag inte. Min fråga gäller coronavirus i allmänhet.
Citera
2021-12-29, 21:29
Medlem
Citat:
Coronavirus har funnits väldigt väldigt väldigt länge…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in