2021-12-29, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Sprack inte även hans fönster av hettan? Klart det är traumatiskt att se en barnfamilj brinna inne. Inte konstigt om man blir svårt chockad, vi är ju som sagt olika känsliga med.

Jag köper det och nu kan det ju vara så att en pyroman gjort det - igen.

Alternativt var huset ett fuskbygge där de återanvände den gamla murstocken. Men vad vet jag!

I sista hand tror jag att någon i familjen gjort något, men sonens inlägg på Fb lutar ju åt en rejäl familjedispyt.

Tycker nog att en eller två av Youtube-filmerna är något knepiga också. Där hon dansar.

Mamman kanske var sonens barnflicka och därför är han bitter över en skilsmässa och två syskon? Kan han ha blivit utslängd...?
Citera
2021-12-29, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanzin
Sonen är registrerad som utvandrad 21-09-28. efter han fyllt 18 år. Bor antagligen i tyskland.

Enligt vad jag hört skrev han följande på facebook i april förra året, dock i kombination med avslutningsfoton från skolan:

”There is two persons that has ruined my life and i am trying to turn it around. But there is going to be a time and that is will come next year or so that i will return to sweden but on my own. I just cant wait to this day. So i will be back in Sandviken soon

Stay positive everyone” inte den bästa Engelskan.

Något kryptiskt skrivet. Går ju att tolka det på flera sätt. Har han fått flytta till tyskland mot sin vilja?

Otroligt tragisk händelse som berör. Hoppas sanningen kommer fram vad som faktiskt hänt

Jag fick tanken att han hade bränt upp huset men befinner han sig i Tyskland är det svårt.
Citera
2021-12-29, 21:08
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utsikten15
Det är min information också att det ska ha pågått ett samtal mellan SOS och en av personerna i huset.

Det har väl bara stått "samtalet kom från huset" vilket isf kan både vara från ngn fysiskt person eller från ett larmsystem som är nätverksbaserat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Jag köper det och nu kan det ju vara så att en pyroman gjort det - igen.

Alternativt var huset ett fuskbygge där de återanvände den gamla murstocken. Men vad vet jag!

I sista hand tror jag att någon i familjen gjort något, men sonens inlägg på Fb lutar ju åt en rejäl familjedispyt.

Tycker nog att en eller två av Youtube-filmerna är något knepiga också. Där hon dansar.

Mamman kanske var sonens barnflicka och därför är han bitter över en skilsmässa och två syskon? Kan han ha blivit utslängd...?

Nej 1973 ska julgranen ha tagit eld vid julgransplundringen. Det finns inget koppling mellan någon murstock som ska ha funnits i de båda husen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thatsnotmyname
Det stämmer alltså som tidigare ryktats om i tråden att ett hus brann ner på exakt samma adress, 1973.

https://www.gd.se/2021-12-29/andra-gangen-hus-brann-ner-vid-juletid--pa-samma-adress
Japp!
Citera
2021-12-29, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Det har väl bara stått "samtalet kom från huset" vilket isf kan både vara från ngn fysiskt person eller från ett larmsystem som är nätverksbaserat?
Ingen aning vad det stått..
Citera
2021-12-29, 21:11
Medlem
Någon som kan länka var man kan läsa fb-inlägget av sonen?
Citera
2021-12-29, 21:14
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utsikten15
Ingen aning vad det stått..

Ändå så hänvisar du "Det är min information också"?
Citera
2021-12-29, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Nej 1973 ska julgranen ha tagit eld vid julgransplundringen. Det finns inget koppling mellan någon murstock som ska ha funnits i de båda husen.

Ok!

Tänkte mer att de återanvände den gamla murstocken vid nybygget -73 (om det ens fanns en i det gamla huset).

Ingen pyroman då, iaf.
Citera
2021-12-29, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenrebb
Någon som kan länka var man kan läsa fb-inlägget av sonen?

Varifrån är den informationen ifrån?
Citera
2021-12-29, 21:23
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Varifrån är den informationen ifrån?

Ett tidigare inlägg i denna tråden
Citera
2021-12-29, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boomfuck
Jag tycker inte heller att det är konstigt att polisen ändrar sin version efter att ha inhämtat uppgifter. Vad är det du tycker är konstigt?
Det är väl ganska viktig info de skulle ha från start att det ringt inifrån huset Att det var någon där Det ska inte missas. Stor brist på kommunikation. Det jobb de lade ner på att söka efter dem när de hade infon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in