2021-12-23, 15:42
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Han sov kanske utanför dörren den första natten sen blev det bilen? Han var väl dessutom skriven på adressen, hade han inte tillträde till sitt eget hem? Låter oerhört märkligt?

Du vet ingenting om varför C sov där, det är inte heller normalt att vara så inskränkt och fördomsfull som du är.

C verkar ha varit uppriktig och ärlig här, varför skulle han inte tala sanning för Barby när han i målande ordalag beskrev sina problem med hustrun?

Användaren Barby känns dessutom pålitlig här eftersom han troligtvis vill nyansera debatten och försöka ge en mer trovärdig bild av parets destruktiva relation?

(Du borde dessutom skriva Barby så att ingen förväxlar B:et med C:s hustru)

(Du ska också kalla Barby för Barby och inte språkgeniet, att förminska meningsmotståndare på ett barnsligt sätt förstör bara debatten)

Är förminskning inte det du själv gör när du skriver till denna profil att han/hon är inskränkt och fördomsfull?

Förstör inte det debatten?
Citera
2021-12-23, 15:46
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det handlade om ett foto. Vad man ser och inte ser på ett helkroppsfoto. Inget annat!

Tydligen sågs inte ärret på C hand när de träffades heller…
Citera
2021-12-23, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack

Jag undrar fortfarande om han trillat ner från en höjd och slagit i huvudet, som kan förklara hans våldsamma beteende. Jag har inte fått svar av Barby i varken pm eller här.
Citera
2021-12-23, 15:59
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag undrar fortfarande om han trillat ner från en höjd och slagit i huvudet, som kan förklara hans våldsamma beteende. Jag har inte fått svar av Barby i varken pm eller här.

Inte jag heller. Förvisso inte bett om pm, men tycker skriver man härinne så borde man kunna svara här. Det är inte Facebook…
Är det så ”hemligt” det man skriver kanske man inte ska säga A och inte B.
Det för ju inte debatten vidare, som någon uttryckte det…
Senast redigerad av Zicksack 2021-12-23 kl. 16:24.
Citera
2021-12-23, 16:12
Medlem
sybels avatar
Citat:
Att ofrivilligt orsaka någons död är väl inte samma sak som att ta livet av någon?

Tack för att du verkar ha kommit till insikt till slut. Det finns alltså hopp även för dig.

Sorry to say, men hoppet om dig är ute.
Citat:
Det går inte att utesluta att han kan ha hamnat i en omöjlig situation pga hustruns ovilja att lösa parets äktenskapliga problem? Det är samtidigt ingen orimlig teori att han och frun kan ha grälat men att bråket sen kan ha lett till att hon råkade skada sig?

Du har kanske hört talas om helt andra fall som det här tex där sorgliga olyckor i samband med gräl faktiskt inträffar ibland?

Citat:
En bidragande anledning var nog att C var tidigare ostraffad för brott i nära relationer?

Troligen inte eftersom anmälan fanns.
Citat:
Samtidigt har det bubblat upp uppgifter i tråden som säger att C var tvungen att sova utanför dörren till bostaden och i sin bil trots att de delade lägenhet?

Tvungen? Knappast.
Citat:
Du skriver (det fetade) att det är inte juridiskt möjligt att förvägra någon tillträde till sin bostad? Hur går det ihop med att han var tvungen att sova utanför dörren och i bilen?
Du blandar äpplen och päron till en mosig kompott.
Citera
2021-12-23, 16:13
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja precis. Skatten baseras på vilken vinst du förväntas göra. Det är du själv som skickar in vilken vinst du tror dig göra. Du kan sätta 0 kronor och behöver då inte betala nån skatt alls. Men visar det sig när du gör deklarationen att du landat på 500 000 i vinst får du en jäkla smäll. Så det är smartare att gissa rätt och sen betala in en fast summa till skatteverket varje månad. Du kan reglera detta under året om det visar sig att du tjänar minder eller mer än du trodde.

Cezary har varit igång några år och bör kunna beräknat sin årsinkomst ganska bra. Han verkar ha beräknat vinsten till ca 450 000-500 000 och betalat in en fast summa på 15 000 kr per månad till skatteverket.

Att han haft en skuld som reglerades fort hos kronofogden tycker jag inte är nåt konstigt. Gissar att det är vanligt att byggare får betalt av uppdragsgivaren när byggen är klara. Kan säkert ta flera månader.
Tack!
Citera
2021-12-23, 16:15
Medlem
sybels avatar
Citat:
Man får intrycket att du är bara intresserad av bilder på misshandlade kvinnor, är det en man som blivit slagen och sen fastnat på bild så är det tydligen av mindre intresse?

Varför är det så? Du känns inte speciellt jämställd?

Kan inte du förklara varför det är så fantastiskt (om det nu är sant förstås) att även C blev slagen?
Du får snedvridna intryck.
Citera
2021-12-23, 16:58
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Nej, underligheterna duggar.
Citera
2021-12-23, 17:10
Medlem
Själv önskar jag CR en synnerligen God Jul I häktet. Har aldrig tillbringat en jul där. Men tror det är trevligare hemma.
Citera
2021-12-23, 18:11
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag vill inte förklara någonting. Ring Kronofogden och be dem förklara för dig.

Om du inte har något emot det så skriver jag i ett PM svaren på dina övriga frågor.

Eftersom du trots tre förfrågningar från mig inte ens vill snudda vid vad du anser är fel med min analys, och ingen annan i tråden opponerar sig heller, måste jag anta att jag har rätt. Jag förstår om det är smärtsamt att komma till slutsatsen att en vän ljugit för en.

Du får gärna svara svara i PM om det känns bättre för dig, om du har mer information runt när C och sonen blir utlåsta.
Citera
2021-12-23, 18:29
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Själv önskar jag CR en synnerligen God Jul I häktet. Har aldrig tillbringat en jul där. Men tror det är trevligare hemma.
"Stackarn" lär inte bli bjuden på snapps till skinkan. Ska man tro på en trådsanning så svider det nog.
Citera
2021-12-23, 18:37
Medlem
Citat:
Hon spelade väl fotboll fredagen hon försvann? Udda tidpunkt för att leka med en boll?
Vid vilken udda tidpunkt spelade hon fotboll? Har aldrig framkommit i tråden just tidpunkten för fotbollsspelandet. Undrar var den uppgiften kommer ifrån eller du bara gissar???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in