2021-12-27, 21:50
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saber80
Den som lever får se vem som har rätt!

Känner det är mer troligt vi kommer drabbas av vårdkollaps pga av vaccinen än att covidden kommer i "full force" här i Sverige till våren igen. Således, jag tror inte något av de två lär inträffa...

Japp. Vi får väl se vem som får rätt. Hoppas jag har fel.

Tittar man på andra länder som ligger före Sverige i pandemin kan man dra en del slutsatser. Skulle bli väldigt förvånad om Sverige klarar sig från ytterligare en kraftig våg, men jag tror den kommer under feb/mars.
Citera
2021-12-27, 21:53
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
OK så du erkänner alltså att du inte ens sett det klipp som du nyss dissade? Hur oseriös är du? Kolla på klippet och återkom sedan, med skam..

Jag behöver inte kolla på något sådant. Jag vet hur det ligger till. Jag har följt den här pandemin i snart två års tid. Det är basic. Kanske var en fråga för 1,5 /år sedan, men inte nu. Fråga de i Israel eller i Nederländerna om det förekommer reinfektion...
Citera
2021-12-27, 21:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Det är extremt ovanligt. En andra infektion är vanligtvis mildare än den första eftersom kroppen byggt antikroppar mot den.

Verkar inte fungera så alla gånger. Immunförsvaret kan överreagera direkt. Märks även på vaccineringarna. De flesta reagerar starkare på andra sprutan än den första.
Citera
2021-12-27, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Verkar inte fungera så alla gånger. Immunförsvaret kan överreagera direkt. Märks även på vaccineringarna. De flesta reagerar starkare på andra sprutan än den första.

Helt rätt när det gäller vaccinet.
Blir intressant att se hur folk kommer att reagera på tredje, fjärde och femte sprutan...
Citera
2021-12-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
OK så du erkänner alltså att du inte ens sett det klipp som du nyss dissade? Hur oseriös är du? Kolla på klippet och återkom sedan, med skam..

IMBILDEN läser inget som man länkar till såvida det inte stärker hans egna världsbild. Ett fall verifierat här i Sverige:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34308755/

Så väldigt sällsynt. IMBILDENS påstådda reinfektioner som han ”känner” är sannolikt inte alls reinfektioner utan kontAminationer eller falskt positiva.
Senast redigerad av TAD2 2021-12-27 kl. 22:06.
Citera
2021-12-27, 22:10
Medlem
Citat:
Jag behöver inte kolla på något sådant. Jag vet hur det ligger till. Jag har följt den här pandemin i snart två års tid.

Du vet uppenbarligen inte hur det ligger till på rätt många punkter och är en av de som verkligen borde kolla på det klippet!
Citera
2021-12-27, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Ser det likadant ut i alla länder i världen menar du?
Om det ser ut så, vad är sannolikheten att alla råkar tro på samma sak?
De blir inbjudna för att de tror på samma sak, såklart. Vafan trodde du? Är du blind?
Citera
2021-12-27, 22:19
Medlem
The Economist
Winners and losers
Which economies have done best and worst during the pandemic?

Denmark, Norway and Sweden are all near the top, and the American economy has also performed reasonably well. Many big European countries, however, including Britain, Germany and Italy, have fared worse. Spain has done worst of all.

https://www.economist.com/finance-and-economics/which-economies-have-done-best-and-worst-during-the-pandemic/21806917
Senast redigerad av Esrum 2021-12-27 kl. 22:29.
Citera
2021-12-27, 22:22
Medlem
Citat:
Jag behöver inte kolla på något sådant. Jag vet hur det ligger till. Jag har följt den här pandemin i snart två års tid. Det är basic. Kanske var en fråga för 1,5 /år sedan, men inte nu. Fråga de i Israel eller i Nederländerna om det förekommer reinfektion...
Vad är det för skitinställning? Om du inte är beredd att ta del av information som riskerar att gå emot det du tror på så är du fan förlorad för alltid. Jag är ganska säker på att du också börjar inse ett och annat vid detta laget men din prestige sätter käppar i hjulet för dig. Ingen här, förutom övriga vaccinhetsare, kommer att ge dig skit för att du inser sanningen.
Citera
2021-12-27, 23:15
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esrum
The Economist
Winners and losers

Denmark, Norway and Sweden are all near the top, and the American economy has also performed reasonably well. Many big European countries, however, including Britain, Germany and Italy, have fared worse. Spain has done worst of all.

https://www.economist.com/finance-and-economics/which-economies-have-done-best-and-worst-during-the-pandemic/21806917
Att nordbor turistat på hemmaplan är en enorm boost. Pengar som omsätts i landet går till moms, lön, skatt, rince and repeat. Pengar som spenderas utomlands förloras för alltid.
Citera
2021-12-27, 23:21
Medlem
Citat:
Är absolut inte ointressant. Ju fler smittade, ju fler svårt sjuka och ju fler döda.

Det är klart antal smittade i sig är ointressant. Vad spelar det för roll om vi har 100k smittade och läget inte är särskilt mycket värre än en influensa? Du vet att hälften av alla förkylningar i Storbritannien just nu är Omicron och att man i Sydafrika efter 2 månader med Omicron inte ser en fjärde våg överhuvudtaget. Inkubationstid nu 2 dagar istället för 5 och vaccin hjälper inte mot smittspridning av Omicron överhuvudtaget. Vi ska vara glada att Omicron är här. Det betyder att viruset följt en förutbestämd väg, så som virus förväntas göra, och nu är relativt harmlös. Men det är sånt massmedia inte berättar för dig för det säljer inte klick. De vill ha sensationsartiklar suck. Vi bör inte hålla tillbaka Omicron. Tvärtom bör vi släppa den lös så är saken över sen och vi har total flockimmunitet.
Citera
2021-12-27, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esrum
The Economist
Winners and losers

Lite orättvis jämförelse eftersom USA tillåts dopa sin ekonomi på ett helt annat sätt än andra läder får eller kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in