2021-12-27, 05:25
Avslutad
Var i Sverige hittar jag minsta möjliga tätort med tre krav:

1. Det ska finnas lediga hyresrätter eller billiga bostadsrätter eller småhus
2. Det ska finnas ett gym som har öppet sent, helst dygnet runt
3. Det ska finnas en mat- och dagligvarubutik

Kommunen kan ligga varstans men ska vara billig och till invånarantal helst så liten som möjligt. Kollektivtrafik, bussförbindelser, vårdcentraler, polis, brandkår och annan service är inte avgörande. Det gör inget om arbetslösheten är hög och skatten är låg.

Vilken tätort eller by rekommenderar ni som bäst uppfyller dessa kriterier?
Citera
2021-12-27, 05:57
Medlem
Asmodeusvults avatar
Fränsta i Ånge kommun kommer passa dig som handen i handsken.
Citera
2021-12-27, 06:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Fränsta i Ånge kommun kommer passa dig som handen i handsken.
Fitness & Gym 24h Ab Fränsta. Befolkning 1256 invånare. Skattetrycket på 34,62 är ganska högt men det får man kanske ta.
http://bostader.trovit.se/uthyres-l%C3%A4genhet-fr%C3%A4nsta

Ca 4 mil till Sundsvall och 3 mil till Ånge. Egen vårdcentral, pizzeria, ICA Nära Torpeden och COOP dessutom. Inte dåligt. Där kan man nog bilda en bra familj utan att kvinnan är otrogen.
Citera
2021-12-27, 07:04
Medlem
Zorzarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalixkillen
Fitness & Gym 24h Ab Fränsta. Befolkning 1256 invånare. Skattetrycket på 34,62 är ganska högt men det får man kanske ta.
http://bostader.trovit.se/uthyres-l%C3%A4genhet-fr%C3%A4nsta

Ca 4 mil till Sundsvall och 3 mil till Ånge. Egen vårdcentral, pizzeria, ICA Nära Torpeden och COOP dessutom. Inte dåligt. Där kan man nog bilda en bra familj utan att kvinnan är otrogen.

Utan att kvinnan är otrogen? Det handlar nog inte om orten i sig, mer hur du behandlar kvinnan i ditt liv.
Citera
2021-12-27, 07:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zorzarn
Utan att kvinnan är otrogen? Det handlar nog inte om orten i sig, mer hur du behandlar kvinnan i ditt liv.

Beror väl på om det finns kontrollbehov och hustrumisshandel ?
Citera
2021-12-27, 07:21
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Det gör inget om arbetslösheten är hög och skatten är låg.

Om du lägger bort önskemålet på låg skatt blir det mycket enklare. Utflyttning, lediga lägenheter, låg service och hög skatt går hand-i-hand.
Citera
2021-12-27, 07:24
Avslutad
Citat:
Ja det säger väl sig självt att risken för otrohet är 500% högre i Stockholms innerstad än i t ex Fränsta.
Med vem ska en kvinna vara otrogen med i ett litet samhälle där de flesta är gifta och där bachelors, douchebags och ferrarigubbar inte härjar...

Man har dessutom en god ursäkt att inte gå på köpcentrum, utan bara ligga hemma och mysa. Detta är Sverige! Skog och natur. Njut och var glad. Sundsvall City är det längsta man kommer på en livstid.
Citera
2021-12-27, 07:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Om du lägger bort önskemålet på låg skatt blir det mycket enklare. Utflyttning, lediga lägenheter, låg service och hög skatt går hand-i-hand.
Okej, jag tar ett värsting-skattetryck om jag så måste. Vilka tätorter finns i så fall som vore än bättre?
Citera
2021-12-27, 07:29
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Okej, jag tar ett värsting-skattetryck om jag så måste. Vilka tätorter finns i så fall som vore än bättre?

Filipstad?
Citera
2021-12-27, 07:30
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Citat:

Finns ett uttryck som på engelska lyder: out of sight, out of mind. Alltså, har kvinnan ett lägre antal/inga hunkar att lägga ögonen på, så minskar risken för suktande otrohet av köttets lust i sinnet.
Citera
2021-12-27, 09:13
Medlem
cirkuspoliss avatar
Citat:
Var i Sverige hittar jag minsta möjliga tätort med tre krav:

1. Det ska finnas lediga hyresrätter eller billiga bostadsrätter eller småhus
2. Det ska finnas ett gym som har öppet sent, helst dygnet runt
3. Det ska finnas en mat- och dagligvarubutik

Kommunen kan ligga varstans men ska vara billig och till invånarantal helst så liten som möjligt. Kollektivtrafik, bussförbindelser, vårdcentraler, polis, brandkår och annan service är inte avgörande. Det gör inget om arbetslösheten är hög och skatten är låg.

Vilken tätort eller by rekommenderar ni som bäst uppfyller dessa kriterier?

Alla orter i inlandet norr om Dalälven med undantag för Östersund.
Citera
2021-12-27, 09:38
Medlem
kyrkstockens avatar
Örkeljunga hade tydligen ett gym. Ja, det finns en matbutik också. Brukade vara låg kommunalskatt (jag har inte koll längre).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in