2021-12-29, 11:15
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FashionMonster
Här är en kanadensisk studie som påvisar att detta vaccin ger MORE HARM THAN GOOD
(FB) Vaccinerna - biverkningstråden.

Allra helst på yngre 12-15 år där finns det noll komma noll benefit med vaccin enbart risker.
Jag kommer hitta tiofalt fler studier som visar att vaccin-benefit är högre än vaccin-risk, dock.
På första google-träff kommer exempelvis denna, ifrån Nature som ni antivaxxare ofta hänvisar till:
https://www.nature.com/articles/s41582-021-00606-5
2021-12-29, 11:21
Medlem
Här är en aktuell sammanställning av allvarliga bieffekter och dödsfall för olika åldersgrupper i Sverige.

Beräknat från Läkemedelsverkets siffror över bieffekter, och Folkhälsomyndighetens siffror över antal fullvaccinerade personer i respektive åldersgrupp.
Kod:
RAPPORTERADE MISSTÄNKTA DÖDSFALL AV VACCIN
KUMULATIVT, FRAM TILL VECKA 50
------------------------------------------
Åldersgrupp     Antal         Frekvens

0-39 år         6             1 på 422301
40-49 år        7             1 på 153693
50-59 år        11            1 på 106053
60-69 år        43            1 på 23539
70-79 år        101           1 på 9500
80-89 år        117           1 på 3711
90+ år          67            1 på 1406
Kod:
RAPPORTERAD ALLVARLIG BIEFFEKT AV VACCIN
KUMULATIVT, FRAM TILL VECKA 50
------------------------------------------
Åldersgrupp     Antal         Frekvens

0-19 år         198           1 på 2736
20-29 år        615           1 på 1485
30-39 år        1095          1 på 985
40-49 år        1257          1 på 856
50-59 år        1503          1 på 776
60-69 år        1390          1 på 728
70-79 år        1530          1 på 627
80-89 år        671           1 på 647
90+ år          203           1 på 464
2021-12-29, 11:23
Medlem
Mr.Sifons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
1: Kan du länka direkt till dina påståenden? Jag har klickat på dina länkar men hittar inte alls siffrorna du nämner.
2: Jämför du 41 DÖDSFALL med 1095 biverkningar? I så fall
a) Hur många dödsfall har inträffat hos fullt friska svenskar av covid? Denna siffra måste du sitta på för att kunna använda siffran '6', annars är den helt intetsägande.
b) Hur många "allvarliga BIVERKNINGAR" har covid gett? Jag kan leta upp siffror åt dig, men jag äter upp mitt eget organ om siffran är lägre än 1095, och "då pratar vi inte lite hosta här".
3: Läkemedelsverkets definitions sista fras är så generell att titeln "allvarliga biverkningar" är oerhört urholkad, men fine.
4: Av de 41 personer som du hävdar dött av vaccinet, så ska man komma ihåg att dessa är personer som dött MED vaccinet, inte per definition AV vaccinet. De kan ha dött i trafiken, blivit uppätna av en varg. Ja det förtäljer inte statIstiken.

1. Dom står i de länkar jag gett, jag tänker inte leta fram exakt sida.
2. Nej det gör jag inte.
A: Det är 41 dödsfall totalt av corona i sverige, 30-39år. Varav 15% fullt friska = 6personer. Totalt har ungefär 2250 fullt friska personer dött MED corona. Som jag nämnde tidigare. Länkar till dessa påståenden hittar du i mitt tidigare inlägg.
B: Ja men gör det då, jag har letat fram siffror till dig en bra stund här.
3. Ja man kan ju vända och vrida på vad som helst. I mina ögon är påståendet allvarligt. Du får ta det som du vill.
4. Förstår inte riktigt vad du syftar på här, det är många mer än 41 personer som dött av vaccinet. De 41 personer jag pratade om var de 30-39åringar som dött MED corona i sverige.
2021-12-29, 11:27
Medlem
Citat:
Här är en kanadensisk studie som påvisar att detta vaccin ger MORE HARM THAN GOOD
(FB) Vaccinerna - biverkningstråden.

Allra helst på yngre 12-15 år där finns det noll komma noll benefit med vaccin enbart risker.

Och den studien kommer inte till samma slutsats som den norska, engelska, finska eller ens den svenska risk/nytta balansen. Kan för övrigt nämna ett antal till som har en annan slutsats än den kanadensiska.

Om en studie kommer fram till en sak, och 40-50 kommer fram till dess raka slutsats, så blir ju frågan lite, vilken av studierna ska vi lita mest på??
2021-12-29, 11:28
Medlem
FashionMonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Jag kommer hitta tiofalt fler studier som visar att vaccin-benefit är högre än vaccin-risk, dock.
På första google-träff kommer exempelvis denna, ifrån Nature som ni antivaxxare ofta hänvisar till:
https://www.nature.com/articles/s41582-021-00606-5

Det gäller knappast demografin åldersmässigt under 50 å.
Sammanlagt har 200 personer som varit under 50 år, dött av Covid, i Sverige, det är väldigt liten risk att drabbas av allvarlig sjukdom under 50, exakt det vaccinet gör, gör ungdomen också!

Vaccinet skyddar mot allvarlig sjukdom och död, men det skyddet gäller ju redan typ alla Svenskar under 50 år. Där bara 200st har dött av denna hemska livsfarliga "pandemi".

Källa: https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/
Senast redigerad av FashionMonster 2021-12-29 kl. 11:49.
2021-12-29, 12:29
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeliciousUS
354 misstänkta dödsfall är det som står på läkemedelsverkets hemsida. Står också att det ska uppdateras imorgon den 30de Dec
Jag har följt siffrorna som presenteras hela tiden. Det tickar uppå varje gång.
Har också ifrågasatt varför ingen pratar om det här i media o dy. Men det bara nonchaleras

För en vecka sen så frågade någon om det på presskonferensen som dom håller.
Men frågan blev censurerad i media. Alla andra frågor fick plats. Och det är jävligt illa.

Samma här. Helt obegripligt att ingen dyker i detta.
Jag är sugen på att beställa statistik från socialstyrelsen, antal med vaccinbiverkning dom diagnos. Men det verkar ta flera månader, och kanske inte ens går att göra som privatperson?

Notera också hur högen med mörkertal fortsätter att växa. De handlägger cirka 500 ärenden, medan 1000 nya inkommer.
2021-12-29, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Samma här. Helt obegripligt att ingen dyker i detta.
Jag är sugen på att beställa statistik från socialstyrelsen, antal med vaccinbiverkning dom diagnos. Men det verkar ta flera månader, och kanske inte ens går att göra som privatperson?

Notera också hur högen med mörkertal fortsätter att växa. De handlägger cirka 500 ärenden, medan 1000 nya inkommer.

Det finns en anledning till att att de vill den här lagen går igenom.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/proposition/etisk-granskning-av-forskning---en_H90364
2021-12-29, 13:01
Medlem
Mörkertal? Min farsa dog 14 dagar efter 1 dos i mars. Hjärtstopp, förstorat hjärta. Han finns inte med i ngn statistik. Man undrar hur många fler?
2021-12-29, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hetshets
Mörkertal? Min farsa dog 14 dagar efter 1 dos i mars. Hjärtstopp, förstorat hjärta. Han finns inte med i ngn statistik. Man undrar hur många fler?

Har du tagit upp detta med någon vårdpersonal? Vad var deras reaktion?
2021-12-29, 13:24
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sifon
1. Dom står i de länkar jag gett, jag tänker inte leta fram exakt sida.
2. Nej det gör jag inte.
A: Det är 41 dödsfall totalt av corona i sverige, 30-39år. Varav 15% fullt friska = 6personer. Totalt har ungefär 2250 fullt friska personer dött MED corona. Som jag nämnde tidigare. Länkar till dessa påståenden hittar du i mitt tidigare inlägg.
B: Ja men gör det då, jag har letat fram siffror till dig en bra stund här.
3. Ja man kan ju vända och vrida på vad som helst. I mina ögon är påståendet allvarligt. Du får ta det som du vill.
4. Förstår inte riktigt vad du syftar på här, det är många mer än 41 personer som dött av vaccinet. De 41 personer jag pratade om var de 30-39åringar som dött MED corona i sverige.
Ah, då blir det förstås lite skruvat. Jag utgick från att du menade personer som dött av vaccinet, inte av corona.
2021-12-29, 13:27
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Det gäller knappast demografin åldersmässigt under 50 å.
Sammanlagt har 200 personer som varit under 50 år, dött av Covid, i Sverige, det är väldigt liten risk att drabbas av allvarlig sjukdom under 50, exakt det vaccinet gör, gör ungdomen också!

Vaccinet skyddar mot allvarlig sjukdom och död, men det skyddet gäller ju redan typ alla Svenskar under 50 år. Där bara 200st har dött av denna hemska livsfarliga "pandemi".

Källa: https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/
Ja, statistiken ljuger inte. Under 50 års ålder är det extremt få procent friska svenskar som dött i covid. Upplever du att någon sagt emot detta faktum?
Däremot är det ett antal hundra HELT friska som faktiskt dött av sjukdomen.
Detta är en av anledningarna till att jag tagit vaccinet - jag kan vara en av de som dör pang bom och det vill jag inte vara. Detta i kombination med att mina nära och kära befinner sig i riskgrupp gjorde valet oerhört enkelt för min del.
2021-12-29, 13:28
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hetshets
Du menar alltså att på 14 dagar fick han förstorat hjärta av vaccinet? Inte. En. Chans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in