Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-19, 23:53
  #145
Medlem
Tycker detta är så jävla tragiskt. Killen verkar vara så rationell och smart. Oehört smärtsamt att se denna serie. Önskar man kunde vrida klockan tillbaka och ge honom sin kära mamma tillbaka.
Citera
2021-12-20, 08:08
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Tycker detta är så jävla tragiskt. Killen verkar vara så rationell och smart. Oehört smärtsamt att se denna serie. Önskar man kunde vrida klockan tillbaka och ge honom sin kära mamma tillbaka.
Jobbigt att se hans hopp slockna när pappan (om det nu var han men varför skulle vederbörande inte kunna svara ang inledande meddelandet som nämnde företagsnamnet!) slog ifrån sig. Han blev avvisad ännu en gång av sin ”pappa”….
Skönt att veta att han fick en trygg uppväxt med morföräldrarna. Tror knappast miljön i pappans familj varit bättre för honom.
Citera
2021-12-20, 08:51
  #147
Medlem
08-55331000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Tycker detta är så jävla tragiskt. Killen verkar vara så rationell och smart. Oehört smärtsamt att se denna serie. Önskar man kunde vrida klockan tillbaka och ge honom sin kära mamma tillbaka.

Instämmer, verkar vara en väldigt sympatisk och trevlig familj. Hoppas det blir en lösning, bättre än den vi sett.
Intressant och bra dokumentär.
Kanske You Lin håller sig undan bara för att slippa straff. Och han tolkar sonens kontaktförsök som ett försök från de Svenska myndigheterna att nå och straffa honom. (kanske färgad av hur kinesiska myndigheter kan agera?)
Citera
2021-12-20, 10:01
  #148
Medlem
Scientologys avatar
Sökning efter 林友(You Lin)
Förädling av sökuttrycken 臻溪谷(大连)生物医学技术有限公司 verkar kunna ge något på både Baidu och Google även utan tillägget 林友. You Lin's företag Fountain Valley (Dalian) Biomedical Technology Co., Ltd förefaller vara verksamt inom stamcellsforskning och genetik. You Lin startade företaget för att hans dotter från födseln förefaller ha haft svåra problem bland annat med att kunna svälja. Vilket framgick ur det sista avnittet av dokumentären.

https://www.sohu.com/a/364383688_120329971 You Lin så sent som förra året.

Så helt omöjlig verkar han inte vara att nå. Man får nog förmoda att han måhända åtnjuter visst beskydd på hög nivå, vilket iofs bara borde det göra intressantare att föra honom till rättvisa. Vad kan ni som behärskar Kinesiska få fram för info om You Lin och hans förehavanden?

You Lin har förgäves sökts för att delges för rättegång vid ett flertal tillfällen men han har inte gått att nå. Nya förhandlingar i Hovrätten är inplanerade till april 2022. Men för att det ska bli en rättegång i hovrätten måste You Lin kunna delges detta. Men You Lin håller sig undan. (rätta mig gärna om jag har fel i någon punkt)
Citera
2021-12-20, 12:48
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientology
Sökning efter 林友(You Lin)
Förädling av sökuttrycken 臻溪谷(大连)生物医学技术有限公司 verkar kunna ge något på både Baidu och Google även utan tillägget 林友. You Lin's företag Fountain Valley (Dalian) Biomedical Technology Co., Ltd förefaller vara verksamt inom stamcellsforskning och genetik. You Lin startade företaget för att hans dotter från födseln förefaller ha haft svåra problem bland annat med att kunna svälja. Vilket framgick ur det sista avnittet av dokumentären.

https://www.sohu.com/a/364383688_120329971 You Lin så sent som förra året.

Så helt omöjlig verkar han inte vara att nå. Man får nog förmoda att han måhända åtnjuter visst beskydd på hög nivå, vilket iofs bara borde det göra intressantare att föra honom till rättvisa. Vad kan ni som behärskar Kinesiska få fram för info om You Lin och hans förehavanden?

You Lin har förgäves sökts för att delges för rättegång vid ett flertal tillfällen men han har inte gått att nå. Nya förhandlingar i Hovrätten är inplanerade till april 2022. Men för att det ska bli en rättegång i hovrätten måste You Lin kunna delges detta. Men You Lin håller sig undan. (rätta mig gärna om jag har fel i någon punkt)


Jag förstår inte vad då håller sig undan. det är väl för fan bara den kinesiska polisen att hämta in honom på stationen delge honom du är anhållen skicka honom till sverige döm honom låt han sitta i tio år skicka tillbaka honom till kina och hoppas han dör
Citera
2021-12-20, 19:23
  #150
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Jag förstår inte vad då håller sig undan. det är väl för fan bara den kinesiska polisen att hämta in honom på stationen delge honom du är anhållen skicka honom till sverige döm honom låt han sitta i tio år skicka tillbaka honom till kina och hoppas han dör

Du förutsätter att han lever öppet - lätt kan nås - i Kina. Om alla som flytt utomlands gjorde det, varför efterlyses de då hos Interpol...?
Citera
2021-12-20, 19:24
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Du förutsätter att han lever öppet - lätt kan nås - i Kina. Om alla som flytt utomlands gjorde det, varför efterlyses de då hos Interpol...?

Han lever öppet ju har en dotter och ett företag han jobbar på och till och med håller föredrag
Citera
2021-12-21, 08:10
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 08-55331000
Och han tolkar sonens kontaktförsök som ett försök från de Svenska myndigheterna att nå och straffa honom. (kanske färgad av hur kinesiska myndigheter kan agera?)

Jag tänkte också att detta kan vara möjligt. Att han kanske är lite paranoid och vill hålla sig borta från allt som har med Sverige att göra för att undkomma hovrättsrättegången.

Marcus verkar vara en bra kille. Jag förstår att han vill söka sina rötter och kinesiska familj och kunna bilda sig en egen uppfattning om sin far. Samtidigt gäller det att vara försiktig, det är trots allt två fruar som dött under mystiska omständigheter.

Han skulle kanske inte skada sin egen avkomma men man kan ju aldrig säkert veta. Jag tror trots allt att Lin You blev väldigt förbannad när Veronica sa att han inte skulle få träffa sin egen son.
Citera
2021-12-21, 09:17
  #153
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Jag förstår inte vad då håller sig undan. det är väl för fan bara den kinesiska polisen att hämta in honom på stationen delge honom du är anhållen skicka honom till sverige döm honom låt han sitta i tio år skicka tillbaka honom till kina och hoppas han dör
Tror att det är flera faktorer som samverkar här. Dels har Sverige inget utlämningsavtal med Kina såvitt jag känner till. Dels har vi You Lin som har goda kontakter med Kinas rikaste och mäktigaste personer, vilket verkar kunna påverka även om det är oklart exakt hur.

En Kinesisk blogg skriver
Citat:
Eftersom vårt land inte har något utlämningssystem med Sverige (svensk polis kan inte komma till vårt land för att gripa brottslingar, och vår polis är inte skyldig att hjälpa den svenska polisen att gripa personer) så har denna You Lin varit på fri fot i många år.
https://archive.ph/DF5kQ#selection-4858.0-4885.126 Google translate visar att Kinesiska är inte det lättaste språket att översätta.
Citera
2021-12-22, 00:36
  #154
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Jag förstår inte vad då håller sig undan. det är väl för fan bara den kinesiska polisen att hämta in honom på stationen delge honom du är anhållen skicka honom till sverige döm honom låt han sitta i tio år skicka tillbaka honom till kina och hoppas han dör

Dom skiter väll fan i om någon svensk polis från göteborg söker en av deras högt uppsatta medborgare, dom får ett mail eller post river skiten, tar en kopp kaffe och går vidare i livet. Dom äger ju mer eller mindre Sverige nu ändå då vi är så dumma i huvudet att vi säljer ifrån oss all vår stora industri..

Mvh
Lasse
Citera
2021-12-24, 09:05
  #155
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientology
Tror att det är flera faktorer som samverkar här. Dels har Sverige inget utlämningsavtal med Kina såvitt jag känner till. Dels har vi You Lin som har goda kontakter med Kinas rikaste och mäktigaste personer, vilket verkar kunna påverka även om det är oklart exakt hur.

En Kinesisk blogg skriver https://archive.ph/DF5kQ#selection-4858.0-4885.126 Google translate visar att Kinesiska är inte det lättaste språket att översätta.

Kan du visa mig den ursprungliga artikeln utan översättning?
Citera
2021-12-24, 12:43
  #156
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takeitchill
Kan du visa mig den ursprungliga artikeln utan översättning?
https://mp.weixin.qq.com/s?src=11&ti...Br23v2Original Nej, artikeln ser inte ut att finnas kvar på samma plats/URL.

Om du sett originalartikeln på Kinesiska hade du kunnat översätta den med kvalitet då?
Har sökt 林友 (You Lin) på Sogou men inte återfunnit artikeln.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback