2021-12-29, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
På vilket sätt menar du? Påstår du nu att du har alla svaren och vet vad Hovrätten beslutat?

Jag menar bara att jag vet som har kommit upp i hovrätten, som inte kom upp i tingsrätten.
Och med den vetskapen, räknar jag med att straffet ska bli mildare än de 18 år tingsrätten dömde ut.
2021-12-29, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Nej jag blev kasserad för att jag hade för dåligt psyke för att ha vapen

Okej.
Skulle bara vilja påpeka att det "står 2 kilos kraft" att trycka av avtryckaren. Men jag kan ärligt säga att det känns inte ens i närheten att trycka av en avtryckare.
Alltså om man tar ett snöre och fäster det runt fingret, fäster andra ändan i en 2 kg tyngd. Så känns 2 kg tyngden MYCKET tyngre än att trycka av avtryckaren på en AK4 AK5 eller liknande vapen. Jag vet inte, men jag misstänker att det är liknande tryck på dessa vapen som ett hagelgevär.
2021-12-29, 19:26
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Okej.
Skulle bara vilja påpeka att det "står 2 kilos kraft" att trycka av avtryckaren. Men jag kan ärligt säga att det känns inte ens i närheten att trycka av en avtryckare.
Alltså om man tar ett snöre och fäster det runt fingret, fäster andra ändan i en 2 kg tyngd. Så känns 2 kg tyngden MYCKET tyngre än att trycka av avtryckaren på en AK4 AK5 eller liknande vapen. Jag vet inte, men jag misstänker att det är liknande tryck på dessa vapen som ett hagelgevär.

Tackar för lektionen jag kan tänka mej att du studerat detta noga, men jag har en vän som har berättat för mej
att en AK4 har kaliber 7x62 51 å en AK5 har nya nato ammo 5,56, en hagelbocken som användes vid mordet kräver 2 kilos tryck enligt FUP, så vad menar du ?
2021-12-29, 19:30
Medlem
Citat:
Jag menar bara att jag vet som har kommit upp i hovrätten, som inte kom upp i tingsrätten.
Och med den vetskapen, räknar jag med att straffet ska bli mildare än de 18 år tingsrätten dömde ut.
Blir straffet mildare pga av att hovrätten fått reda på och tagit fasta på alla misskrediteringar som du påstår finns om Emil? Eller är det bara den hemliga ljudfilen som kommer att ändra utgången menar du?
2021-12-29, 19:32
Medlem
En AK5 har ca 4kg avfyringstryck
2021-12-29, 19:36
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekula101
En AK5 har ca 4kg avfyringstryck
sant jag har inte påstått annat , jag kommenterade hagelbocken
2021-12-29, 19:48
Medlem
Citat:
Tackar för lektionen jag kan tänka mej att du studerat detta noga, men jag har en vän som har berättat för mej
att en AK4 har kaliber 7x62 51 å en AK5 har nya nato ammo 5,56, en hagelbocken som användes vid mordet kräver 2 kilos tryck enligt FUP, så vad menar du ?

Nja studerat vet jag inte om man kan säga, men jag har gjort militärtjänst.
Och 2 kg tryck låter mycket, men i verkligheten känns det inte alls så mycket.
2021-12-29, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Blir straffet mildare pga av att hovrätten fått reda på och tagit fasta på alla misskrediteringar som du påstår finns om Emil? Eller är det bara den hemliga ljudfilen som kommer att ändra utgången menar du?

Nej det har inte med saken att göra, jag har inte vittnat.
Men annat som kommit fram, gör att jag tycker straffet skall sänkas. Om rätt skall vara rätt.
2021-12-29, 19:51
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Okej.

ok för att vara seriös, jag har tömt åtskillga mag med både ak4 å ak5, ak4 sparkar lite så man måste ta om sikte ak5 är snällare, å hagelbrakarn kickar om du inte är stadig

det krävs kraft och vilja att trycka av, oavsett vapen, en pilbåge släpper ju inte sej själv
Senast redigerad av BMC64 2021-12-29 kl. 19:57.
2021-12-29, 19:56
Avslutad
Citat:
Men annat som kommit fram, gör att jag tycker straffet skall sänkas. Om rätt skall vara rätt.
Åter igen, vad är det som kommit fram som kan mildra avrättningen av Emil?
2021-12-29, 20:48
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Åter igen, vad är det som kommit fram som kan mildra avrättningen av Emil?
Ja du, Mumsbulle.
Med det jag fetat anser jag att Loveangelie visat sig vara ett trollkonto.

En person som påstår sig haft seriöst grundade förhoppningar och drömmar om ett liv tillsammans med en person, den skriver INTE som vederbörande gör. Inte ens Jesus skulle ha uttryckt sig så och han var ju ändå en föregångare vad gäller att ha ett förlåtande sinnelag.

Kontot Loveangelie anser:
(1) att Lydia Barth är en bra mamma
(2) att straffet för Lydia Barths överlagda mord på den helt försvarlöse Emil, med vilken Loveangelie enl egen uppgift, planerat att leva ihop med, att det straffet bör sänkas.

Ovanstående 2 punkter visar bara de, att Loveangelie är i tråden bara för att härja och störa, inget annat.

Edit: Loveangelie klafsade in i tråden november 2021. Vederbörande har bara postat inlägg i denna tråd, sammanlagt 180 stycken och har inte skrivit i några andra trådar.

Loveangelie anklagar mig för att svamla, men när jag bemöter vederbörande, så glider h*n bara undan istället för att ta en diskussion.
Att jag ens bemöter vederbörande hänger förstås ihop med att jag vill belysa kontots ohederlighet.
Senast redigerad av Carinah78 2021-12-29 kl. 21:00.
2021-12-29, 21:34
Medlem
Citat:
ok för att vara seriös, jag har tömt åtskillga mag med både ak4 å ak5, ak4 sparkar lite så man måste ta om sikte ak5 är snällare, å hagelbrakarn kickar om du inte är stadig

det krävs kraft och vilja att trycka av, oavsett vapen, en pilbåge släpper ju inte sej själv

Ja men det krävs inte mycket, det är det jag ville få fram. Barn kan lätt avfyra ett sådant vapen. Det ser man världen över också, där barnsoldater används.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in