Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Jag vet inte vad jag ska tro om utfallet, då jag inte vet hur hovrätten ser på försvarets försök att skuldbelägga solviksskolan, som är den egentliga anledning som får familjen att ta sitt pick och pack och flytta till antroposofernas förlorade värld, med örtmedicin och fri lek, sexuell frihet och annat humbug.
Att föräldrarna är de ansvariga, glöms bort.
Dokumentären om de utvalda barnen, rör inte Lydia, hon är inte i samma tidsepok, men försöka går ju. Det luktar väldigt illa, att försöka bortförklara hennes val att döda.
Jag hoppas på livstid.
Vad hände med Lydias påstådda dyslexi? Var det hittepå för att hon genom hela livet hittat på olika diagnostiska fördelar för att framstå som så bräcklig och missförstådd?
Hennes jägarexamen, är mycket intressant. Hennes lärare har rykte om sig att inte betala skulder, vara glad i vin och kvinnor. Ställer in utbildningar pga bakis, den som misstror kan själv googla.
De negativa tecensionerna är överväldigande. Finns även rättsliga dokument.
Ja, om hovrätten höjer Lydia Barths påföljd till livstid, då vet jag några hem som kommer att fira det skärpta straffet stort..
Desperat försvar, som så ofta vid mordrättegångar, men att skylla Lydia Barths mord på att hon skulle ha varit utsatt för experimentell pedagogik, det är lite utöver det vanliga. Särskilt om hennes tid på Solviksskolan inte sammanföll med de värsta excesserna där.
Eftersom inte Lydia Barth inte är förståndshandikappad, så vet hon mycket väl att det är fel att döda människor. Det där med att döda djur är en annan sak, men hennes lärare bör rimligen ha förklarat för henne skillnaden mellan djur och män[niskor].
Jaså, denne hennes lärare gällande jägarexamen har rykte om sig att vara intresserad av vin och kvinnor? Det vet jag iofs att många män är, men jag förstår att du hintar om att han är korrupt.
Och följdriktigt då att Lydia Barth får misstänkas för att inte vara sen att utnyttja en sådan situation. Hon skulle inte vara den första kvinnan som "sexaminerades", dvs fick sin examen mha av att bjuda magistern på sex.
Vad säger du
MiloMinderbender?
Du som säger dig känna "en annan sida" av Lydia Barth, kan det vara så att hon gick sängvägen för att få sin jägarexamen?