2021-12-26, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola77
Skumt att grannen bröt ihop. Och måste tas in på sjukhus..

Oj, ja det var en kraftig reaktion.
Citera
2021-12-26, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Enligt Polisen utreder de mordbrand.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Qy3Brx/stor-oro-efter-villabranden-i-sandviken

Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Rubriceras alltid så i början för att få fram resurser.

Stämmer, tror de förklarar varför de gör det i en artikel också.
Det är väldigt bra att göra det för att utreda fullt ut.
Alla dödsfall som inte uppenbart är mord borde utredas som mord just för att få till en ordentlig utredning, tycker jag. Vi ser det mer och mer dessutom.
Citera
2021-12-26, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Brandvarnare räddar absolut liv och i en perfekt situation så vaknar människor och hinner ta sig ut.
Det är däremot vanligt att folk inte hinner ut, att batterier tagit slut, att man stängt av varnaren för att den varnar för allt och inget etc etc. I ett hus som detta borde det finnas flera brandvarnare, inte bara på nedervåningen. Vi vet att det satt minst en varnare, men vi vet inte om den var duglig. Var det dessutom den enda så kanske den inte var tillräcklig för att varna i tid.
Det finns så mycket som kan bli fel och så mycket som ska stämma för att en brand likt denna slutar lyckligt med liv i behåll.

Jag ser inte det som något konstigt om det är så illa att alla avled i denna brand, oerhört tragiskt, men inte första eller sista gången vi ser liknande förlopp.

Edit:
Här är en annan tragisk husbrand under julen, två medlemmar av familjen lyckades ta sig ut men skickades till sjukhus för inandning av rök. De hade änglavakt.
https://www.foxnews.com/us/christmas-morning-house-fire-leaves-father-and-two-children-dead-wife-and-oldest-child-injured

Kikar man på huset via streetview så ser man ved staplat till vänster om garaget, så de eldade uppenbarligen på något sätt.

Minns en hemsk brand för några år sedan där en barnfamilj plus goda vänner brann inne i ett fritidshus. De eldade för hårt i nedkyld hus så murstocken sprack.

Det har ju varit kallt den senaste veckan.
Citera
2021-12-26, 14:48
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Enligt Polisen utreder de mordbrand.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Qy3Brx/stor-oro-efter-villabranden-i-sandviken

Standardåtgär i dessa fall
Citera
2021-12-26, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Oj, ja det var en kraftig reaktion.

Chock är en lömsk reaktion. Kan vara dödlig samt så vet ingen av vad och när en chock slår in.
Inte särskilt ovanligt.

För egen del fick jag en mild chock efter att en god vän craschat med motorcykel. Fick hålla hans huvud för att frigöra luftvägarna, massor av blod som kom från munnen då hans käke var helt mosad. När ambulansen kom så tog de över och sade att jag gjort ett bra jobb. Sen kom chocken. Ingen direkt mysig känsla. Var en hårsmån från att få ytterligare ambulans att hämta mig. Men jag åkte in till akuten ändå och de som var där sade åt mig att det inte fanns mer att göra, jag mådde tillräckligt bra.
Vännen överlevde med massor av stygn i panna och munnen, fick göra sånt hål i halsen så han kunde andas därigenom istället.

Chock ska man inte slå bort som "löjligt" eller så, det kan hända vem som helst, när som helst och en stor brand kan absolut vara trauma nog för att utlösa ett sådant tillstånd.
Citera
2021-12-26, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola77
Skumt att grannen bröt ihop. Och måste tas in på sjukhus..
Kanske har egna trauman. Det måste vara fruktansvärt att uppleva en sådan här händelse även som granne.
Citera
2021-12-26, 14:54
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Kikar man på huset via streetview så ser man ved staplat till vänster om garaget, så de eldade uppenbarligen på något sätt.

Minns en hemsk brand för några år sedan där en barnfamilj plus goda vänner brann inne i ett fritidshus. De eldade för hårt i nedkyld hus så murstocken sprack.

Det har ju varit kallt den senaste veckan.
Den är irrelevant för den bilden är gammal på streetview så lägg ingen större notis på den bilden....
Citera
2021-12-26, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntePan
Men snälla! Det tar nog 1-2 veckor innan man ändrar det!

Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Det tar en helgfri vecka!

Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Så fort går väl inte det ?
Det händer väl bara vid dödsförklaring av rättsläkare?

Det kan ta betydligt längre än så även om en person dött på sjukhus och dödsförklarats direkt.

Det ju så att det finns personer på Ratsit just i detta nu som registrerats som avlidna för mer än två månader sedan men fortfarande finns kvar på Ratsit trots att de dog på sjukhus och dödsförklarades direkt.

Det står även "Publiceringen kommer att upphöra efter 3 månader.". Sedan kanske det finns gånger då de försvinner snabbare av någon anledning.
Citera
2021-12-26, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Den är irrelevant för den bilden är gammal på streetview så lägg ingen större notis på den bilden....

Det enda den bilden säger är att man vid 2010 eldade i eldstad/kamin på adressen.
Om eldstaden/kaminen var i brukligt skick 2021 vet vi inget om.
Citera
2021-12-26, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte

Ok, tänker att det ändå finns något att elda i.

Huset ser ut att vara i tegel, från typ 70-talet.

Hade de renoverat huset?
Citera
2021-12-26, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Samtidigt så är det väl inte bekräftat heller? Att de är avlidna, även om det mesta talar för det.

Nej precis. Och även om det vore bekräftat så kan det ta flera månader innan de försvinner från Ratsit.
Citera
2021-12-26, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard12345
Polisen har ringt fruns familj nu och bekräftat de hittat kroppen.
Nej det har dom inte din mört hjärna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in