2021-12-29, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Herrsprint så hade jag köpt tidig uttagning av Svensson och Grate.Övriga uttagningarna låter sig inte logiskt förklaras eller försvaras enligt mitt förmenande.
På damsidan så anser jag fortsatt att Hagström redan borde vara uttagen.
En zur Dyvik kunde vi leva med under TdS.

Grate har i år tagit steg och visat att han är en av 4 som skall köra för Sverige. Oskar har varit uttagen sedan tidigare och kunnat lägga upp sitt schema som han velat. Han är given.

Sedan är det helt öppet när det gäller de andra två. Håller med dig.
Citera
2021-12-29, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
En Ebba i fjol eller i förfjol hade haft medaljchans. Men i år har hon än så länge inte visat att pallen är realistisk. Vi får hoppas att hennes upplägg ger henne rejält med fart in mot OS 👍🏻

Ang. Dyvik/Hagström så retas jag mest med Dyviks alla belackare. Du tycker inte någon egentlig uppladdning är schysst att få inför ett OS? Det har nog varit både SOK och landslagsledningens mål under hela processen - att ge åkare tid att förbereda sig…

Jag är ännu inte orolig gällande Ebba, utan litar på att hon lyckas pricka formen till OS.

Inför VM väntade man med uttagningen tills efter den sista klassiska sprinten i världscupen. Hagström blev sedan 4:a i VM.
Jag ser ingen anledning att göra något annorlunda inför OS. Åkarna får ungefär samma tid i uppladdning.
Citera
2021-12-29, 12:28
Medlem
bcdefgs avatar
Måste erkänna att jag börjar bli nervös inför dagens damlopp där den största spänningen ligger kring om Kalla kommer kunna prestera något som håller OS-drömmen vid liv. Helst bör hon väl vara topp tio, men topp femton och bättre resultat senare kan räcka.

Annars blir jag alltmer fascinerad av hittills tagna beslut av landslagsledning SOK. Man var alltså inte redo att besluta kring Hagström vs Dyvik, men tyckte Häggas femtondeplats i Davos var så bra att han förtjänar en OS-plats i sprint (Anton tycker jag har kvalificerat sig, han är klar tvåa hittills i vinter bakom Grate). Jag antar att de verkliga skälen till det vågar man inte säga.
På distans är det väl uppenbart att man sitter och hoppas att Kalla och Calle levererar idag så att de kan få respektive sistaplats. Jag antar att det inte finns något egentligt alternativ till Calle, dvs kör han för dåligt blir de bara sju åkare i truppen? Om Kalla kör dåligt så finns ju alternativ.
Citera
2021-12-29, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Måste erkänna att jag börjar bli nervös inför dagens damlopp där den största spänningen ligger kring om Kalla kommer kunna prestera något som håller OS-drömmen vid liv. Helst bör hon väl vara topp tio, men topp femton och bättre resultat senare kan räcka.

Annars blir jag alltmer fascinerad av hittills tagna beslut av landslagsledning SOK. Man var alltså inte redo att besluta kring Hagström vs Dyvik, men tyckte Häggas femtondeplats i Davos var så bra att han förtjänar en OS-plats i sprint (Anton tycker jag har kvalificerat sig, han är klar tvåa hittills i vinter bakom Grate). Jag antar att de verkliga skälen till det vågar man inte säga.
På distans är det väl uppenbart att man sitter och hoppas att Kalla och Calle levererar idag så att de kan få respektive sistaplats. Jag antar att det inte finns något egentligt alternativ till Calle, dvs kör han för dåligt blir de bara sju åkare i truppen? Om Kalla kör dåligt så finns ju alternativ.

Häggas 15 plats togs också med en hel del tur

två framför han krokade i in på upploppet så hans nivå just nu är nog vad resultaten i dom andra sprintloppen säger.
Citera
2021-12-29, 13:17
Bannlyst
Snön vräker ned..upplagt för ännu ett klassiskt, svenskt vallafiasko..

Frida kommer att köra sig slut i tds..

Det är som det brukar. Ser mönstret.
Citera
2021-12-29, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Snön vräker ned..upplagt för ännu ett klassiskt, svenskt vallafiasko..

Frida kommer att köra sig slut i tds..

Det är som det brukar. Ser mönstret.

Ebba går starkt iaf, känns som Ebba klarar hög höjd bättre än Frida. Ebba har nog störst chans på totalen. Problemet är att dom svenska långdistans åkarna är mycket sämre på sprint. Dom kommer inte ha råd att tappa 1 minut på varje sprint tävling.
Citera
2021-12-29, 14:25
Bannlyst
Som väntat är Diggins den stora vinnaren..Frida slår henne med endast 23 sekunder.. lär vara minst 44 sekunder efter.

Ebba lär inte hota i totalen då hon är dålig i sprint..

Hade jag varit Frida hade jag funderat på att bryta touren. Allting hon byggt upp innan håller på att brytas ned. Hon kommer att bara att kämpa och i slutänden kommer hon ändå inte att vinna.

Diggins vinner tds och vinner VC..
Citera
2021-12-29, 14:28
Medlem
Martin Sundby hade rätt, Frida är helt rökt på hög höjd. Dags att hoppa av touren, spendera tiden till OS i Kina, och be en bön att kroppen kan anpassa sig.
Citera
2021-12-29, 14:30
Avslutad
Kertu Niskanen gör ett Muhlegg lopp
Citera
2021-12-29, 14:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skelleftesonen
Martin Sundby hade rätt, Frida är helt rökt på hög höjd. Dags att hoppa av touren, spendera tiden till OS i Kina, och be en bön att kroppen kan anpassa sig.

Ja det är ett dopingsår nu inför OS också så det kommer komma åkare som gör monsterlopp.
Frida har inte erfarenhet på hög höjd så att genomföra touren kan vara bra för henne.
Citera
2021-12-29, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Snacka om dopad, en 33 årig Niskanen bombar sönder allt.

Snarare en stor fördel att starta sent. Snöfallet hade avtagit ordentligt.
Citera
2021-12-29, 14:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Snarare en stor fördel att starta sent. Snöfallet hade avtagit ordentligt.

Hon har inte tagit en pallplats på typ 2 år, kommer till TDS och bombar sönder allt, 33 år gammal.
Luktar illa tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in