2021-12-26, 17:49
Medlem
welcometorealitys avatar
Beskedet från polisen är att det fortfarande inte går att göra någon teknisk undersökning på platsen.
Citera
2021-12-26, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
20 år yngre mycket vacker fru. Två fina flicka som inte var makens. Giftermål 2014. Sju år brukar vara året då många äktenskap havererar. Frun fick arbete 2018. Kände sig fri och kanske uppvaktad på jobbet.
Maken blandar i sömnmedel i barnen och fruns mat/dryck. Häller bensin i alla rum tar sedan själv en överdos av sömnmedel och tänder på i undervåningen. Går upp och lägger sig bredvid frun.
Huset blir övertänt som en fackla och alla avlider.

Min teori. Får se vad vi får veta om ens något.
Det fanns brandvarnare enligt de bilder jag sett.
Maken 54 år.
Och här har vi nog vinnaren av "Årets foliehatt 2021"
Citera
2021-12-26, 17:53
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
20 år yngre mycket vacker fru. Två fina flicka som inte var makens. Giftermål 2014. Sju år brukar vara året då många äktenskap havererar. Frun fick arbete 2018. Kände sig fri och kanske uppvaktad på jobbet.
Maken blandar i sömnmedel i barnen och fruns mat/dryck. Häller bensin i alla rum tar sedan själv en överdos av sömnmedel och tänder på i undervåningen. Går upp och lägger sig bredvid frun.

Maken 54 år.

"Som inte var makens?"
Kryp tillbaks under stenen du sover under igen.
Sen heter det "två fina flickor" inte " två fina flicka"
Citera
2021-12-26, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcma
Och här har vi nog vinnaren av "Årets foliehatt 2021"
+1 på den.
Citera
2021-12-26, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
"Som inte var makens?"
Kryp tillbaks under stenen du sover under igen.
Sen heter det "två fina flickor" inte " två fina flicka"
Precis. Förstår inte hur man ens tänker, när man bara skriver utan någon kännedom alls om familjen. Förmodligen dåliga erfarenheter själv av kvinnor ifrån ett asiatiskt känt land.
Citera
2021-12-26, 17:56
Medlem
Citat:

Maken 54 år.

De har varit ihop i över 10 år! Den äldsta dottern ser ut att vara runt 9 år - den yngsta kanske 6 år? Mycket sannolikt att barnen är hans!
Den typen av scenario du nämner är troligtvis mer vanlig i tanken än i verkligheten - inte osannolik men man behöver inte alltid leta efter zebror heller.

Bränder under jul och nyår är däremot mer vanligt.
Senast redigerad av CelebrateLife 2021-12-26 kl. 18:06.
Citera
2021-12-26, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Det måste väl vara en missuppfattning. Polisen har väl knappt kunnat ta sig in ännu, än mindre redan identifierat kropparna?

Det kan hända att det verkar så på någon filippinares Facebook men nej. Teknisk undersökning påbörjas i morgon, ingen avliden hittad eller identifierad än.
Citera
2021-12-26, 18:19
Medlem
Petermadsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Ja absolut , det ska vara riktigt gjort.
Fick mig några "smockor" själv när man själv skrev att man är många som misstänker mord.
Nu vet inte jag något om familjen , eller deras privatliv. Men enligt min syn ser det mer ut som om en anlagd brand är gjord. Men som sagt jag kan ha fel , stora brister hos mig själv.

Detta snack om mordbrand hit och dit:

Om någon tänder eld på ett hus( även om det bevisligen är helt tomt på människor) så är det ofta mordbrand. Varför? Jo om det finns/fanns risk att elden spred sig till grannfastigheter där det finns/fanns människor vid tillfället så blir det mordbrand. Borde kanska då kallas för dråpbrand, men nu har man valt att kalla det för mordbrand. Inte heller väljer man att kalla det mordförsöksbrand trots att motivet INTE är att döda någon. Det kan ju till exempel var så att en person väljer att sätta eld på sitt hus via en fjärrutlösare samtidigt som hen befinner sig i Thailand. Använder en lödkolv som brandstartare men lämnar Googelspår på sökningar om hur man kan tända på något via fjärrutlösare mm mm, glömma kartong till lödkolv i papperskorgen och sedan köpa allt med kort och inte med kontanter. Ja i sådana fall ska det INTE kallas mordbrand utan IDIOTBRÄNNARE🤣.
Senast redigerad av Petermadsen 2021-12-26 kl. 18:21.
Citera
2021-12-26, 18:25
Medlem
Citat:

Maken 54 år.
Varför försöka göra en tragisk händelse till någon smutsigt?
Är det något i din barndom som spökar.
Julen är den tid på året när flest bränder infaller.
Citera
2021-12-26, 19:31
Medlem
welcometorealitys avatar
Bilder från den nedbrända huset.

https://bildix.mmcloud.se/bildix/api/images/0cccb710-444f-4d2c-9e20-78e0c0ff14b1.jpeg?fit=crop&w=640

https://bildix.mmcloud.se/bildix/api/images/770d6fbc-e11b-4903-81cf-b20e84bdd001.jpeg?fit=crop&w=640

https://bildix.mmcloud.se/bildix/api/images/29cc2485-eeb2-42a9-a8b9-f85fa2bba0f4.jpeg?fit=crop&w=640

https://bildix.mmcloud.se/bildix/api/images/6a9bda7a-9a1c-46ee-a734-a123f671e172.jpeg?fit=crop&w=640

Källa GD..
Citera
2021-12-26, 19:49
Medlem
NamnlosBarns avatar
Barnet är hans en utav barnen är väldigt lik pappan. Sen undrar jag ifall de brännts borde man inte hitta skelett delar ?
Citera
2021-12-26, 19:52
Medlem
NamnlosBarns avatar
Tror inte de lever.

De verkade va mycket på sociala medier , om anhöriga kontaktat på alla sett o de inte svarat så har de säkert brunnit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in