2021-12-26, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinisa
Såg att flera kommenterar på fruns omslagsbild som är från 8aug, med kort på hela familjen på en strand. Vad det riktigt betyder vet jag inte, men kändes som att någon betydelse har de när flera kommenterat bla 🙏🏼, ❤️ Och 😿.
Bara en iakttagelse från mig.

Ser ut som bön och kärlek i väntan på besked, men jag kan ha fel.

Vilket som måste det vara outhärdligt för nära och kära.
Citera
2021-12-26, 16:11
Medlem
Fel

Citat:
Ursprungligen postat av Boomfuck
Bilen ser ut att vara mer bränd än entreräcket. Sätter en peng på att branden startat i bilen (elbil/laddhybrid?), spridit sig till garaget och vidare till huset. Lite långsökt kanske men det är min teori och den är fasen lika rimlig som elfel, kvarglömda ljus eller överhettad skorsten.

Nja, de hade en BMW från 2006 (?).
Senast redigerad av Realdoll00 2021-12-26 kl. 16:16. Anledning: Fel
Citera
2021-12-26, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00

Brinner inte dom, menar du?
Citera
2021-12-26, 16:27
Medlem
Fel

Citat:
Ursprungligen postat av Boomfuck
Brinner inte dom, menar du?

Jo, men det är knappast en elbil.

Jag är ingen expert - du kan säkert mer!!
Senast redigerad av Realdoll00 2021-12-26 kl. 16:28. Anledning: Fel
Citera
2021-12-26, 16:35
Medlem
Citat:
Oj, ja det var en kraftig reaktion.

Kan ju va så att grannen har haft mycket kontakt med dom och deras barn.

Är det verkligen en kraftig reaktion på att en hel familj med barn brunnit inne?
Det är ganska ofta en hyffsad kontakt med grannar. Och har man sett barn växa upp, även som granne, så skapar man någon form av band till dom.

Det är inte främlingar som för dig och mig, som läser om det i tidningen och sen går vidare i livet.
Citera
2021-12-26, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil

Är det verkligen en kraftig reaktion på att en hel familj med barn brunnit inne?
Det är ganska ofta en hyffsad kontakt med grannar. Och har man sett barn växa upp, även som granne, så skapar man någon form av band till dom.

Det är inte främlingar som för dig och mig, som läser om det i tidningen och sen går vidare i livet.

Absolut - fattar det!
Citera
2021-12-26, 16:43
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Kan ju va så att grannen har haft mycket kontakt med dom och deras barn. .....
Tror jag läste att grannen fått i sig mycket rök.

I övrigt; de fyra har med god sannolikhet varit i huset, dött av röken, sedan blivit grillade. Med jordfelsbrytare/fungerande brandvarnare/ingen sängrökning/inga stearinljus/ok kamin/smart jycke, så bättrar man sina chanser att inte dö i sömnen.
Citera
2021-12-26, 16:48
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:

Exakt. Vissa är mycket goda vänner med sina grannar i såna där områden. Tycker inte alls det är konstigt att en granne bryter ihop psykiskt.
Citera
2021-12-26, 17:28
Medlem
Hemskt att inte kunna rädda sin familj, så kanske lika bra att alla blev kvar där inne. Tveksamt att man skulle fixa att leva vidare med att de är borta.
Citera
2021-12-26, 17:29
Medlem
Citat:
De har 2st bilar. En privat och en på gubbens företag.
Citera
2021-12-26, 17:36
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utsikten15
Hemskt att inte kunna rädda sin familj, så kanske lika bra att alla blev kvar där inne. Tveksamt att man skulle fixa att leva vidare med att de är borta.

Här tänker du inte på de två barnen som hade hela livet framför sig, och att en äldre pojke verkar ha förlorat sin far. Utan som om föräldrarnas perspektiv är det enda som räknas och döttrarna var deras egendom.
Citera
2021-12-26, 17:42
Medlem
Orobanches avatar
20 år yngre mycket vacker fru. Två fina flicka som inte var makens. Giftermål 2014. Sju år brukar vara året då många äktenskap havererar. Frun fick arbete 2018. Kände sig fri och kanske uppvaktad på jobbet.
Maken blandar i sömnmedel i barnen och fruns mat/dryck. Häller bensin i alla rum tar sedan själv en överdos av sömnmedel och tänder på i undervåningen. Går upp och lägger sig bredvid frun.
Huset blir övertänt som en fackla och alla avlider.

Min teori. Får se vad vi får veta om ens något.
Det fanns brandvarnare enligt de bilder jag sett.
Maken 54 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in