2021-12-22, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
"Bevis"? För vad? Jag känner henne, och känner henne som en annan person, och har därmed betydligt mer på fötterna när jag pratar om Lydia, än vad du någonsin kommer att ha. Du tycker, men jag vet.
Förstår du skillnaden?

Ja du har din "sanning" som du tror på. Du påstår att någon har slagit sönder en gård. Jag undrar vilken gård, eftersom du säger dig känna L?
2021-12-22, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag förstår inte varför du frågar mig, då mina svar intd duger för dig?
Åk till hovrätten och lyssna själv, så får du förstahandsinfo och behöver inte ifrågasätta och dumförklara andra.

Dina svar duger, det är när du försöker efterlikna mördaren och manipulera din omgivning som någon behöver säga ifrån.
Var det inte det som var konsensus i tråden, att mördarens omgivning har stor skuld i det inträffade för att ingen sade ifrån? Föräldrar, vänner, partner, tidigare partner?

Att du är välkänd för att glida lite på sanningen förändrar ingenting, med den vetskapen går det ändå att värdera dina svar.

Att jag skulle besöka en rättegång gällande ett mord på en för mig obetydlig person utfört av en för mig obetydlig person är slöseri av tid.
2021-12-22, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
"Bevis"? För vad? Jag känner henne, och känner henne som en annan person, och har därmed betydligt mer på fötterna när jag pratar om Lydia, än vad du någonsin kommer att ha. Du tycker, men jag vet.
Förstår du skillnaden?
Om du nu känner Lydia och vet vad hon är kapabel till, borde inte det komma som en överraskning att hon tog sitt hagelgevär och sköt ihjäl en människa som hon blev sur på.
Varför har du låtit henne hållas?
Många är ni som påstår att Lydia var en så bra mamma, att hon inte missbrukade, såg du inte detta komma?
2021-12-22, 20:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sittorg
Dina svar duger, det är när du försöker efterlikna mördaren och manipulera din omgivning som någon behöver säga ifrån.
Var det inte det som var konsensus i tråden, att mördarens omgivning har stor skuld i det inträffade för att ingen sade ifrån? Föräldrar, vänner, partner, tidigare partner?

Att du är välkänd för att glida lite på sanningen förändrar ingenting, med den vetskapen går det ändå att värdera dina svar.

Att jag skulle besöka en rättegång gällande ett mord på en för mig obetydlig person utfört av en för mig obetydlig person är slöseri av tid.
Du vet inte vem jag är, eller min anledning att besöka denna rättegång.
Om du kände Lydia så kanske hon hade uppskattat närvaron av en "vän"?

Vad menar du med det fetade? På vilket sett är jag välkänd som någon som slirar på sanningen? Förklara gärna.
Du kan inte veta vem jag känner eller anledningen till att jag bryr mig.
Jag vill ta reda på sanningen, hur smutsig den än är. Den som i dina ögon är en obetydlig person, kanske betyder hela världen för någon annan.
2021-12-22, 21:13
Medlem
Citat:
Du vet inte vem jag är, eller min anledning att besöka denna rättegång.
Om du kände Lydia så kanske hon hade uppskattat närvaron av en "vän"?

Vad menar du med det fetade? På vilket sett är jag välkänd som någon som slirar på sanningen? Förklara gärna.
Du kan inte veta vem jag känner eller anledningen till att jag bryr mig.
Jag vill ta reda på sanningen, hur smutsig den än är. Den som i dina ögon är en obetydlig person, kanske betyder hela världen för någon annan.
Vem du är, anledningen till att du bryr dig eller varför du besöker rättegången är fullständigt ointressant.

Att du med en dåres envishet försöker påstå att du söker sanningen trots att det är tydligt att du inte gör det objektivt och "låtsas" inte om uppenbara felaktigheter som kommer fram men är väldigt snabb att "bekräfta" sanningar. Det är manipulativt, det du själv säger att andra borde förstått att mördaren var. Du är själv manipulativ. Vilket jag påpekade vid ett par tillfällen i tråden, därför har jag nu i dina ögon blivit någon som försvarar mördaren, det är tydligt.

Finns ingen anledning för mig att besöka rättegången, de involverade i den här historien är helt obekanta för mig.

Däremot intresserar det mig att på hobbynivå följa några fall per år, läsa förundersökning, följa skvaller på Flashback, se vad en eventuell dom blir.
2021-12-23, 06:50
Medlem
Citat:
Dom kommer meddelas 30/12
Den relativt sett snabba handläggningen med en dom meddelad mindre än 10 dagar efter förhandlingsslut, skulle kunna indikera att hovrätten fastställer tingsrättens dom på 18 år.

Det är visserligen betydligt mindre än vad Lydia Barth förtjänar om rätt skall vara rätt, men man kan i så fall ändå säga att 2021 kom att sluta väldigt ljust, trots Magdalenas 9-punktsprogram..

Inte förrän år 2033 kan Lydia Barth lämna anstalt.
Såvida hon inte får för sig att fortsätta med mördandet under tiden i fängelse.
2021-12-23, 08:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Den relativt sett snabba handläggningen med en dom meddelad mindre än 10 dagar efter förhandlingsslut, skulle kunna indikera att hovrätten fastställer tingsrättens dom på 18 år.

Det är visserligen betydligt mindre än vad Lydia Barth förtjänar om rätt skall vara rätt, men man kan i så fall ändå säga att 2021 kom att sluta väldigt ljust, trots Magdalenas 9-punktsprogram..

Inte förrän år 2033 kan Lydia Barth lämna anstalt.
Såvida hon inte får för sig att fortsätta med mördandet under tiden i fängelse.
Jag vet inte vad jag ska tro om utfallet, då jag inte vet hur hovrätten ser på försvarets försök att skuldbelägga solviksskolan, som är den egentliga anledning som får familjen att ta sitt pick och pack och flytta till antroposofernas förlorade värld, med örtmedicin och fri lek, sexuell frihet och annat humbug.
Att föräldrarna är de ansvariga, glöms bort.
Dokumentären om de utvalda barnen, rör inte Lydia, hon är inte i samma tidsepok, men försöka går ju. Det luktar väldigt illa, att försöka bortförklara hennes val att döda.
Jag hoppas på livstid.
Vad hände med Lydias påstådda dyslexi? Var det hittepå för att hon genom hela livet hittat på olika diagnostiska fördelar för att framstå som så bräcklig och missförstådd?
Hennes jägarexamen, är mycket intressant. Hennes lärare har rykte om sig att inte betala skulder, vara glad i vin och kvinnor. Ställer in utbildningar pga bakis, den som misstror kan själv googla.
De negativa tecensionerna är överväldigande. Finns även rättsliga dokument.
2021-12-23, 10:25
Medlem
Vill någon länka fup? Admin får gärna lägga in på förstasidan..

Vidare undrar jag om man någonstans kan se filmen Emil filmade när hon sköt?
Senast redigerad av Akcamallis 2021-12-23 kl. 10:29.
2021-12-23, 11:14
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad jag ska tro om utfallet, då jag inte vet hur hovrätten ser på försvarets försök att skuldbelägga solviksskolan, som är den egentliga anledning som får familjen att ta sitt pick och pack och flytta till antroposofernas förlorade värld, med örtmedicin och fri lek, sexuell frihet och annat humbug.
Att föräldrarna är de ansvariga, glöms bort.
Dokumentären om de utvalda barnen, rör inte Lydia, hon är inte i samma tidsepok, men försöka går ju. Det luktar väldigt illa, att försöka bortförklara hennes val att döda.
Jag hoppas på livstid.
Vad hände med Lydias påstådda dyslexi? Var det hittepå för att hon genom hela livet hittat på olika diagnostiska fördelar för att framstå som så bräcklig och missförstådd?
Hennes jägarexamen, är mycket intressant. Hennes lärare har rykte om sig att inte betala skulder, vara glad i vin och kvinnor. Ställer in utbildningar pga bakis, den som misstror kan själv googla.
De negativa tecensionerna är överväldigande. Finns även rättsliga dokument.
Ja, om hovrätten höjer Lydia Barths påföljd till livstid, då vet jag några hem som kommer att fira det skärpta straffet stort..

Desperat försvar, som så ofta vid mordrättegångar, men att skylla Lydia Barths mord på att hon skulle ha varit utsatt för experimentell pedagogik, det är lite utöver det vanliga. Särskilt om hennes tid på Solviksskolan inte sammanföll med de värsta excesserna där.

Eftersom inte Lydia Barth inte är förståndshandikappad, så vet hon mycket väl att det är fel att döda människor. Det där med att döda djur är en annan sak, men hennes lärare bör rimligen ha förklarat för henne skillnaden mellan djur och män[niskor].

Jaså, denne hennes lärare gällande jägarexamen har rykte om sig att vara intresserad av vin och kvinnor? Det vet jag iofs att många män är, men jag förstår att du hintar om att han är korrupt.
Och följdriktigt då att Lydia Barth får misstänkas för att inte vara sen att utnyttja en sådan situation. Hon skulle inte vara den första kvinnan som "sexaminerades", dvs fick sin examen mha av att bjuda magistern på sex.

Vad säger du MiloMinderbender?
Du som säger dig känna "en annan sida" av Lydia Barth, kan det vara så att hon gick sängvägen för att få sin jägarexamen?
2021-12-23, 11:37
Medlem
Känns som försvaret greppar efter halmstrån om man försöker skylla mordet på att hon blev mobbad på lågstadiet.
Vi pratar om en 35-årig fyrabarnsmamma.
2021-12-24, 05:21
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ja, om hovrätten höjer Lydia Barths påföljd till livstid, då vet jag några hem som kommer att fira det skärpta straffet stort..

Desperat försvar, som så ofta vid mordrättegångar, men att skylla Lydia Barths mord på att hon skulle ha varit utsatt för experimentell pedagogik, det är lite utöver det vanliga. Särskilt om hennes tid på Solviksskolan inte sammanföll med de värsta excesserna där.

Eftersom inte Lydia Barth inte är förståndshandikappad, så vet hon mycket väl att det är fel att döda människor. Det där med att döda djur är en annan sak, men hennes lärare bör rimligen ha förklarat för henne skillnaden mellan djur och män[niskor].

Jaså, denne hennes lärare gällande jägarexamen har rykte om sig att vara intresserad av vin och kvinnor? Det vet jag iofs att många män är, men jag förstår att du hintar om att han är korrupt.
Och följdriktigt då att Lydia Barth får misstänkas för att inte vara sen att utnyttja en sådan situation. Hon skulle inte vara den första kvinnan som "sexaminerades", dvs fick sin examen mha av att bjuda magistern på sex.

Vad säger du MiloMinderbender?
Du som säger dig känna "en annan sida" av Lydia Barth, kan det vara så att hon gick sängvägen för att få sin jägarexamen?

Jag har sökt lite uppgifter om denne Cxlle Alwxn, som enligt egen utsaga har tillhört Armens jägarbataljon, jag finner inget som styrker detta, jag söker vidare angående denna filur som ger kurser i jägarexamen utan att ställa krav, om du Callx läser i denna tråd, pm:a mej gärna tjänstgöringstid och betyg, jag är alltid imponerad av folk som tjänstgjort vid jägarbataljonen, själv fick jag hoppa hare vid FJS, som det hette på stenåldern
2021-12-24, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Jag har sökt lite uppgifter om denne Cxlle Alwxn, som enligt egen utsaga har tillhört Armens jägarbataljon, jag finner inget som styrker detta, jag söker vidare angående denna filur som ger kurser i jägarexamen utan att ställa krav, om du Callx läser i denna tråd, pm:a mej gärna tjänstgöringstid och betyg, jag är alltid imponerad av folk som tjänstgjort vid jägarbataljonen, själv fick jag hoppa hare vid FJS, som det hette på stenåldern
Guds Frid och Godmorgon på dig!
Trevligt att se att Flashback i form av denna viktiga tråd inte tar julledigt!

Kan vi slå fast att Polisen, när Lydia Barth klev in för att söka vapenlicens, hon då hade med sig sin "jägarlärare" Calle Alwé*?
Och var det inte så att tjänstgörande polisman fann detta lite märkligt, lite som att Calle A*wén genom sin närvaro försökte liksom pusha myndigheten till att ge Lydia Barth möjlighet till att legalt få inneha skjutvapen? Alltså att Calles närvaro vägde tyngre än pappret som intygade Lydia Barths med godkänt genomförda kurs, är det på det viset vi skall tolka Calles närvaro där hos Polisen?

För om ovanstående stämmer, ser i alla fall jag inget som helst skäl till att maska hans namn. Då har han rimligen befunnit sig vid Lydia Barths sida med den uppenbara avsikten att påverka en tjänsteman i dennes yrkesutövning. Det är allvarligt. Det är ett korrupt beteende.

@MiloMinderbender:
Du som hävdar att du känner Lydia Barth, tror du att det kan ha gått till som ovan?
Vågar du garantera att Lydia Barth under inga som helst omständigheter skulle kunna tänka sig att bjuda "jägarläraren" på sex i utbyte mot en utfärdad jägarexamen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in