2015-02-18, 22:20
Medlem
Ensiferum - One Man Army (2015) [Limited Edition] 15 låtar ute nu.
Citera
2015-02-26, 20:47
Bannlyst
Så får vi några recensioner av flashbacks ensiferum fans - förra skivan var inget vidare, är One Man Army köpvärd?
Citera
2015-02-26, 21:25
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokenOfTime
Så får vi några recensioner av flashbacks ensiferum fans - förra skivan var inget vidare, är One Man Army köpvärd?

Lyssnade på den för första gången idag.

Jag är inget riktigt Ensiferum-fan, tycker klart att plattan där Jari var med ligger i topp, men resten och speciellt From Afar var starka.

Alla Album har sina godbitar, men klart så ställer jag mig i kören som gnällde på Unsung Heroes. Burning Leaves, In My Sword I Trust och Bamboleo (Cover) var de enda som fungerade för mig.

March of War (Introt) var väldigt simpelt men mäktigt. Tänkte först att det nu blir ett nytt speciellt sound från Ensiferum, men mot slutet av låten så lät det som från "From Afar".

Jag blev chockad av att Axe of Judgement, andra låten, stod som min favorit genom hela Albumet. Riktigt bra låt.

Sedan så fortsatte Albumet ganska bra tills det började balla ur för min del. Det blev för mycket att smälta.

Detta är ingen fullständig recension, men ungefär 3 låtar höll måttet för min del:

1. Axe of Judgement
2. Bonus Song (Riktig underhållande låt)
3. Decendants, Defiance, Domination
Citera
2020-05-07, 18:23
Medlem
Ny låt släppt.
https://www.youtube.com/watch?v=wRhD39LI800

Deras nya skiva kommer heta "Thalassic" som kommer att släppas i sommar.
Citera
2021-12-22, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maiden1666
Ny låt släppt.
https://www.youtube.com/watch?v=wRhD39LI800

Deras nya skiva kommer heta "Thalassic" som kommer att släppas i sommar.
Nu har hag lyssnat genom Thalassic och den kändes medelmåttig. Några sköna riff och standard Ensiferum och godkänt men inget som stack ut vid första lyssningen (det är mycket möjligt att låtarna växer senare). Tror att jag håller mig till deras S/T + From Afar + Victory Songs så länge.
Citera
2021-12-22, 20:25
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Tror att jag håller mig till deras S/T + From Afar + Victory Songs så länge.

Det är tre klassplattor, så det gör du rätt i. Särskilt S/T, som är en tiopoängare om du frågar mig.
Citera
2021-12-25, 12:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det är tre klassplattor, så det gör du rätt i. Särskilt S/T, som är en tiopoängare om du frågar mig.
Försöker gilla Thalassic men tyvärr... introt är i alla fall hyfsat mäktigt men den nya killen har en gnällig röst som känns fel i konceptet Ensiferum.
Citera
2021-12-29, 03:24
Medlem
Niskalaukauss avatar
Några trevliga videos med Ensiferum.

Ensiferum - Live at On the Rocks (FULL ACOUSTIC SHOW)

Ensiferum - Tsingis Khan Cover (Featuring Wintersun Jari)

Ensiferum - Breaking the Law (Judas Priest cover) feat. Netta Skog
Citera
2021-12-29, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus
Ensiferum - Breaking the Law (Judas Priest cover) feat. Netta Skog
Den har jag inte hört förut och Petri på bas? Nog för att jag vet att han tagit sånglektioner och bas inte är överjävligt svårt om man är gitarrist från början men ändå.

The skill is high in Finland som Bryn Jones säger.
Citera
2021-12-29, 17:24
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:
Den har jag inte hört förut och Petri på bas? Nog för att jag vet att han tagit sånglektioner och bas inte är överjävligt svårt om man är gitarrist från början men ändå.

The skill is high in Finland som Bryn Jones säger.

Alla i bandet byter ju instrument lite kul såg nu att dem har gjort det flera gånger.
Citera
2021-12-29, 20:28
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Försöker gilla Thalassic men tyvärr... introt är i alla fall hyfsat mäktigt men den nya killen har en gnällig röst som känns fel i konceptet Ensiferum.

Har det kommit en ny sångare som ersatt Petri Lindroos? Det är 20 år sen jag lyssnade på Ensiferum aktivt senast så jag har inte koll på nuläget.
Citera
2021-12-29, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Har det kommit en ny sångare som ersatt Petri Lindroos? Det är 20 år sen jag lyssnade på Ensiferum aktivt senast så jag har inte koll på nuläget.
3
Petri är kvar men nya keybordisten är andra man på sång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in