2021-12-27, 09:56
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
I de 2 olika FB profilerna så figurerar det även en pojke som ser ut att tillhöra familjen, så totalt 2 flickor och en pojke. Verkar som Pappan hade en son sedan tidigare... Hoppas att inte den ev sonen med fanns i huset...

Ja jag noterade det med , 3 barn som figurerar på familjebilderna. Så tragiskt detta , dom ser så glada och levande ut med god ekonomi , har rest mycket vad jag ser...
Citera
2021-12-27, 10:04
Medlem
Dette er jo en mann som ser ut til å formet (bokstavlig talt) sin drømmekone. Mye penger i omløp, operasjoner, trening etc for å få fruen til å bli som han vil. Veien fra total avhengighet av han til selvstendig kvinne med eget liv er relativt kort, og han kan ha blitt mer og mer overflødig i hennes liv. Fasade er en fin ting kun når det stemmer med virkeligheten. Her tror jeg ikke det stemte...
Citera
2021-12-27, 10:13
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ullastran
Dette er jo en mann som ser ut til å formet (bokstavlig talt) sin drømmekone. Mye penger i omløp, operasjoner, trening etc for å få fruen til å bli som han vil. Veien fra total avhengighet av han til selvstendig kvinne med eget liv er relativt kort, og han kan ha blitt mer og mer overflødig i hennes liv. Fasade er en fin ting kun når det stemmer med virkeligheten. Her tror jeg ikke det stemte...
Skulle inte förvåna mig, men jag tror nog på olycka ändå.
Citera
2021-12-27, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ullastran
Nu är detta en Filippinsk fru. Annan kultur där de flesta är katoliker. Lite samma där vi i Norden var för många år sedan på synen hur relationer ska vara. Mycket kärlek och fokus på sin egna familj och såklart släkt.
Ganska stor skillnad mot t ex Thailand där de flesta är buddhister. Min egna erfarenhet då.
Så i detta fallet utan att känna dem personligen så tror jag nästan 100 på att det varit en olycka eller annars något utifrån.
Citera
2021-12-27, 10:25
Medlem
Frågan kanske har varit uppe tidigare, men upplys en ovetande - kan man inte bara kolla i huset efter eventuella kvarlevor? Eller är allt uppbrunnet.
Citera
2021-12-27, 10:32
Medlem
welcometorealitys avatar
Polisens tekniker är nu på plats för att påbörja den tekniska undersökningen.Detta meddelar polisen klockan 09.35 på måndagen.
Citera
2021-12-27, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Polisens tekniker är nu på plats för att påbörja den tekniska undersökningen.Detta meddelar polisen klockan 09.35 på måndagen.

Ok, då kommer det nog besked under dagen.

Så gräsligt... En hel familj borta. De borde ju ha återkopplat vid det här laget om de lever. 😔
Citera
2021-12-27, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lajkie
Frågan kanske har varit uppe tidigare, men upplys en ovetande - kan man inte bara kolla i huset efter eventuella kvarlevor? Eller är allt uppbrunnet.
De skulle visst söka med hund och då måste resterna av huset vara kallt.
Citera
2021-12-27, 10:39
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Ok, då kommer det nog besked under dagen.

Så gräsligt... En hel familj borta. De borde ju ha återkopplat vid det här laget om de lever. 😔

Ja en besked kommer under dagen, tyvärr blir det nog tragiska nyheter för alla?
Citera
2021-12-27, 10:40
Medlem
Okej tack, då vet jag
Citera
2021-12-27, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ja, självklart gör de det. Skulle du vilja att man missar ifall det skulle vara något fuffens som hänt?

För att reda ut vad som hänt så startar man en utredning. Rätt självklart va? Bara aftonbladetpopulas som tycker det är märkvärdigt...

Ja det är så polisen gör tack och lov. Många här på FB tycker att man inte får spekulera om brott eftersom det är så tragiskt. Men om polisen hade den policyn så skulle nog ett antal mordbränder aldrig blivit utredda.
Det finns kanske ingen anledning att misstänka det i just det här fallet, men det måste ändå utredas. Det kan vara en tragiskt händelse som har lett fram till att saker urartar, eller så kan det vara en utomstående person som har tänt på. Man måste vända på varje sten när något så här allvarligt inträffar och omständigheterna är oklara.
Citera
2021-12-27, 11:23
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Hoppas på besked under dagen då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in