2021-12-24, 04:34
Medlem
Polestar har bättre design, bättre komfort och interiör, högre prestanda och räcker längre på en laddning.

Verkar som att tiden för Tesla runnit ut, speciellt som Polestar helt utklassar dem på den kinesiska marknaden.

Säga att köpa aktier i Volvo Cars så man får äga é del av det bästa EV märket.
Citera
2021-12-24, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Market
Polestar har bättre design, bättre komfort och interiör, högre prestanda och räcker längre på en laddning.

Verkar som att tiden för Tesla runnit ut, speciellt som Polestar helt utklassar dem på den kinesiska marknaden.

Köp du! vänta bara tills hela världen fördömer kinesisk teknik i bilar och bojkotten börjar för volvo!

Det sämsta beslut Sverige gjort på evigheter var att sälja Volvo! Det är inte bara jag som säger detta utan även PG Gyllenhammar!

Lycka till på aktiemarknaden!
Citera
2021-12-24, 05:55
Avslutad
Tesla Modell S Plaid är världens snabbaste "production car"

https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-10247017/Tesla-Model-S-Plaid-sets-record-breaking-EIGHT-SECOND-quarter-mile-run.html

Sen har Tesla sitt laddnätverk.

Polestar har läckra lysen bak men i övrigt inte särskilt snygg.

Sen har Polestar inte bättre range. 48 mil? En Tesla Modell x 100 har 62 mil.
Citera
2021-12-24, 07:24
Medlem
C0ws avatar
Citat:

Kört båda. Nej, absolut inte, nej, nej och nej.
Citera
2021-12-24, 08:07
Medlem
Citat:

Hah hur jag med 100% säkerhet kan veta att TS varken har kört en tesla eller ens pratat med någonsin äger Polestar?
Citera
2021-12-24, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Hah hur jag med 100% säkerhet kan veta att TS varken har kört en tesla eller ens pratat med någonsin äger Polestar?

Åkte i en Tesla m3 igår. Interiör som en Kia. En upplevelse man måste vara mentalsjuk för att gilla.
Citera
2021-12-24, 08:56
Avslutad
Citat:
Åkte i en Tesla m3 igår. Interiör som en Kia. En upplevelse man måste vara mentalsjuk för att gilla.

En model 3 är en budgetbil.
Citera
2021-12-24, 09:52
Medlem
Citat:
Haha, är väl inget fel på Kias interiörer? Kom med i matchen, det är snart 2022 för fan. Jag åkte i kollegans nya Sorento häromdagen och jag tycker inte den var långt efter min panamera, dessutom till halva priset. Kändes riktigt premium.

https://s.isanook.com/au/0/rp/r/w728/ya0xa0m1w0/aHR0cHM6Ly9zLmlzYW5vb2suY29tL2F1LzAvdWQvMTQvNzQzND cva2lhLXNvcmVudG8oMSkuanBn.jpg
Citera
2021-12-24, 10:01
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Haha, är väl inget fel på Kias interiörer? Kom med i matchen, det är snart 2022 för fan. Jag åkte i kollegans nya Sorento häromdagen och jag tycker inte den var långt efter min panamera, dessutom till halva priset. Kändes riktigt premium.

https://s.isanook.com/au/0/rp/r/w728/ya0xa0m1w0/aHR0cHM6Ly9zLmlzYW5vb2suY29tL2F1LzAvdWQvMTQvNzQzND cva2lhLXNvcmVudG8oMSkuanBn.jpg

Nya Sorento ser riktigt premium ut både på insidan och utsidan.
Ser snuskigt trevlig och bra ut. Som en SUV ska vara.
Och det kommer från mig som avskyr SUV med hela min kropp.
Citera
2021-12-24, 10:01
Medlem
Jordgubbes avatar
Och apropå "budget" har Svd idag en recension om senaste Polestar (lägger in som delvis läsbar för att inte drabbas av 1.02, men vissa fakta framgår för vidare diskussion).
Citera
2021-12-24, 10:28
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Har för mig att Polestar är en av elbilsmodellerna som har mest problem. Saker som går sönder och som måste fixas. Typisk världsberömd "Kina-kvalitet".

Någon kanske kan skaka fram undersökningen...

Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Och apropå "budget" har Svd idag en recension om senaste Polestar (lägger in som delvis läsbar för att inte drabbas av 1.02, men vissa fakta framgår för vidare diskussion).
Seriös journalistik... Bilden på "Polestar 2" är ju uppenbart en Cupra Born.
Citera
2021-12-24, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Köp du! vänta bara tills hela världen fördömer kinesisk teknik i bilar och bojkotten börjar för volvo!

Det sämsta beslut Sverige gjort på evigheter var att sälja Volvo! Det är inte bara jag som säger detta utan även PG Gyllenhammar!

Lycka till på aktiemarknaden!

Antar att du menar Göteborgsk teknik? För det är därifrån den kommer.

Det värsta man gjorde vwr möjligtvis att sälja skiten till Ford som körde varumärket i botten och sedan tvingades sälja det till kineser. Det kineserna gjort är att pumpa in pengar och låta göra det de är bäst på, det vill säga utveckla bilarna utan för stor inblandning av Ford och andra tröga ägare.
Senast redigerad av kalleboool 2021-12-24 kl. 10:58.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in