Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-27, 22:12
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Skumt. IPCC hävdar att AGW står för hälften (finns dock knappt några stöd för det mer än att dom hävdar det). Menar du att IPCC inte använder dom bästa modellerna?

Jag behöver inte bevisa någonting. Det är ni klimatalarmister som hävdar att AWG står för 100% av uppvärmningen (vilket givetvis är fullständigt nonsens). Ni har dock ett litet problem. Ni kan inte bevisa ett skit...
Vetenskapliga fakta har inte ett skit med alarmism att göra. Frågan är dock varför du väljer att förneka vetenskapliga fakta. Har du något bra svar på det?
Citera
2021-12-27, 22:13
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Lite problem med läsförståelsen märker jag...

Temperaturökningen har minskat. Fundera några varv på vad det egentligen betyder...

Ledtråd: Temperaturökningstakten har minskat. Och har snart helt avstannat.
Det är faktafel du kommer med, igen, vilket jag har bevisat. Varför förnekar du vetenskapliga fakta? Vad har du för sjuk agenda?
Citera
2021-12-27, 22:16
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Du har fått tre oberoende och olika källor som bekräftar det jag säger och du har inte en enda seriös källa att komma med. Nej, ökända förnekelsebloggar räknas inte som en trovärdig källa! Varför ljuger du?

Dina källor bekräftar bara ditt påstående om att människan ligger bakom temperaturhöjningen (vilket iofs är rent nonsens).

Dina källor bekräftar dock INTE ditt påstående om att det föreligger en "klimatkris".

Temperaturhöjning <> "klimatkris"...

DU påstod att 100% av vetenskapsmännen hävdar att det är en "klimatkris".
Det är DET påståendet jag vill ha källa på. Och det är precis det som du inte kan leverera för påståendet är en ren lögn.
Citera
2021-12-27, 22:18
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Det är faktafel du kommer med, igen, vilket jag har bevisat. Varför förnekar du vetenskapliga fakta? Vad har du för sjuk agenda?

Förnekar ingenting.

100% konsensus att temperaturökningen mer eller mindre har avstannat:

https://wattsupwiththat.com/2014/11/18/if-97-of-scientists-say-global-warming-is-real-100-say-it-has-nearly-stopped/
Citera
2021-12-27, 22:19
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Dina källor bekräftar bara ditt påstående om att människan ligger bakom temperaturhöjningen (vilket iofs är rent nonsens).

Dina källor bekräftar dock INTE ditt påstående om att det föreligger en "klimatkris".

Temperaturhöjning <> "klimatkris"...

DU påstod att 100% av vetenskapsmännen hävdar att det är en "klimatkris".
Det är DET påståendet jag vill ha källa på. Och det är precis det som du inte kan leverera för påståendet är en ren lögn.
Det är ett vetenskapligt faktum att människan orsakar klimatkrisen. Du förnekar vetenskapen och vetenskapliga fakta. Ja, jag har visat med tre oberoende och seriösa källor att nära nog 100% av världens klimatforskare är säkra på detta. Du å andra sidan länkar till ökända förnekelsebloggar.
Citera
2021-12-27, 22:20
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Vetenskapliga fakta har inte ett skit med alarmism att göra. Frågan är dock varför du väljer att förneka vetenskapliga fakta. Har du något bra svar på det?

Finns inget vetenskapligt fakta för hur stor del av temperaturökningen beror på AGW.

Motbevisa mig gärna.
Citera
2021-12-27, 22:21
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Och ditt inlägg hade inte ett skit med ämnet att göra.
Jo, det har de till högsta grad. Du förnekar vetenskapen och vetenskapliga fakta. Vilket gör att du skämmer ut dig själv med din patetiska förnekelse av hur det står till med klimatet och vad som har orsakat problemen. Så ligger det till.
Citera
2021-12-27, 22:21
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Det är ett vetenskapligt faktum att människan orsakar klimatkrisen. Du förnekar vetenskapen och vetenskapliga fakta. Ja, jag har visat med tre oberoende och seriösa källor att nära nog 100% av världens klimatforskare är säkra på detta. Du å andra sidan länkar till ökända förnekelsebloggar.

Ingen av studierna du hänvisar till yppar ett endaste ord om att det är en klimatkris.

Lögnare.
Citera
2021-12-27, 22:22
Medlem
Citat:
Skumt. IPCC hävdar att AGW står för hälften (finns dock knappt några stöd för det mer än att dom hävdar det). Menar du att IPCC inte använder dom bästa modellerna?
Något sådant hävdar inte IPCC. Titta på AR 6, WG 1, SPM figur 1b eller texten nedanför.
Citat:
Jag behöver inte bevisa någonting.
När du kommer med ett påstående som "Temperaturökningen har minskat dom senaste 18 åren och har nästan helt avstannat..." är det faktiskt upp till dig att visa att det stämmer. Så sorgligt är det.
Citera
2021-12-27, 22:23
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Jo, det har de till högsta grad. Du förnekar vetenskapen och vetenskapliga fakta. Vilket gör att du skämmer ut dig själv med din patetiska förnekelse av hur det står till med klimatet och vad som har orsakat problemen. Så ligger det till.

Klimatet är oförändrat. Bara att titta ut genom fönstret.
Samma skitväder här på västkusten som när jag växte upp på 80-talet.

Tvärtom är jorden 30% grönare än för 50 år sedan tack vare bl.a. höjda koldioxidnivåer.
Citera
2021-12-27, 22:24
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Finns inget vetenskapligt fakta för hur stor del av temperaturökningen beror på AGW.

Motbevisa mig gärna.
Vad spelar det för roll vilken exakt siffra det är? Det vi vet är att mänsklig aktivitet orsakar en uppvärmningshastighet som aldrig tidigare noterats i jordens historia.
Citera
2021-12-27, 22:25
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Klimatet är oförändrat. Bara att titta ut genom fönstret.
Samma skitväder här på västkusten som när jag växte upp på 80-talet.

Tvärtom är jorden 30% grönare än för 50 år sedan tack vare bl.a. höjda koldioxidnivåer.
Du tror på fullt allvar att du kan bedöma jordens genomsnittsklimat genom att titta ut genom förnstret. Okej, då vet vi vilken otroligt låg nivå du ligger på vetenskapligt. Det visste vi förvisso sedan tidigare. Jordens förmåga att lagra CO2 har kraftigt försämrats under de senaste 50 åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in