2021-12-26, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Nisse håller kameran? Någon av dem som postat bilden? Eller en fjärde person som inte är Nisse? Kanske Ze bror? Eller Dumle...

Tror även Viktor Leksell och Alexandra var med oxå.. allfall av vad man kunde se på hennes TikTok/insta

(Dock Osäker på om de klippen var från sjöstaden eller N&C)
Citera
2021-12-26, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangofie
En annan sak som jag inte riktigt får ihop.. De har tagits upp tidigare men ändå. Är de inte konstigt att de inte spridits en bild? Vid många skjutningar så gör de ju de o då menar jag riktig bild. Den bilden som sägs vara Nisse behöver ju inte vara äkta. Jag jobbar själv inom ambulans och varken polis eller sjukvårdspersonal hade låtit någon stå så nära som de gjorde på bilden. De är mkt som är fett oklart här.
Bilden va garanterat äkta hur ska man fakea ens
Citera
2021-12-26, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Hahhhahah ja vet inte en person som är vakt till ett gäng är nåt stort 😂 grabben var en vakg för Vårby gjorde ett spring ärende han är inget ,en springis kansle han har konflikter men han är inte nån stor person tyvärr
Jag sa han e högt upp i BAGARMOSSEN. Aldrig han e nåt stort? Jag sa han har pistoler och han hade kunnat kidnappa dig och skjuta dig i huvudet utan o tveka. Men mot t.ex Manolo i Bandidos eller mot Ali Khan han är inget nej
Citera
2021-12-26, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steffelofvee
Mycket troligt att einar tog bilden 👍
Bilden postades några dagar efter einars död på leis instagram sa min källa

Har du någon mer bild eller koll på hur konstellationerna var efter krogbråket?
Tex om Adel och Mehdi hängde något med Nisse, eller om de träffades för något typ av försoningssamtal kvällen Nisse sköts?
Att Mehdi och Nisse haft kontakt kanske man kan anta, eftersom de verkar vara Nisse som ringer upp Mehdi strax efter situationen vid studion i Sätra.
(Någonstans lär de ha spelat in musikvideon med, intressant om Leis, Adel, ZE,Kristian och Ali/Zeen är med i den oredigerade varianten och om den spelas in efter bråket)
Citera
2021-12-26, 13:40
Medlem
Citat:
Hahhhahah ja vet inte en person som är vakt till ett gäng är nåt stort 😂 grabben var en vakg för Vårby gjorde ett spring ärende han är inget ,en springis kansle han har konflikter men han är inte nån stor person tyvärr

Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Jag sa han e högt upp i BAGARMOSSEN. Aldrig han e nåt stort? Jag sa han har pistoler och han hade kunnat kidnappa dig och skjuta dig i huvudet utan o tveka. Men mot t.ex Manolo i Bandidos eller mot Ali Khan han är inget nej

Båda har nog lite rätt - sanningen någonstans på mitten.
Att Euro fick den rollen som knasvakt kan kanske också vara för att han inte skulle se skyldig ut för Nisse som är en ganska bra vän att ha för en up and coming rapper. Plus att Mario inte ville att deras grabbar skulle vara de som slog Nisse, plus att han är ung. Plus att det är bortaplan...

(Ska sluta spamma tråden nu, för idag...)
Senast redigerad av TigerKid2 2021-12-26 kl. 14:05.
Citera
2021-12-26, 13:46
Medlem
Det skrivs ju här att det eventuellt kan ha varit Rashidi och Scar tillsammans som legat bakom mordet på både Dara och Einar.

Om dessa grabbar har tagit på sig en roll som torpeder åt Stockholms kriminella bör man utgå från att det handlar om pengar främst.

Som jag skrev tidigare. Om Rashidi har dödat för Einar, hur svårt vore det för honom att söka upp Einar och skjuta honom? På så vis blir misstankarna lägre ”för han har ju skjutit för Einar” så ”dom är bröder” etc

Citat:
Om scar gjorde det så är det Vårby/dalen som ligger bakom det med hjälp av andra
Citera
2021-12-26, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Det skrivs ju här att det eventuellt kan ha varit Rashidi och Scar tillsammans som legat bakom mordet på både Dara och Einar.

Om dessa grabbar har tagit på sig en roll som torpeder åt Stockholms kriminella bör man utgå från att det handlar om pengar främst.

Som jag skrev tidigare. Om Rashidi har dödat för Einar, hur svårt vore det för honom att söka upp Einar och skjuta honom? På så vis blir misstankarna lägre ”för han har ju skjutit för Einar” så ”dom är bröder” etc

Det står nånstans tidigare i tråden att det är samma mördare som sköt Dara.
Citera
2021-12-26, 13:54
Medlem
Citat:
Om scar gjorde det så är det Vårby/dalen som ligger bakom det med hjälp av andra

Om? Du skrev ju Tidigare att det är S?
Citera
2021-12-26, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08

Jag tror du ska ta uppgiften om Scars inblandning med en stor nypa salt i nuläget.
Citera
2021-12-26, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Att Vårby skulle samarbeta med båda sidor tvivlar jag inte på. Men har DP och Sebastjan förlåtit att Vårby diskuterade att hjälpa Shottaz med hans "jappning"?

Dock, något jag inte tror kommit fram här är vem/vilka som "styr" i Vårby nu då Lamouribröderna Ilki mfl sitter. Är det någon från det ledarskiktet kvar på utsidan eller har nya krafter tagit över? I så fall skulle det kanske öppna för nya allianser...

Fast nu är det så att Dumle har goat till Husby och inte till Vårby även om det nu också hade vart fullt möjligt. Läser ni Dara tråden sa jag redan där om Bredäng och Husbys samarbete i det mordet. Det verkar ha varit samma grej här. Scar är med största sannolikhet inte andra skytten.
Citera
2021-12-26, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag tror du ska ta uppgiften om Scars inblandning med en stor nypa salt i nuläget.

Jag är mest intresserad av Rashidis eventuella inblandning. Andra skrev Scar.

Det här med att Aftonbladet skrev att gripandet i Skarpnäck kan ha ”ställt” till det för polisen. Som du är inne på.

Vad är det man syftar på? Är det verkligen omöjligt för media att ta reda på namnen av gripna personer innan det går till häktning och blir allmänt?

Om svaret är ja då är någon av personerna nedan högintressanta för Einar målet eller?

”En utöver de redan berörda som häktats relativt nyligen (den 17 december) är 20-årige Mohammad Rashidi, misstänkt för grovt vapenbrott. I samma mål sitter sedan tidigare (sedan 19 november) 20-årige Omar Ahmed och 18-årige Josef Ali Abed misstänkta för flera grova vapenbrott. De misstänks bland annat ha hanterat det vapen som användes vid mordet i Sätra Centrum i somras, men ingen av dem har delgivits misstanke om det brottet (ingen har det), vilket skulle kunna anses stämma överens med Aftonbladets slutkläm.”
Citera
2021-12-26, 14:27
Medlem
Finns det någon bild på scar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här