2021-12-26, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
https://www.expressen.se/nyheter/kollegan-jattegullig--tjej-pa-alla-satt-och-vis/

Varför är telefonen avstängd?
Ingen har väl en telefon avstängd nu för tiden...

Telefonen hade kanske brunnit upp eller förstörts av hettan. Inte så konstigt.
Citera
2021-12-26, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Möjligtvis en dum fråga men frågar ändå.
Om en brandvarnare har "gamla" batterier - brukar det inte pipa extremt enerverande i varnaren till man slutligen bytar batteri?

Tänker att då borde någon vaknat - om familjen var hemma?

Eller kan en brandvarnare bara " dö ut " ?
Och vad säger att ingen vaknat?
Citera
2021-12-26, 22:24
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Telefonen hade kanske brunnit upp eller förstörts av hettan. Inte så konstigt.
Jo, jag kom på det...
Citera
2021-12-26, 22:45
Medlem
Finns det ingen här som bor i närheten, som kan förklara - står "huset" bara där? Utan uppsikt eller övertäckt osv? Borde man inte gått in snarast möjligt för att leta upp ev människorester? Om inte tänker jag att risken finns att olovliga människor vistas där inne och röjer ev bevis osv. (Förstår att det är avspärrat med ngn form av tejp, men det hindrar ju egentligen ingen till att gå in fysiskt)
Vad olustigt att bo i ngt av husen bredvid och behöva mötas av denna utsikt..
Deras kvarlevor ligger väl antagligen där mitt i allt bråte.

Tycker det verkar märkligt. Det har ju gått flera dygn - tur det inte exempelvis har snöat i den delen av landet.... (?)
Citera
2021-12-26, 22:52
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Finns det ingen här som bor i närheten, som kan förklara - står "huset" bara där? Utan uppsikt eller övertäckt osv? Borde man inte gått in snarast möjligt för att leta upp ev människorester? Om inte tänker jag att risken finns att olovliga människor vistas där inne och röjer ev bevis osv. (Förstår att det är avspärrat med ngn form av tejp, men det hindrar ju egentligen ingen till att gå in fysiskt)

Tycker det verkar märkligt. Det har ju gått flera dygn - tur det inte exempelvis har snöat i den delen av landet.... (?)
Dem kan inte gå in teknikerna före det blivit kallt i resterna av huset, Det är en jäkla hetta som kan glöda länge!
Gissar i morgon kan dem börja undersöka huset teknikerna förutsatt räddningstjänsten anser platsen är släckt och säker!
Citera
2021-12-26, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Dem kan inte gå in teknikerna före det blivit kallt i resterna av huset, Det är en jäkla hetta som kan glöda länge!
Gissar i morgon kan dem börja undersöka huset teknikerna förutsatt räddningstjänsten anser platsen är släckt och säker!

Förstår det. Men tänker om platsen är under ständig övervakning, samt kanske övertäckt på ngt vis..?
Citera
2021-12-26, 22:55
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Förstår det. Men tänker om platsen är under ständig övervakning, samt kanske övertäckt på ngt vis..?
Nog är den underbevakning gissar polis eller väktare finns där och vaktar platsen, nej det är inte övertäckt platsen står som den gör på bilden!
Citera
2021-12-26, 22:58
Medlem
Citat:

Inget är övertäckt men står en polisbil där så de sitter och håller vakt
Citera
2021-12-26, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Killmekatzy
Har enbart bott i nyare bostäder men min erfarenhet är att dom normalt piper typ var 10:e minut tills man blir galen.

När jag var nybliven förälder och gick på knäna sömnmässigt fick jag äntligen möjlighet till sovmorgon. Jag stoppade i öronproppar, stängde dörren och sov som en klubbad gris tills min partner kom in och väckte mig. Då tjöt brandvarnaren för fullt utanför sovrumsdörren pga att det rykte in från kaminen. Jag hade inte hört nånting.

Min slutsats av det är att man behöver inte vara drogad eller full för att sova sig igenom ett brandlarm.

Tack för responsen på min fråga.

Ja, man kan sova sig igenom mycket
I fallet med branden känns det orimligt att en hel familj sover sög igenom ljudet av en brandvarnare. Om den fungerat vilket vi inte vet. Om familjen varit hemma - vilket vi ej heller vet.
Citera
2021-12-26, 23:19
Medlem
skulle någon kunna lägga ut bilderna på familjen som det pratas om? Typ anonfiles eller annat?
Citera
2021-12-26, 23:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Utsikten15
Och vad säger att ingen vaknat?

Det är bara jag som spekulerar och tänker brett.
Såklart kan någon ha vaknat och inte hunnit ut. Vi vet väldigt lite än så länge.

Rätta mig gärna dör jag kan ha fel men jag vill minnas en händelse - Staffanstorp? - där en villa brann ner. Man hade funnit barn som försökt gömma sig i garderober i huset men dem brann inne.
Utredningen visade att en datorladdare legat i soffan och fått nån överladdning så branden hade startat där och snabbt var hela huset övertänt.
Citera
2021-12-26, 23:24
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikman
skulle någon kunna lägga ut bilderna på familjen som det pratas om? Typ anonfiles eller annat?

Gärna en hint om hur man hittar deras ansiktsbok med , tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in