2021-12-28, 23:31
Medlem
rtyuios avatar
Vilket lögnaktigt svin! Är minst 350 personer som dött som direkt följd av av vaccinen.

https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner#hmainbody4
2021-12-28, 23:33
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Vart då?

Läkemedelsverket eller någon annanstans. Men det jag har läst klassas nog som ”misstänkta dödsfall kopplade till vaccin” och är säkert under utredning. För en tid sedan läste jag en siffra som låg runt 300, men senast såg jag 440 tror jag.
2021-12-28, 23:36
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Det vet jag inte. Om ett läkemedel riskerar att leda till allvarliga biverkningar eller död för den som intar detta så måste hur som helst risk kontra nytta beaktas. Det görs inte i dagsläget med dessa vacciner. Det är också synnerligen oetiskt att uppmana och pressa friska individer utan behov av läkemedlet att ta det ”för andras skull” utan att faktiskt upplysa personerna om att en risk finns involverad.

Varför tror du att risk/nytta inte har beaktats? Har du varit på många myndigheters möten?
2021-12-28, 23:39
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Nej, det är argumentet som vaxxers använder, när man påpekar att äldre dör trots att de är vaccinerade.

Ja men gamla som är tillräckligt skröpliga har i alla tider dött av en vanlig förkylning, eller av kylan på vintern eller av värmen på sommaren.

Vad antivaxxers inte vill förstår är att alla har skydd från absolut 100% till nära 0%. Tillkommer ålder och sjukdomar är man närmare 0 än 100.
2021-12-28, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Du skall nog läsa Nature artikeln igen.....

There were 114 deaths with myocarditis recorded
There were 31 deaths with pericarditis recorded
There were 7,795 deaths with cardiac arrhythmia

where we estimated the excess in myocarditis
events following SARS-CoV-2 infection to be 10 per million with
the excess following a second dose of mRNA-1273 vaccine being
15 per million.

samt fig.2

Eller vad menar du?
2021-12-28, 23:53
Medlem
Jag är ingen virolog eller expert men en sak är säker som verkar gå de flesta förbi: I alla dessa jämförelser så är underlaget rejält skevt. Olyckligt och svårbegripligt att inte detta uppenbara lyfts fram mer: När det gäller personer skadare/döda/vårdade MED covid är det ju liksom givet att de tagit ett test och varit positiva, dvs ingen missas. När det gäller biverkningar är ju situationen en totalt annan där allt bygger på att 1) någon skall identifiera kopplingen till läkemedlet 2) orka/vilja/våga/hinna/kunna rapportera in det 3) anmälan sedan bedöms korrekt och att det kan ställas utan tvivel att det VERKLIGEN var läkemedlet som var orsaken.

En generell siffra jag hört om biverkningsrapportering är 1%. Obs också att läkemedelsverket har en enorm backlog. Anmälda allvarliga biverkningar för covidsprutorna är väl drygt 8000 så här långt (död, invaliditet, intensivvård etc).

Med denna bakgrund så har väldigt svårt att tro att totala antalet dödsfall av sprutorna skulle vara "en handfull", och det berör mig illa att någon i denna ställning kan hävda det...
2021-12-28, 23:54
Medlem
Blaze.s avatar
Vilka är de allvarliga biverkningar han talar om?
2021-12-29, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Det vet jag inte. Om ett läkemedel riskerar att leda till allvarliga biverkningar eller död för den som intar detta så måste hur som helst risk kontra nytta beaktas. Det görs inte i dagsläget med dessa vacciner. Det är också synnerligen oetiskt att uppmana och pressa friska individer utan behov av läkemedlet att ta det ”för andras skull” utan att faktiskt upplysa personerna om att en risk finns involverad.

Det har gjorts en sådan analys, och den analysen görs också om om ny data kommer fram. Det var bland annat den analysen som gjorde att beslutet att vaccinera barn dröjde ganska länge i Sverige jämfört med andra länder inom EU.

Sedan är detta ett vaccin. Vaccin används nästan uteslutande på en bred befolkning för att bygga en flockimmunitet. Det betyder då självklart att gruppen människor som inte är i behov av vaccin är väldigt, väldigt, väldigt, väldigt liten. Nästan obefintlig skulle jag säga.

Att ingen upplyser att det finns risker är givetvis en uppfattning du är fri att ha. Jag själv har inte hört något om den saken. Jag har dock hört att FoHM bland annat kallar vaccinen för säkra, vilket de absolut är jämfört med andra läkemedel som människor trycker i sig.
2021-12-29, 00:01
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

I dagens Coronanyheter får läkaren Johan Styrud tittarfrågan:

Johan svarar:

Reporten frågar:

Johan svarar:

På frågan om biverkningar svarar Johan:

Diskutera:
Varför svarar inte Läkaren Johan på frågorna?
Vad är en handfull?

Skicka gärna följdfrågor till SVT.

Sen när blev 350st en handfull???

Lägg till över 8000 allvarliga biverkningar på det

"Räddat miljoner" ?

Vilken jävla skitsnackare
2021-12-29, 00:03
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det har gjorts en sådan analys, och den analysen görs också om om ny data kommer fram. Det var bland annat den analysen som gjorde att beslutet att vaccinera barn dröjde ganska länge i Sverige jämfört med andra länder inom EU.

Sedan är detta ett vaccin. Vaccin används nästan uteslutande på en bred befolkning för att bygga en flockimmunitet. Det betyder då självklart att gruppen människor som inte är i behov av vaccin är väldigt, väldigt, väldigt, väldigt liten. Nästan obefintlig skulle jag säga.

Att ingen upplyser att det finns risker är givetvis en uppfattning du är fri att ha. Jag själv har inte hört något om den saken. Jag har dock hört att FoHM bland annat kallar vaccinen för säkra, vilket de absolut är jämfört med andra läkemedel som människor trycker i sig.

För att det ska finnas en möjlighet att "vaccinera bort" en sjukdom, så måste vaccinen vara "steriliserande", d v s hindra att man blir smittad och kan smitta. Det är själva tanken bakom ett vaccin, och det klarar inte dessa s k vaccin.
2021-12-29, 00:04
Moderator
Tinuviels avatar
Tråd infogad.

// mod
2021-12-29, 00:06
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Varför tror du att risk/nytta inte har beaktats? Har du varit på många myndigheters möten?

Det har inte, jag skriver som jag gör för att jag tycker att det verkar som att de inte beaktar risk. Eller rättare sagt: jag får intrycket av att det finns en sorts allmän konsensus att risken är värt allt bara man kan bekämpa covid-19. Lite svinn får man räkna med, så att säga. ”Den samhälleliga nyttan” går före den enskilde individens tragedi och lidande så att säga. Det är ett förhållningssätt jag inte kan hålla med om när vaccinet skadar människor som inte hade blivit särskilt sjuka av covid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in