2021-12-27, 19:29
Medlem
Ni får tänka på att det finns personer som har bott på särskilda boenden med strikta regler vad man får göra o inte..
Tex man får inte titta på tv på eftermidagar det får man bara göra när man har lekstund på helger

Och ja det är vad man får leva lära leva med om man har såna grannar

Det första jag gör när jag vaknar på morgonen är att slå på tvn som miljoner svenskar gör i det här landet Och då kommer hammaren fram! helt sanslöst
Citera
2021-12-29, 19:36
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigNisse
Ni får tänka på att det finns personer som har bott på särskilda boenden med strikta regler vad man får göra o inte..
Tex man får inte titta på tv på eftermidagar det får man bara göra när man har lekstund på helger

Och ja det är vad man får leva lära leva med om man har såna grannar

Det första jag gör när jag vaknar på morgonen är att slå på tvn som miljoner svenskar gör i det här landet Och då kommer hammaren fram! helt sanslöst
Du kanske har för hög volym?
Gamla tanter som inte hör nånting och har tvn på högsta volym från morgon till kväll är det värsta som finns, det blir tyst några timmar när dom sover.
Barnfamiljer och musikspelare går ju åtminstone ut och jobbar eller pluggar för det mesta om dagarna.
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2021-12-29 kl. 19:46.
Citera
2022-01-04, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Du kanske har för hög volym?
Gamla tanter som inte hör nånting och har tvn på högsta volym från morgon till kväll är det värsta som finns, det blir tyst några timmar när dom sover.
Barnfamiljer och musikspelare går ju åtminstone ut och jobbar eller pluggar för det mesta om dagarna.
Det är bara att dom är så nyfikna vad jag gör HAN HAR TVN PÅ ÅHH nej det får man ju inte ha på eftermiddan Jaaaaaaa???Jag vet många som har tvn på i bakrunden när man är köket eller diskar eller skiter eller lagar mat !? har jag blivit knäpp ?? det funka ju så bra förut
Citera
2022-01-05, 21:54
Medlem
Generalanderssons avatar
Har en hjärndöd pucko som granne.

Han köpte sig en MB Sprinter varubil för ca 1 1/2 år sedan, och fick då för sig att ”bygga” den om till husbil. Idioten har har hållt på med detta typ varje dag i över 1 år nu, han väsnas med sågningsmaskiner, borrmaskiner osv nästan hela dygnet. Och det spelar ingen roll om klockan är 07:30 om morgonen på en lördag, eller 23:30 på en onsdag. Idioten fattar uppenbarligen inte att vi grannar är förjävligt trötta på puckot.

Han testar verkligen mitt tålamod i bland.
Citera
2022-01-05, 22:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Har en hjärndöd pucko som granne.

Han köpte sig en MB Sprinter varubil för ca 1 1/2 år sedan, och fick då för sig att ”bygga” den om till husbil. Idioten har har hållt på med detta typ varje dag i över 1 år nu, han väsnas med sågningsmaskiner, borrmaskiner osv nästan hela dygnet. Och det spelar ingen roll om klockan är 07:30 om morgonen på en lördag, eller 23:30 på en onsdag. Idioten fattar uppenbarligen inte att vi grannar är förjävligt trötta på puckot.

Han testar verkligen mitt tålamod i bland.

Vad säger han när du ber honom vara tyst då?
Citera
2022-01-05, 22:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad säger han när du ber honom vara tyst då?
Har inte bett han om att vara tyst än. Men både vi, och även flera andra grannar har tröttnat rejält på puckot.

I kväll så gick han ut och började med bilen vid 21:30 tiden.. egentligen så borde en välfungerande, vuxen människa fatta att det ej är lämpligt att väsnas med såg och borrmaskiner osv halv elva om kvällen.
Citera
2022-01-05, 22:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Har inte bett han om att vara tyst än. Men både vi, och även flera andra grannar har tröttnat rejält på puckot.

I kväll så gick han ut och började med bilen vid 21:30 tiden.. egentligen så borde en välfungerande, vuxen människa fatta att det ej är lämpligt att väsnas med såg och borrmaskiner osv halv elva om kvällen.

Det har ju hållit på ett tag, av dina inlägg att döma.
Citera
2022-01-05, 22:41
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det har ju hållit på ett tag, av dina inlägg att döma.
Exakt. Men det är som sagt inte bara jag/vi som irriterar oss på idioten.
Citera
2022-01-05, 23:49
Medlem
Skrilllexs avatar
Citat:
Exakt. Men det är som sagt inte bara jag/vi som irriterar oss på idioten.
Du ska ju vara glad han bygger en husbil några månader till så.
Citera
2022-01-06, 11:42
Medlem
spacetrips avatar
Ett jävla liv från nya grannar

Tjena!

Fick nya grannar för ett tag sen, runt samma ålder som mig (26) som hade raveparty i onsdagskväll till 2 på natten. Spelade så pass hög musik, hoppa och skrek att jag trodde jag själv var på festen.
Segt när man ska upp och jobba tidigt...

Vart bör man sätta gränsen? Vill inte verka som en surgubbe och lämna en lapp.
Citera
2022-01-06, 11:45
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacetrip
Tjena!

Fick nya grannar för ett tag sen, runt samma ålder som mig (26) som hade raveparty i onsdagskväll till 2 på natten. Spelade så pass hög musik, hoppa och skrek att jag trodde jag själv var på festen.

Ring störningsjouren.

Vill du vara osvensk, så kan du prova att prata med dom först.
Citera
2022-01-06, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacetrip
Tjena!

Låt tiden gå ett tag för att se om beteendet upprepar sig. Var det bara en gång må det ju vara hänt. Fortsätter det störande beteendet, är det bara att kontakta hyresvärden. Ingen boende har rätt att störa andra. Inte ens på dagtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in