2021-12-26, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naazz
Nej det har dom inte din mört hjärna
Om du inte bara haft thaimassage vänner så skulle du sett vad som skrivs och sägs i den filippinska vän, familjekretsen. För de som är vänner med dem på fb.
Citera
2021-12-26, 15:24
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Enligt Polisen utreder de mordbrand.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Qy3Brx/stor-oro-efter-villabranden-i-sandviken

Ja, självklart gör de det. Skulle du vilja att man missar ifall det skulle vara något fuffens som hänt?

För att reda ut vad som hänt så startar man en utredning. Rätt självklart va? Bara aftonbladetpopulas som tycker det är märkvärdigt...
Citera
2021-12-26, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard12345
Polisen har ringt fruns familj nu och bekräftat de hittat kroppen.
Det måste väl vara en missuppfattning. Polisen har väl knappt kunnat ta sig in ännu, än mindre redan identifierat kropparna?
Citera
2021-12-26, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Det måste väl vara en missuppfattning. Polisen har väl knappt kunnat ta sig in ännu, än mindre redan identifierat kropparna?
Det kan jag tyvärr inte svara på. Bara att fruns syster hört av sig till filippinska vänner här i Sverige och sagt så.
Citera
2021-12-26, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ja, självklart gör de det. Skulle du vilja att man missar ifall det skulle vara något fuffens som hänt?

För att reda ut vad som hänt så startar man en utredning. Rätt självklart va? Bara aftonbladetpopulas som tycker det är märkvärdigt...
Ja absolut , det ska vara riktigt gjort.
Fick mig några "smockor" själv när man själv skrev att man är många som misstänker mord.
Nu vet inte jag något om familjen , eller deras privatliv. Men enligt min syn ser det mer ut som om en anlagd brand är gjord. Men som sagt jag kan ha fel , stora brister hos mig själv.
Citera
2021-12-26, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Ja absolut , det ska vara riktigt gjort.
Fick mig några "smockor" själv när man själv skrev att man är många som misstänker mord.
Nu vet inte jag något om familjen , eller deras privatliv. Men enligt min syn ser det mer ut som om en anlagd brand är gjord. Men som sagt jag kan ha fel , stora brister hos mig själv.

Vi kan alla ha fel.
Förstår bara inte hur du kommer fram till den slutsatsen. Inget alls som talar för att det skulle vara en anlagd brand i nuläget.
Jag vet inte i detta läget, men det fanns ju en rasrisk när brandkåren kom och därför fick de retirera och låta branden gå sin gång. Med tanke på just rasrisk etc så tar det nog längre tid att kunna göra en fullgod undersökning av huset.
Efterlyser vittnen som varit där och sett om tekniker gått in. Vet det finns en bild på 3-4st, men vet inte om de varit innanför dörrkarmen.
Citera
2021-12-26, 16:02
Medlem
Såg att flera kommenterar på fruns omslagsbild som är från 8aug, med kort på hela familjen på en strand. Vad det riktigt betyder vet jag inte, men kändes som att någon betydelse har de när flera kommenterat bla 🙏🏼, ❤️ Och 😿.
Bara en iakttagelse från mig.
Citera
2021-12-26, 16:03
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Har man satt upp nåt för att insynsskydda platsen? Kan ju mycket väl vara så att förkolnade likdelar kan skymtas om man stirrar och tittar väldigt systematiskt.
Citera
2021-12-26, 16:04
Medlem
Nej de har inte identifierat några kroppar. Den där Rickard har bara någon egen teori fast allt pekar åt det hållet.
Citera
2021-12-26, 16:05
Medlem
lpdatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Vi kan alla ha fel.
Förstår bara inte hur du kommer fram till den slutsatsen. Inget alls som talar för att det skulle vara en anlagd brand i nuläget.
Jag vet inte i detta läget, men det fanns ju en rasrisk när brandkåren kom och därför fick de retirera och låta branden gå sin gång. Med tanke på just rasrisk etc så tar det nog längre tid att kunna göra en fullgod undersökning av huset.
Efterlyser vittnen som varit där och sett om tekniker gått in. Vet det finns en bild på 3-4st, men vet inte om de varit innanför dörrkarmen.

En polisbil samt en civilbil har stått där under dagen, har dock inte sett deras ”buss” där.
Citera
2021-12-26, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard12345
Polisen har ringt fruns familj nu och bekräftat de hittat kroppen.
Knappast. Undersökning av brandplatsen påbörjas först i MORGON, så sluta sprid osanning !!
Citera
2021-12-26, 16:08
Medlem
Bilen ser ut att vara mer bränd än entreräcket. Sätter en peng på att branden startat i bilen (elbil/laddhybrid?), spridit sig till garaget och vidare till huset. Lite långsökt kanske men det är min teori och den är fasen lika rimlig som elfel, kvarglömda ljus eller överhettad skorsten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in