2021-12-23, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Det är skillnad på iskall och proffs, ett proffs lämnar inga spår av sig och skulle heller inte utsätta sig för massa kameror och glida iväg i en Voi.
Det är så klart ett inhyrt proffs från utlandet som löper noll risk att identifieras med kameror i Sverige.
Citera
2021-12-23, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungKanel
Det är så klart ett inhyrt proffs från utlandet som löper noll risk att identifieras med kameror i Sverige.

Tvivlar på det. Han hade förstås på sig mask som är inte ovanligt nu pga corona.
Finns flera kapabla till detta. Värsta jag kan tänka mig är att han är ifrån en annan stad
Citera
2021-12-23, 22:15
Medlem
Det är interna konflikter säker källa.....
Citera
2021-12-23, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gino1234
Det är interna konflikter säker källa.....

Påstår Expressen med, så godmorgon!
Citera
2021-12-23, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
amatören var säkert uppkopplad på hotellets wifi
dom plockar nog in några under jul

Vad menar du?
Citera
2021-12-23, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kcabhsalf007
Kanske någon redan frågat och något redan besvarat detta men skytten satt alltså en längre stund, väntade på ledaren, sköt honom och hoppade på sparkcykel som stod bredvid eller intill honom? Eller stod den utanför olåst? Ganska vågat att lägga en elsparkcykel olåst i city. Och om den var låst så tar ju det tid från flykten. Han kan omöjligen hoppat på en voi. Vet ngn svaret på dessa funderingar? Tack på förhand

Har i "orten" sett flera brushor enkelt bara ställa sin elspark mot en vägg när dom ska in i en butik eller gå och snacka 200 meter bort. Inget lås, inte ens vända sig om, bara gå därifrån. Ingen där jag bor skulle tänka tanken att sno en elspark från en sån kille. Vet inte hur lång tid en vanlig elspark med mobil tar att låsa upp men min lokala dealer har en som går i 70kmh och den står alltid med nyckeln i, den har ingen mobil uppkoppling (av kriminal taktiska fördelar) så den startar nog på en sekund. Alla kriminella som använder elsparkcykeln som "verktyg" kör nog med nyckel. En mobil uppkoppling är bara ren idioti. Det finns elsparkcyklar som går upp i 150kmh och det finns många som har en "startnyckel" som håller fast batteriet. Det är bara ärliga människor som kör med mobil telefons appar o nfc till sina elsparkar. En nyckel som funkar i båda riktningarna upp/ned borde inte ta mer än 3 sek från noll till fart.
Citera
2021-12-23, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Vad menar du?

Alla mobiler brukar konstant söka efter wifi. Särskilt om personen haft wifi påslaget.
Mobilen säger då konstant till alla wifi runtom.

-Hej jag heter xxxxxx, vad heter du? Kan jag få komma in på ditt SSID?
Citera
2021-12-23, 23:01
Medlem
De går rykten om Shottaz och HA
Citera
2021-12-23, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjursholmsLatrinen
Alla mobiler brukar konstant söka efter wifi. Särskilt om personen haft wifi påslaget.

Du tror inte att kriminella mördare har koll på telefonen wifin?

Hur många olösta mord har vi trots bild tagna på flera offer tidigare efter mordet.
Citera
2021-12-23, 23:15
Medlem
Citat:

Förutsatt att du har wifi på.
Om det är en tillfällig telefon så är det skitsamma
Citera
2021-12-23, 23:35
Medlem
Entjockbanans avatar
Citat:

Kan man se vilka mobiler som rört sig där och scannat av även om de inte loggat in på hotellets wifi?
Citera
2021-12-23, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entjockbanan
Kan man se vilka mobiler som rört sig där och scannat av även om de inte loggat in på hotellets wifi?

Nej, vad jag vet kan man bara se om någon enhet försökt logga in på något Wi-Fi.

När jag försökt komma in med någon enhet men skrivit fel lösenord eller valt fel typ av säkerhet (WPA/WPA2-3) så loggar routern det.

Om vi talar om tex en iOS enhet så har de numera sedan om det är version 14.x/15.x en funktion att enheten byter ut MAC-adressen vid uppkoppling. Så om man ska kunna knyta alltihopa behöva den enhet och möjlighet att kunna logga allt den gjort vid en viss tidpunkt osv…. rätt knepigt men det går.

Sedan hur länge loggar finns sparade på respektive router/enheter är nästa fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in