2021-12-29, 15:49
Medlem
OneTaps avatar
tja ja tjäna nyss 4000kr genom o blåsa nån amerikansk gubbe. sa att ja va 14 o sålde naken bilder o han nappa direkt =) o moraliskt sett så bryr ja mig inte ett piss om sånna jävlar blir av med para men e lite nojjig om de e olagligt? använde min ex flickväns bilder (hon e 18) så skicka inget olagligt såklart. men finns de risk man åker fast ändå för bedrägeri? känns ju osannolikt att ett peddo ska anmäla en sån blåsning men va vet ja. e lite nojjig :P men ladda ner nån vpn så de borde ju va lugnt?
Senast redigerad av OneTap 2021-12-29 kl. 15:52.
Citera
2021-12-29, 15:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
nej lägg ner. om ja hade trollat hade ja dragit till med nåt värre. typ att ja fått brev från Säpo :P men nu undrar ja bara om de e olagligt =) så håll topic tack

Om inte du fått tillstånd från ditt ex att använda hennes bilder så är det olagligt.
Citera
2021-12-29, 16:07
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Om inte du fått tillstånd från ditt ex att använda hennes bilder så är det olagligt.
fast de e ju hon som skickat bilderna till mig =)
Citera
2021-12-29, 16:17
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Fast hon har ju knappast gått med på att bilderna nu får publiceras på vilken porrsajt som helst nu när du sålt rättigheterna till bilderna till pedofilen.
Citera
2021-12-29, 17:01
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Har ingen som helst betydelse. Det innebär inte att du får göra vad du vill med dem.
Citera
2021-12-29, 17:07
Medlem
Jag blåser peddos på stålar hela tiden. Det är inte lagligt nej men pedofilerna kommer ju knappast att polisanmäla dig och riskera att du sprider att de är peddon till deras nära och kära.
Citera
2021-12-29, 17:25
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Har ingen som helst betydelse. Det innebär inte att du får göra vad du vill med dem.
fast äger inte ja copyrighten?
Citera
2021-12-29, 17:30
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Rubriken ändrad så att det framgår vad tråden handlar om. Tidigare rubrik: ”olagligt o blåsa fula gubbar?”

/Mod
Citera
2021-12-29, 17:31
Medlem
Citat:
fast äger inte ja copyrighten?

Nej, den som tar bilderna äger copyrighten och även om du har tagit bilderna så får du ändå inte använda dem hur som helst.
Citera
2021-12-29, 18:38
Medlem
Är det verkligen bedrägeri om det man betalar för är olagligt? Om man t.ex. säljer gipspulver och påstår att det är kokain, har man då begått bedrägeri?
Citera
2021-12-29, 19:02
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
tja ja tjäna nyss 4000kr genom o blåsa nån amerikansk gubbe. sa att ja va 14 o sålde naken bilder o han nappa direkt =) o moraliskt sett så bryr ja mig inte ett piss om sånna jävlar blir av med para men e lite nojjig om de e olagligt? använde min ex flickväns bilder (hon e 18) så skicka inget olagligt såklart. men finns de risk man åker fast ändå för bedrägeri? känns ju osannolikt att ett peddo ska anmäla en sån blåsning men va vet ja. e lite nojjig :P men ladda ner nån vpn så de borde ju va lugnt?
Det brott som du riskerar att åka dit på här är ju om du sålt ditt ex bilder utan hennes medgivande. Risken att pedot skulle ta det till tinget är mikroskopisk men risken att ditt ex skulle ta det till tinget lär vara ganska stor om hon kommer på dig.
Citera
2021-12-29, 19:37
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Det brott som du riskerar att åka dit på här är ju om du sålt ditt ex bilder utan hennes medgivande. Risken att pedot skulle ta det till tinget är mikroskopisk men risken att ditt ex skulle ta det till tinget lär vara ganska stor om hon kommer på dig.
aha men mitt ex e jävligt chill så hon bryr sig knappast. men bortsett från de e de olagligt på nå vis? e de inte bedrägeri? :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in