2021-12-27, 19:23
Medlem
Jag tog moderna dos 2 för 6 dagar sen och är fortfarande utmattad. Blir riktigt trött efter en långpromenad tex. Även fortfarande kvar sporadisk huvudvärk och magen är känslig.
Fler som haft dessa symptom mer än de typiska 2-3 dagarna?
2021-12-27, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Nja, låter mer som migränaura.
Då är det vanligt med de symtom hon upplevde. Synbortfall, yrsel och problem med talet.

fast migränaura håller väl inte i sig så länge?
2021-12-27, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
fast migränaura håller väl inte i sig så länge?

Det har du rätt i, auran brukar vara någon timme innan huvudvärken slår till. Eller komma samtidigt. Vissa andra symtom som illamående kan man ju iofs ha i flera dagar.
Kanske var det en TIA?

Det vore onekligen intressant att veta hennes vaccinstatus.
2021-12-27, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Det har du rätt i, auran brukar vara någon timme innan huvudvärken slår till. Eller komma samtidigt. Vissa andra symtom som illamående kan man ju iofs ha i flera dagar.
Kanske var det en TIA?

Det vore onekligen intressant att veta hennes vaccinstatus.

Ja detta var intressant.
Jag gissar på att hon är vaccinerad med tanke på att hon är i Thailand, ser ut som att dem åkte dit i slutet på november.

Speciellt tillfällig förlamning i halva ansiktet står ju med som "kan drabba 1/1000" bland biverkningarna.

Någon som har koll på hennes övriga symptom?
2021-12-27, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deddecool
Känner du dig fortfarande återställd?

Jag har haft liknande problem i snart 3 månader, med hög puls, känningar i hjärtat och en mängd neurologiska problem som domningar, skakningar i ryggen och kognitiva problem.

Vad hade du mer exakt för symtom och försvann dom efterhand eller alla på en gång?

Jag har haft ett andra bakslag med ny huvudvärk och hjärntrötthet/dimma igen. Trodde att jag var bra för gått men så "lätt" kom jag inte undan tydligen.

Mina symptom började en vecka efter sprutan. Daglig huvudvärk och hjärtklappning till och från. Neurologiska problem, hjärndimma. Domningar/spänningar i rygg och nacke. Extrem trötthet vissa dagar oavsett hur mycket jag sovit. Dålig aptit.

Efter tre månader försvann det mesta av symptomen mer eller mindre över en natt. Sedan dess har jag alltså haft två bakslag då de kommit tillbaka. Det har nu gått 5-6 månader sedan sprutan.
Senast redigerad av Helvete20 2021-12-27 kl. 22:49.
2021-12-28, 13:45
Medlem
HitsvilleUKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/mry4EE/youtubern-lisa-anckarman-inlagd-pa-sjukhus-i-thailand

Lisa Anckarman fick läggas in på sjukhus på grund av mystiska symptom.

Under en mopedtur i Thailand började influencern plötsligt förlora medvetandet.

”Jag får otaliga kramper, svimmar, är förlamad i delar av ansiktet och försöker få ur mig ord utan framgång”, skriver hon på Instagram.

Frågan på allas läppar: Vaccinerad eller inte?

Ser ut som att hon har hudsjukdomen Vitiligo, vilket är en autoimmun sjukdom. Vaccinen sägs trigga autoimmuna sjukdomar och det kan vara så att hon är extra känslig för vaccinen pga sin sjukdomshistorik. Skulle jag gissa skulle jag säga vaccinet.
2021-12-28, 14:00
Medlem
HitsvilleUKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purjopung
Jag tog moderna dos 2 för 6 dagar sen och är fortfarande utmattad. Blir riktigt trött efter en långpromenad tex. Även fortfarande kvar sporadisk huvudvärk och magen är känslig.

Ta det väldigt lugnt tills du känner dig helt återställd, förslagsvis ännu längre, 3-6 månader. Worst case käkar dina mördar T-celler på blodkärlsväggarna då mRNA molekyler fäst där och fått cellerna på väggarna att producera spikproteinet för att kroppen ska tillverka antikroppar mot spikproteinet som sedan också attackerar egna kroppen (autoimmun).

Har läst att Treo är blodförtunnande vilket kan hjälpa mot blodproppar som bildas vid "attacken" av mördar T-cellerna. Jag är dock ingen läkare så gör din egen efterforskning.
2021-12-28, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helvete20
Jag har haft ett andra bakslag med ny huvudvärk och hjärntrötthet/dimma igen. Trodde att jag var bra för gått men så "lätt" kom jag inte undan tydligen.

Mina symptom började en vecka efter sprutan. Daglig huvudvärk och hjärtklappning till och från. Neurologiska problem, hjärndimma. Domningar/spänningar i rygg och nacke. Extrem trötthet vissa dagar oavsett hur mycket jag sovit. Dålig aptit.

Efter tre månader försvann det mesta av symptomen mer eller mindre över en natt. Sedan dess har jag alltså haft två bakslag då de kommit tillbaka. Det har nu gått 5-6 månader sedan sprutan.

Hm okej, tråkigt att höra. Men låter iallafall som att det är på väg åt rätt håll för dig.

Mina symtom kom bara några timmar efter, blev helt sjukt trött och skakis och gick bara och la mig med förhoppningen att det skulle gå över. Naiv som man var.

I övrigt låter det som vi har väldigt snarlik symptombild, så jag får väl hålla tummarna att mina symtom också lättar snart. Och jag hoppas du snart är permanent bättre!
2021-12-28, 16:55
Medlem
Citat:

Tyvärr har både jag och många andra här inne fått symptom som liknar på långtidscovid av vaccinen. Säger inte att du har det, har läst om folk som blir bättre efter 2 veckor men finns också fall som jag och Helvete20 som fortfarande upplever symtom flera månader efter vaccinering.

Skulle tipsa dig om grupperna r/covidlonghaulers och r/vaccinelonghaulers på reddit, trodde jag hade blivit tokig tills jag upptäckte dom.

Dina symtom låter spontant mycket mildare än dom jag upplevde i början vilket antagligen är ett bra tecken. Håller tummarna för ditt tillfrisknande
Senast redigerad av Deddecool 2021-12-28 kl. 17:06.
2021-12-28, 17:53
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
BREAKING – Director-General of the WHO claims “Countries are giving Boosters to kill children, this is not right”
https://dailyexpose.uk/2021/12/22/tedros-says-countries-killing-kids-with-boosters/

TOM. Dr Tedros Adhanom Ghebreyesus börjar få kalla fötter, av biverkningarna.

Men snälla tror du verkligen han skulle säga så, det är ju uppenbart att han först tänker säga kids eller kildren men ändrar till ch-ljud och säger children.
2021-12-28, 18:35
Medlem
Ännu en vaccinerad fotbollsspelare död, de börjar bli MÅNGA nu 2021:

https://thecovidworld.com/argentine-professional-footballer-diego-armando-montiel-dies-months-after-receiving-covid-19-vaccine /
2021-12-28, 18:37
Medlem
Citat:

Ta INTE dos 3, kan bli din dödsdom. Är du i en riskgrupp skaffa en FFP3 mask och bär den inomhus istället. Exempel på bussar och i affären.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in