2021-12-28, 15:37
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Man kan ha 200 män på 100 kvinnor och ändå tycka det är Incels fel att de är Incels.

Det är både Incels och samhällets fel och båda måste åtgärda saker. Det bästa samhället kan göra är att återupprätta könsbalansen.

Det bästa samhället kan göra är att sluta med social ingenjörskonst som skapar nya problem kontinuerligt. För 100 år sedan fanns inte många av de problem som existerar idag, skaffa barn med flera olika fäder gav en stämpel som hora och ett liv i yttersta fattigdom, idag bekostar samhället samma kvinnas ytliga leverne och hon hyllas som en stark kvinna.

Dessa barn växer upp till kriminalitet och osunda värderingar vilket skadar hela samhället.

Själv är jag av åsikten att välfärdssamhället är det största problemet med samtliga problem vi ser i samhället, man slipper att ta ansvar. Varför jobba när jag kan röka hasch.

Incel är bara ett i raden av sociala avvikelsemönster som skapats av välfärdssamhället.
Citera
2021-12-28, 17:29
Medlem
Fagbosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Det bästa samhället kan göra är att sluta med social ingenjörskonst som skapar nya problem kontinuerligt. För 100 år sedan fanns inte många av de problem som existerar idag, skaffa barn med flera olika fäder gav en stämpel som hora och ett liv i yttersta fattigdom, idag bekostar samhället samma kvinnas ytliga leverne och hon hyllas som en stark kvinna.

Dessa barn växer upp till kriminalitet och osunda värderingar vilket skadar hela samhället.

Själv är jag av åsikten att välfärdssamhället är det största problemet med samtliga problem vi ser i samhället, man slipper att ta ansvar. Varför jobba när jag kan röka hasch.

Incel är bara ett i raden av sociala avvikelsemönster som skapats av välfärdssamhället.

Har du uppfattningen att de mesta kvinnor skaffar barn med flera olika fäder och sedan lever ensamma på bidrag? lol
Citera
2021-12-28, 17:32
Medlem
Fagbosses avatar
Dem klassificerar sig själva som "fula" och otillräckliga och cementerar sina åsikter tillsammans med andra ensamma män på nätet. De flesta incels som har fått strålkastarljuset på sig har bara sett ut som vanliga människor. Det är alltså inte utseendet som är problemet... men dem verkar vägra inse att det är insidan som är deras gift och inte utsidan.
Senast redigerad av Fagbosse 2021-12-28 kl. 17:58.
Citera
2021-12-28, 17:53
Medlem
Citat:
Jo det är inte bara Incelns ansvar ,utan samhället måste se till att det finns tillräckligt med kvinnor. De kan inte som i Sverige importera fler män än kvinnor och sedan lägga ansvaret på Incels.

Riksdagen måste se sitt ansvar ,eftersom de är de som ser till att det är fler män och att det är Riksdagen som skapar Incels och med det hörande problem.
Det där mansöverskottet är bara marginellt.

Om alla blattar i Sverige försvann över dagen så skulle incelns chanser till partner öka med totalt 0,0%!

Det handlar om att inceln helt enkelt gjort sig själv o-datebar och man kan tänka sig detta precis som någon långtidsarbetslös som inte är anställningsbar.

Om 1000 ingenjörer och tekniker ska anställas kommer inte den långtidsarbetslösa få något jobb.

På samma sätt leder inte mansöverskottet till någon konsekvens för inceln eftersom inceln gjort sig själv o-datebar.

Det är först när inceln förstår att ansvaret att ha ett relationellt värde ligger hos inceln själv som inceln kan börja få det bättre och höja sitt eget relationella värde.
Citera
2021-12-28, 17:55
Medlem
Citat:

Inceln har skapat sig själv, det är inte samhället som gjort att inceln inte har något relationellt värde. Det är inceln som antingen struntat i eller inte klarat av att skapa ett relationellt värde.
Citera
2021-12-28, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Inceln har skapat sig själv, det är inte samhället som gjort att inceln inte har något relationellt värde. Det är inceln som antingen struntat i eller inte klarat av att skapa ett relationellt värde.
Så det är incel som skapat de sociala normerna, hur sex fungerar i samhället etc?
Citera
2021-12-28, 18:00
Medlem
Fagbosses avatar
Sitter du framför datorn varje dag och jämrar dig med andra ensamma män över nätet istället för att göra nåt produktivt med ditt liv så är det ditt fel att det inte går framåt

Om du är en missbildad 140cm lång mansdvärg så har jag förståelse för om du tycker livet är kasst. Men dem flesta incels ser helt normala ut eller så ser dem ut som människor som skulle kunna se normala ut om dem försökte ens 10%
Citera
2021-12-28, 18:12
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek

Incels har funnits i alla tider, likväl horan och allt däremellan. Det som dock hänt i modern tid är välfärdssamhället, avsaknad av religiös tro, avsaknad av ansvar och avsaknad av kollektivism. I den kontexten förändras relationellt värde. Om du bor mitt i djungeln är en bra egenskap att kunna hitta bananer, samma egenskaper är inte åtråvärda i en urban miljö.

Sverige och särskilt Stockholm är den singeltätaste miljön i hela Europa, frågan man bör ställa sig är om den politik man för är bra för dess befolkning. Jag är av åsikten att inceln får skylla sig själv men jag är av samma åsikt att samhället inte ska bekosta skolgång och ha barnbidrag till barn. Lever vi i ett samhälle där allt ska lösas offentlig så är det rimliga att även det är samhällets ansvar att hitta den mest bittra inceln eller feministen en partner.
Citera
2021-12-28, 18:13
Citat:
Fungera , jo men det fungerar , på ett tråkigt sätt.

Jo fast det verkar som att det kommer en hel del arbetare från Asien. Dessa verkar dö i ganska hög grad. 6500 har dött sedan 2010

https://www.theguardian.com/global-d...world-cup-2022

" Eftersom dessa främst är män har Qatar en mycket skev könsfördelning, med 3,1 män per kvinna (folkräkning 2010).[2]

Flera organisationer bedömer att det finns en avsaknad av mänskliga rättigheter i Qatar. Ett exempel är de hundratusentals, främst sydasiatiska, migrerande arbetare som enligt Human Rights Watch tvingas arbeta under slavliknande förhållanden."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Qatar

Självmord är lågt eftersom många av Asiaterna har familjer i sina hemländer och det som driver dem är att hjälpa sina familjer. De har alltså mycket hög kärlek till sina familjer. Skillnaden mot USA är att Incel inte har någon familj och ingen att hjälpa. Asiaterna i Qatar har ett högre värde en Incels i USA.

Det är en tragedi att 600 dör om året.

Men det kan sättas i relation till att 1200 tar livet av sig varje år i Sverige.
Citera
2021-12-28, 19:16
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Citat:

Så länge man räknat, 1749-2015, så har du funnits fler kvinnor än män i Sverige . Under vissa tider ansågs det vara ett stort problem med kvinnor som sågs som en börda och levde ensamma med sina föräldrar hela livet.
Citera
2021-12-28, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonet95
Så det är incel som skapat de sociala normerna, hur sex fungerar i samhället etc?
Nej, men inceln har själv ansvar för sig själv och sitt liv. Om inceln vill vara i en relation så måste den själv höja sitt eget värde.

Det är inte samhällets fel, det är bara så det är.
Citera
2021-12-28, 19:52
Medlem
Citat:
Incels har funnits i alla tider, likväl horan och allt däremellan. Det som dock hänt i modern tid är välfärdssamhället, avsaknad av religiös tro, avsaknad av ansvar och avsaknad av kollektivism. I den kontexten förändras relationellt värde. Om du bor mitt i djungeln är en bra egenskap att kunna hitta bananer, samma egenskaper är inte åtråvärda i en urban miljö.

Sverige och särskilt Stockholm är den singeltätaste miljön i hela Europa, frågan man bör ställa sig är om den politik man för är bra för dess befolkning. Jag är av åsikten att inceln får skylla sig själv men jag är av samma åsikt att samhället inte ska bekosta skolgång och ha barnbidrag till barn. Lever vi i ett samhälle där allt ska lösas offentlig så är det rimliga att även det är samhällets ansvar att hitta den mest bittra inceln eller feministen en partner.
Jag tycker inte det är rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in