2021-12-29, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Ja, statistiken ljuger inte. Under 50 års ålder är det extremt få procent friska svenskar som dött i covid. Upplever du att någon sagt emot detta faktum?
Däremot är det ett antal hundra HELT friska som faktiskt dött av sjukdomen.
Detta är en av anledningarna till att jag tagit vaccinet - jag kan vara en av de som dör pang bom och det vill jag inte vara. Detta i kombination med att mina nära och kära befinner sig i riskgrupp gjorde valet oerhört enkelt för min del.

Hur många som dött av vaccinet eller fått allvarliga komplikationer (plus alla de som inte har räknats eller noterats) verkar inte ingå i ditt ställningstagande.

Det dör 2000 personer per år i Sverige av konventionell influensa men jag tror inte du springer och vaccinerar dig eller är orolig för det.
2021-12-29, 13:55
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Hur många som dött av vaccinet eller fått allvarliga komplikationer (plus alla de som inte har räknats eller noterats) verkar inte ingå i ditt ställningstagande.

Det dör 2000 personer per år i Sverige av konventionell influensa men jag tror inte du springer och vaccinerar dig eller är orolig för det.
Din parentes avfärdar jag som löjlig.
Och i övrigt har du fel. Jag bekräftade statistiken ju, är du blind eller försöker du bara uppvigla utan grund?
2021-12-29, 14:21
Medlem
Spikproteinerna var dödliga för fiskar:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0048969721074222
Toxicity of spike fragments SARS-CoV-2 S protein for zebrafish: A tool to study its hazardous for human health?

We demonstrated, for the first time, that zebrafish injected with fragment 16 to 165 (rSpike), which corresponds to the N-terminal portion of the protein, presented mortalities and adverse effects on liver, kidney, ovary and brain tissues.

The conserved genetic homology between zebrafish and humans might be one of the reasons for the intense toxic effects followed inflammatory reaction from the immune system of zebrafish to rSpike which provoked damage to organs in a similar pattern as happen in severe cases of COVID-19 in humans, and, resulted in 78,6% of survival rate in female adults during the first seven days.

The application of spike protein in zebrafish was highly toxic that is suitable for future studies to gather valuable information about ecotoxicological impacts, as well as vaccine responses and therapeutic approaches in human medicine.

Eftersom det finns några genetiska likheter med människor(det som jag fetade) kan detta i viss mån appliceras på människor också.
2021-12-29, 14:24
Moderator
OYs avatar
Biverkningstråden, inte smittspridningstråden.

/Mod
2021-12-29, 14:52
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Du menar alltså att på 14 dagar fick han förstorat hjärta av vaccinet? Inte. En. Chans.

Det har pratats mycket om att vaccinen kan trigga redan existerade besvär, och det låter ganska troligt då man hittar detta spikprotein lite överallt i kroppen.

Mycket problematiskt då att det är sådan vaccin-hets i dagens samhällsklimat att man många med bakomliggande åkommor känner sig tvingade att ta det, när de istället kanske bör vänta tills andra typer av vaccin finns.
2021-12-29, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
I och med att en nål förts in i armen så kan det ju ha blivit någon skada. Speciellt när sambon eventuellt har samma problem. Dock bygger det på att det var samma som stack er, eller att de båda gjorde på samma sätt. Skulle kolla upp det om jag vore ni.

Hmm, så de är alltså inga fler som upplever lite smärta i armen även lång tid efter? Då kanske man får kolla upp det då. Värk över 5 månader känns jobbigt..
2021-12-29, 15:08
Medlem
Citat:
Du menar alltså att på 14 dagar fick han förstorat hjärta av vaccinet? Inte. En. Chans.

Jag menar ingenting. Jag begärde obduktion och det stod dödsorsak hjärtstopp och förstorat svullet hjärta . Har inte pappret här det är hos min mamma. Ja jag ville ta det vidare men det ville inte min mor. Kan bara konstatera att han dog 14 dagar efter första dosen.
2021-12-29, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Har du tagit upp detta med någon vårdpersonal? Vad var deras reaktion?
Nej min mor ville inte det. Jag undrar bara hur många vi pratar om som dött i samband med vaxx som inte registrerats?
2021-12-29, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hetshets
Mörkertal? Min farsa dog 14 dagar efter 1 dos i mars. Hjärtstopp, förstorat hjärta. Han finns inte med i ngn statistik. Man undrar hur många fler?

Citat:
Nej min mor ville inte det. Jag undrar bara hur många vi pratar om som dött i samband med vaxx som inte registrerats?

Hjärtförstoring är inget som går över en natt. Det uppstår helt enkelt när hjärtat ökar muskelmassan för att kompensera för andra problem som exempelvis högt blodtryck/defekta hjärtklaffar mm och är ett problem som byggs upp över bra mycket längre tid än två veckor. Att det skulle vara en biverkning är alltså inte speciellt troligt.

Samtidigt visar detta på problemet med att upptäcka biverkningar - så fort något inträffar i närtid till vaccination så kopplar man det lätt till vaccinet, oavsett hur vanligt detta är även utan vaccination och det ens finns en tänkbar möjlighet att vaccinet är inblandat.
2021-12-29, 15:32
Medlem
Ingen aning, kan bara konstatera att han avled 14dagar efter vaxx o finns knappast med i ngn utredning om biverkningar. Jag hade som sagt velat ta det vidare men min mor ville ej.

Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Hjärtförstoring är inget som går över en natt. Det uppstår helt enkelt när hjärtat ökar muskelmassan för att kompensera för andra problem som exempelvis högt blodtryck/defekta hjärtklaffar mm och är ett problem som byggs upp över bra mycket längre tid än två veckor. Att det skulle vara en biverkning är alltså inte speciellt troligt.

Samtidigt visar detta på problemet med att upptäcka biverkningar - så fort något inträffar i närtid till vaccination så kopplar man det lätt till vaccinet, oavsett hur vanligt detta är även utan vaccination och det ens finns en tänkbar möjlighet att vaccinet är inblandat.
2021-12-29, 15:37
Medlem
Sen kan vi ju vända på det. Ramlar ner från tak och har Covid= Död med Covid

Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2

2021-12-29, 15:50
Medlem
Citat:
Sen kan vi ju vända på det. Ramlar ner från tak och har Covid= Död med Covid

Detta är en grej som ständigt återkommer. Ja, det är helt korrekt att en person som dör inom 30 dagar från ett positivt covidtest räknas som död i covid. I DET ENA REGISTRET. Nämligen det som FoHM använder sig av. Vilken är ett system för andra saker än att hålla reda på varför folk dör.

Men i det andra registret, det som faktiskt finns till för att reda ut varför folk dör, där orsaken byggs på vad vården anser, där räknas man inte alls som död i Covid. Kanske möjligtvis att Covid räknas som bidragande orsak, om personen som ramlade ner från taket hade feberyra och därför föll från taket.

Det är alltså inte ett speciellt stort problem med det hela. Tror till och med att FoHMs siffra rensas då och då från självklara ickecovid.

Skillnaden mellan dessa två register kontrolleras också regelbundet, just för att man ska veta hur stor skillnaden är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in