Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Guds Frid och Godmorgon på dig!
Trevligt att se att Flashback i form av denna viktiga tråd inte tar julledigt!
Kan vi slå fast att Polisen, när Lydia Barth klev in för att söka vapenlicens, hon då hade med sig sin "jägarlärare" Calle Alwé*?
Och var det inte så att tjänstgörande polisman fann detta lite märkligt, lite som att Calle A*wén genom sin närvaro försökte liksom pusha myndigheten till att ge Lydia Barth möjlighet till att legalt få inneha skjutvapen? Alltså att Calles närvaro vägde tyngre än pappret som intygade Lydia Barths med godkänt genomförda kurs, är det på det viset vi skall tolka Calles närvaro där hos Polisen?
För om ovanstående stämmer, ser i alla fall jag inget som helst skäl till att maska hans namn. Då har han rimligen befunnit sig vid Lydia Barths sida med den uppenbara avsikten att påverka en tjänsteman i dennes yrkesutövning. Det är allvarligt. Det är ett korrupt beteende.
@MiloMinderbender:
Du som hävdar att du känner Lydia Barth, tror du att det kan ha gått till som ovan?
Vågar du garantera att Lydia Barth under inga som helst omständigheter skulle kunna tänka sig att bjuda "jägarläraren" på sex i utbyte mot en utfärdad jägarexamen?
Guds frid och God Jul till dej också
I nuläget är jag nog inte villlig att gå så långt som det, men det framstår som att Calle Anka, har en självbild som inte riktigt överenstämmer med verkligheten alla gånger, dessutom verkar pengar vara hans primära syfte, hans modus operandi påminner om kvacksalvarna och deras proffesion.
Jag har försökt kolla upp honom via gemensamma bekanta, men en tvålad ål är lättare att få grepp om
så min strävan har varit förgäves hittills, men eftersom jag defininierar svårt som
att införa varmt smör i arslet på en ilsk grävling med ett glödgat spett ska
jag ska kolla upp denna trollkarl till mästerskytt