2021-12-28, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Isknack
En handfull personer dör av vaccinet och foliehattarna får då för sig att det är säkrare att ta sin risk med ett virus som dödar i snitt 0,66% av alla som får det.

15340 döda med covid i Sverige
1294560 bekräftade fall med covid i Sverige

Det ger ca 0.012% i risk då har man inte tagit hänsyn till riskgrupper. Risken är alltså högre i riskgrupper och lägre för övriga.

Datan jag räknade med kommer från c19.se idag.
2021-12-28, 21:51
Avslutad
Citat:
En handfull personer dör av vaccinet och foliehattarna får då för sig att det är säkrare att ta sin risk med ett virus som dödar i snitt 0,66% av alla som får det.
Ja. Varför provocerar det dig så? I båda fallen handlar det om små volymer och eftersom du är vaccinerad så är ju du skyddad så varför blir du så provocerad av att alla fåren inte står i fållan?
2021-12-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord

Det ger ca 0.012% i risk då har man inte tagit hänsyn till riskgrupper. Risken är alltså högre i riskgrupper och lägre för övriga.

Och då är det BEKRÄFTADE fall. Mörkertalet torde vara rätt högt.
2021-12-28, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod

Det är riktigt.
2021-12-28, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Ja. Varför provocerar det dig så? I båda fallen handlar det om små volymer och eftersom du är vaccinerad så är ju du skyddad så varför blir du så provocerad av att alla fåren inte står i fållan?
Jag är inte provocerad alls. Det är bara helt otroligt underhållande att se idioter försöka rättfärdiga sina patetiska beslut. Det är allt.
2021-12-28, 22:02
Avslutad
Citat:
Jag är inte provocerad alls. Det är bara helt otroligt underhållande att se idioter försöka rättfärdiga sina patetiska beslut. Det är allt.
Åjo, lite provocerad är du allt.
2021-12-28, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod

Eller åt andra hållet. Ett sådant argument kan manipuleras i det oändliga.
2021-12-28, 22:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
En handfull? Runt 400 vaccindöda har jag läst?

Och 15000+ som dött av viruset har jag läst. Ja de flesta var äldre och co-morbida. Jag har ingen lust att hamna på IVA. Man ska inte glömma dem som fått långtidscovid heller.
2021-12-28, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord

Undrar bara hur 15 340 döda på 1 294 560 bekräftade fall kan ge siffran 0,012% risk? Hänger inte med i den matematiken.
2021-12-28, 22:15
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Och 15000+ som dött av viruset har jag läst. Ja de flesta var äldre och co-morbida. Jag har ingen lust att hamna på IVA. Man ska inte glömma dem som fått långtidscovid heller.

Egentligen tycker jag inte att man kan ställa antal döda i covid mot antal döda av vaccin. Covid är en sjukdom som för vissa har en dödlig utgång. Vaccin ska vara ett förebyggande skydd, och det ska inte ge en enda död person. En enda vaccindöd, speciellt en person som troligen hade klarat covid bra, är en person för mycket.
2021-12-28, 22:17
Medlem
OvissFramtids avatar
Vet denne läkaren vad ”en handfull” betyder?

Ännu fler än så som dött efter vaccinering.
2021-12-28, 22:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Egentligen tycker jag inte att man kan ställa antal döda i covid mot antal döda av vaccin. Covid är en sjukdom som för vissa har en dödlig utgång. Vaccin ska vara ett förebyggande skydd, och det ska inte ge en enda död person. En enda vaccindöd, speciellt en person som troligen hade klarat covid bra, är en person för mycket.

Vaccin är inte ofarliga, oavsett vilket vaccin du tar, är du en av dem med nitlotten så är du. Oavsett är det väldigt positivt om du tar det då det sållar ut dem med nitlotten. Cyniskt som fan, ja jag vet det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in