2021-12-29, 17:00
Medlem
MrTurbos avatar
Hemskt är det.
Hoppas mannen med hund träder fram.
Citera
2021-12-29, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monika9
Ja precis! Vore det mina grannar så skulle dem få köra mig till psyk med och jag är frisk!

Ja väldigt, väldigt många skulle nog chockas i en sån situation. Sen om chockreaktionen kommer omedelbart eller kickar in senare eller hur svår den blir är ju individuellt och oförutsägbart.

Skrämmande att se hur känslolöst vissa kommenterar denna brand. Kommentarer om båda föräldrarnas utseende och spekulationer om deras personlighet enbart baserat på bilder...
Skribenternas egna mammor hade knappast blivit stolta om de läste kommentarerna.
Senast redigerad av Firesnake 2021-12-29 kl. 17:10.
Citera
2021-12-29, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTurbo
Hemskt är det.

Ja, han skulle väl varit där innan branden startade enligt media?

Angående sonen till pappan, bor han i närheten?
Citera
2021-12-29, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
.

Om någon undrar ålder så hade mannen en Youtubekanal där det finns en åtta år gammal film på en 9-månaders baby. Räkna framåt och vi har åldern på det ena barnet.
https://www.youtube.com/user/gmip1/videos
Finns också bild från -15 på liten baby, så 9 och 6 ungefär.
Citat:
Ursprungligen postat av swedster
Enligt polisen kom första larmsamtalet inifrån huset,om det är sant så var dom medvetna om branden men kom inte ut..... Fy fan om det är sant fruktansvärt för dom

https://www.expressen.se/nyheter/det-kanns-tomt-det-ar-det-enda-jag-kanner/
Nej, usch!
Citera
2021-12-29, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utsikten15
Intressant, har du källa på att det inte kom larmsamtal från rummet/huset?

I tidigare tidningsartiklar står bara att flera samtal kom samtidigt till SOS. Det tolkar jag som att det är grannar eller förbipasserande som larmat efter att lågor börjat slå ut genom öppningar i huset.
Idag har tydligen polisen gått ut med information om att första larmsamtalet kom inifrån det nedbrunna huset. Det är för mig en gåta varför ingen då överlevt men det kan mycket väl vara så att de överrumplats av branden och varit förhindrade att ta sig ut av den. Polisen har ju även sagt att de inte vet om någon blev kvar i lågorna men det är klart att senare informationsinhämtning från SOS kan ändra på det.
Citera
2021-12-29, 17:36
Medlem
Kungsgardens avatar
Ännu ett lågmärke av slaskpressen - att söka upp en nyligt bliven faderslös pojke och fråga hur det känns att pappa är borta. I känsliga (tidiga?) tonåren torde han vara.
Citera
2021-12-29, 17:38
Medlem
swedsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Ännu ett lågmärke av slaskpressen - att söka upp en nyligt bliven faderslös pojke och fråga hur det känns att pappa är borta. I känsliga (tidiga?) tonåren torde han vara.
Allt för att få sälja reklam och lösnummer...
Citera
2021-12-29, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja, han skulle väl varit där innan branden startade enligt media?

Angående sonen till pappan, bor han i närheten?

Sonen är registrerad som utvandrad 21-09-28. efter han fyllt 18 år. Bor antagligen i tyskland.

Enligt vad jag hört skrev han följande på facebook i april förra året, dock i kombination med avslutningsfoton från skolan:

”There is two persons that has ruined my life and i am trying to turn it around. But there is going to be a time and that is will come next year or so that i will return to sweden but on my own. I just cant wait to this day. So i will be back in Sandviken soon

Stay positive everyone” inte den bästa Engelskan.

Något kryptiskt skrivet. Går ju att tolka det på flera sätt. Har han fått flytta till tyskland mot sin vilja?

Otroligt tragisk händelse som berör. Hoppas sanningen kommer fram vad som faktiskt hänt
Senast redigerad av Fanzin 2021-12-29 kl. 17:53.
Citera
2021-12-29, 18:20
Medlem
Man undrar vilken var som har hänt men tragiskt oavsett
Citera
2021-12-29, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanzin
Sonen är registrerad som utvandrad 21-09-28. efter han fyllt 18 år. Bor antagligen i tyskland.

Enligt vad jag hört skrev han följande på facebook i april förra året, dock i kombination med avslutningsfoton från skolan:

”There is two persons that has ruined my life and i am trying to turn it around. But there is going to be a time and that is will come next year or so that i will return to sweden but on my own. I just cant wait to this day. So i will be back in Sandviken soon

Stay positive everyone” inte den bästa Engelskan.

Något kryptiskt skrivet. Går ju att tolka det på flera sätt. Har han fått flytta till tyskland mot sin vilja?

Otroligt tragisk händelse som berör. Hoppas sanningen kommer fram vad som faktiskt hänt

Jag tänkte direkt att det kanske är sonen…. Men vi får se 😢
Citera
2021-12-29, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTurbo
Hemskt är det.

I en avgränsade del av lilla, lilla Sandviken borde en man i 50-årsåldern med sydsvensk dialekt och hund snabbt vara igenkänd av allmänheten, tex. grannar, arbetskamrater och andra hundägare i området.
Citera
2021-12-29, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
I en avgränsade del av lilla, lilla Sandviken borde en man i 50-årsåldern med sydsvensk dialekt och hund snabbt vara igenkänd av allmänheten, tex. grannar, arbetskamrater och andra hundägare i området.
Som var ute och gick runt 2-3 tiden på natten. Borde vara få att välja på i det området. Borde även grannar känna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in