2021-12-29, 18:55
Medlem
DjPuttes avatar
https://www.expressen.se/tv/nyheter/polisen-om-villabranden-inte-meddelat-att-man-funnit-nagot/
Rätt intressant man säkrar upp platsen och man verkar fått tältet på plats nu ska det värme på så man tinar upp allt vatten som frusit till is, Gissar nog dem hittat & sett ngt men av utredningsskäl yppar man inget utan man forts tekniska jobbet!
Citera
2021-12-29, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedster
Enligt polisen kom första larmsamtalet inifrån huset,om det är sant så var dom medvetna om branden men kom inte ut..... Fy fan om det är sant fruktansvärt för dom

https://www.expressen.se/nyheter/det-kanns-tomt-det-ar-det-enda-jag-kanner/
Ock ändå var polisen inte säkra på att de var hemma 🤔
Citera
2021-12-29, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Nä precis....tänkte jag på också🤔knepigt
Citera
2021-12-29, 19:12
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:

SOS alarm och polisen är två skilda myndigheter. Polisen har väl begärt och fått in larmsamtalen först idag. Inget konstigt alls.
Citera
2021-12-29, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
SOS alarm och polisen är två skilda myndigheter. Polisen har väl begärt och fått in larmsamtalen först idag. Inget konstigt alls.
Jo. Det är konstigt!
Citera
2021-12-29, 19:20
Medlem
Inte undra på att grannen hamna på sjukhuset😯hans rutor sprack av hettan och det var andra gången hans grannars hus brann ner till grunden. Också detta vid Juletid! Ruggigt!
Citera
2021-12-29, 19:29
Medlem
Citat:
Jo. Det är konstigt!

Jag tycker inte heller att det är konstigt att polisen ändrar sin version efter att ha inhämtat uppgifter. Vad är det du tycker är konstigt?
Citera
2021-12-29, 19:32
Medlem
welcometorealitys avatar
Ett tält är byggd över det nedbrända huset nu, bilder från GD,,

https://bildix.mmcloud.se/bildix/api/images/3c2e744e-d0eb-49f2-a211-f8c03192fe76.jpeg?fit=crop&w=640

https://bildix.mmcloud.se/bildix/api/images/47c009f7-e549-4264-b4db-bf2d47327d09.jpeg?fit=crop&w=640
Citera
2021-12-29, 19:33
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Jo. Det är konstigt!

Det enda som är udda är att norrlandspolisen däruppe uttalande sig initialt, när de skulle ha svarat att de inte kan kommentera saken.

Förmodligen har polisen försökt hitta hundrastaren via numren som ringde till SOS, och hittat en av de saknade istället. Hundrastaren larmade inte eftersom han söks i media. SOS får upp hemliga nummer också.

Grannar behöver inte lätt kunna peka ut mannen med hunden. Jag har själv varit hundvakt över jul och promenerade på främmande gator på udda tider. Ingen i området hade den blekaste om vem jag var.
Citera
2021-12-29, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Norrlanspolisen🤪🤪
Geografi va inte din starka sida va??

Sandviken ligger i Norrland.
Citera
2021-12-29, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Det enda som är udda är att norrlandspolisen däruppe uttalande sig initialt, när de skulle ha svarat att de inte kan kommentera saken.

Förmodligen har polisen försökt hitta hundrastaren via numren som ringde till SOS, och hittat en av de saknade istället. Hundrastaren larmade inte eftersom han söks i media. SOS får upp hemliga nummer också.

Grannar behöver inte lätt kunna peka ut mannen med hunden. Jag har själv varit hundvakt över jul och promenerade på främmande gator på udda tider. Ingen i området hade den blekaste om vem jag var.

Nä fast bor du eller härstammar från där ditt användarnamn antyder så vet du ju att på mindre orter så vet man i regel vilka som är bortresta och har hundvakt. "Olsson var ju i Thailand över jul å hade nån som vakta hunn"
Om det inte är wt-jocke som har nån pundarpolare som vaktar sin pitbull, då kanske det är mer oklart. Men även på såna brukar grannarna ha koll.
Och i ett välordnat villaområde på en liten ort där många arbetar på samma stora arbetsplats så är det rätt stor chans att nån råkar veta nåt.
Citera
2021-12-29, 20:02
Medlem
Larmet kom från villan. Alltså var de vakna. Självmord och mord fyfan svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in