2021-12-28, 21:20
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JPMorgandonator
Ett grovt övergrepp mot oss rika att vi tvingas betala våra panikrum.

Jag (och majoriteten här tror jag) anser nog att staten bör bekosta detta av flera skäl. Bland annat för att vi rika är så värdefulla för hela samhället och att det faktiskt är de hagalna vänstertomtarna som ställer till det.

Håller ni med? Borde vi dessutom erhålla ett skäligt skadestånd pga sakernas tillstånd?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y4K5rx/radsla-for-ran-far-fler-rika-att-bygga-panikrum
Jag trodde att alla rika hade ett sådant där Joakim von Anka kassavalv där man badar i pengar? Ett sådant borde ju vara säkert.
Citera
2021-12-28, 21:50
Medlem
Citat:
Ett grovt övergrepp mot oss rika att vi tvingas betala våra panikrum.

Jag (och majoriteten här tror jag) anser nog att staten bör bekosta detta av flera skäl. Bland annat för att vi rika är så värdefulla för hela samhället och att det faktiskt är de hagalna vänstertomtarna som ställer till det.

Håller ni med? Borde vi dessutom erhålla ett skäligt skadestånd pga sakernas tillstånd?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y4K5rx/radsla-for-ran-far-fler-rika-att-bygga-panikrum
Men ni i högern vill att det ska vara som i djurens värld. Är du rädd kan du inte försvara dig?. Rika bögjävel !
Citera
2021-12-28, 22:18
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weallknowit
Är man så rik att man måste ha ett panikrum, så har man råd att betala för det. Drabbar ingen fattig!
Det är inte bara rika som behöver panikrum.
Citera
2021-12-28, 22:29
Medlem
Sladdarens avatar
Lite lustigt att de rika områdena inte känner sig så perfekt isolerade i sin perfekta lilla stad

Om man är liksom smart och rik eller bara rik så borde man väl ha åtminstone kunnat antingen förutse detta med masskriminalitetens utveckling (onämnd etnistet) som närmar sig de rikas territorier. Sen på ett förebyggande sätt inte låtit det inkräkta på deras marker eller komma på smarta ideer om gränsvakter, smart kamera övervakning, identifiering, bodycam, bodyalarm, bodyguards, drönare mm

och slutligen en enorm mur runt hela fanderullan

Men inom några månader kommer det dyka upp ohyggligt många sådana teknologier i varje boende och gata på Östermalm etc. Ta mig på orden att en ordentlig total kostsam uppgradering av övervakning och försvar är inkommande väldigt strax över hela deras samhälls infrastruktur. Det som blir helförfärligt då är att de kommer att hackas istället
Senast redigerad av Sladdaren 2021-12-28 kl. 22:35.
Citera
2021-12-28, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag trodde att alla rika hade ett sådant där Joakim von Anka kassavalv där man badar i pengar? Ett sådant borde ju vara säkert.

Lyckas inte Björnligan ändå göra inbrott där?
Citera
2021-12-28, 22:40
Avslutad
Citat:
Ett grovt övergrepp mot oss rika

Fan så tramsig du är. INGEN på forumet har nånsin trott att du har mer pengar än valfri vägverksarbetare men ändå fortsätter du ditt fjantande. Väx upp för fan.
Citera
2021-12-28, 22:41
Medlem
CassandraCs avatar
Med tanke på hur hjärntvättade de flesta östermalmsindivider är så sitter de säkerligen i sina panikrum och skriker "MITT SVERIGE BYGGER INGA MURAR" det är på den nivån det är
Citera
2021-12-28, 22:47
Medlem
Hur är ett panikrum tänkt att användas? Om du öppnar för DHL- eller mat-budet som visar sig vara rånare hinner du ej ta dig till panikrummet. Eller om de lurpassar när du ska gå ut.

Om du hör att någon försöker forcera ytterdörren så alla i lägenheten hinner till panikrummet så ser jag ej heller nyttan. Kan de forcera ytterdörren kan de forcera panikrums-dörren. Om inte, investera i starkare ytterdörr.
Citera
2021-12-29, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Hur är ett panikrum tänkt att användas? Om du öppnar för DHL- eller mat-budet som visar sig vara rånare hinner du ej ta dig till panikrummet. Eller om de lurpassar när du ska gå ut.

Om du hör att någon försöker forcera ytterdörren så alla i lägenheten hinner till panikrummet så ser jag ej heller nyttan. Kan de forcera ytterdörren kan de forcera panikrums-dörren. Om inte, investera i starkare ytterdörr.
Köpa tid kanske, tills ordningsmakt är på plats. Det är jobbigare att forcera två säkra dörrar än en.
Citera
2021-12-29, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
Med tanke på hur hjärntvättade de flesta östermalmsindivider är så sitter de säkerligen i sina panikrum och skriker "MITT SVERIGE BYGGER INGA MURAR" det är på den nivån det är
Haha, troligen
Citera
2021-12-29, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Fan så tramsig du är. INGEN på forumet har nånsin trott att du har mer pengar än valfri vägverksarbetare men ändå fortsätter du ditt fjantande. Väx upp för fan.
Är det bara jag eller dryper inte TS inlägg av ironi?
Citera
2021-12-29, 00:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Är det bara jag eller dryper inte TS inlägg av ironi?

Har då aldrig uppfattat honom som ironisk när han skriver sina fåniga inlägg om hur rik han är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in