2021-12-22, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Undra varför kidnappningen skedde... grabbar blev helt enkelt avundsjuka på han för att han nu har blivit känd, gör miljoner och dessutom är svensk eller hur? Konstigt hur hans egna från hans egen ort var med och kidnappa han, jag menar det, jävligt konstigt. Oftast är det fiende från andra områden man har haft beef med men nu är alla bara avundsjuka och har "backstabbat" honom. Hejdå snorunge fanboys jag har inte tid med er.

När folk i chattarna frågar Ilja "Vad har han gjort?", för de tror ju som du att det måste finnas någon rättvisa, får de svaret "Han rappar kefft". Fanns det något "bra" skäl skulle han väl ha sagt det i stället. Ingenstans motiveras det med moraliska felsteg Nisse ska ha gjord. Det man pratar om är pengar, guld och klockor.

Och precis som broncovic välformulerat beskriver så påstår ingen, inte jag i a f att detta enbart beror på att han är svensk. Verkligheten och relationer är mer komplext men att det spelade in i att han fick mycket hat och i hur vissa här victim blejmar ganska friskt. Vissa har liksom ingen vilja att försöka se saker ur hans perspektiv. Att leva sig in hur det faktiskt skulle kännas att bli utsatt för en sådan kidnappning och hur man skulle reagera då. Det hoppar man kvickt förbi och fokuserar på hur han gjorde alltting fel. Ungefär som snacket kan gå när tjejer blivit våldtagna. Hon var full, hon hade på sig si och så...

Dessutom tror jag inte du kan utgå från att allt är som när du var ung i ditt gäng. Det är mer rått och materialistiskt nu för tiden, mer pengar i omlopp och mer falskhet. Att goa vänner hit och dit, sälja ut folk för pengar. Var det vanligt på din tid?
Borde inte slösa tid på dig... vet att du inte kan prestera mer än "du är så dum TigerKid, du förståår inte gatans laagar".
Senast redigerad av TigerKid2 2021-12-22 kl. 23:28.
Citera
2021-12-22, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MFQ
Tja inte följt tråden så mycket men hört att det ryktas om att einar fakeade detta och har flytt utomlands? Är det fler som hört det?? Låter mycket möjligt isåfall berätta gärna

Absolut inte sant haha
Citera
2021-12-22, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
När folk i chattarna frågar Ilja "Vad har han gjort?", för de tror ju som du att det måste finnas någon rättvisa, får de svaret "Han rappar kefft". Fanns det något "bra" skäl skulle han väl ha sagt det i stället. Ingenstans motiveras det med moraliska felsteg Nisse ska ha gjord. Det man pratar om är pengar, guld och klockor.

Och precis som broncovic välformulerat beskriver så påstår ingen, inte jag i a f att detta enbart beror på att han är svensk. Verkligheten och relationer är mer komplext men att det spelade in i att han fick mycket hat och i hur vissa här victim blejmar ganska friskt. Vissa har liksom ingen vilja att försöka se saker ur hans perspektiv. Att leva sig in hur det faktiskt skulle kännas att bli utsatt för en sådan kidnappning och hur man skulle reagera då. Det hoppar man kvickt förbi och fokuserar på hur han gjorde alltting fel. Ungefär som snacket kan gå när tjejer blivit våldtagna. Hon var full, hon hade på sig si och så...

Jo för att Ilja, som kapten, ska sitta och skriva en bok till nån snorunge varför dom ska kidnappa någon som rappar om det liv dom själva lever. Hade Einar haft en ort så hade det här inte ens varit på tal, det handlar ingenting om avundsjuka eller etnicitet. Men du som sitter i din 3 våningsvilla med far som jobbar som elektriker, din morsa som psykolog och dom har fått den konstiga konstellationen att deras son tycker om gangsterrap nu, har inte en aning om hur det funkar.

Men vi säger så här för att göra er nöjda: Einar är den första personen i historien att bli utslängd från sin ort och det var ortens fel som fittade sig mot en av "grabbarna" och en som kan i stort sett försörja dom. Vilken jävla bedrift ändå. Killen har flera begått flera misstag, det är ett mönster som repeterar sig, även anledningen till varför han inte längre är kvar och varför vi sitter här och skriver. Men det var ortens fel för orten var avundsjuka på en av sina egna grabbar. Det var det fucking dummaste jag har hört och det visar tydligt hur du/ni inte ens har koll på eran favoritartist. Hur blinda ni är och ni inte har en fucking aning om hur det funkar men där ni blivit fascinerade av den här jävla genren och livsstilen, på avstånd.

Om man är G eller utgör sig för det, då är grabbarna i trakten den ända kärlek och lojalitet man har till. Har grabbarna i trakten slängt ut dig från orten, då har du gjort nåt helt fucked up, inte tvärtom fucking små kryp.
Citera
2021-12-22, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Plus att jag drev med de om hans tjej ,ja skojade bara jHaha behövde vakna alla här inne lite för många sov.
Due ju störd som har så tråkigt liv att du blir besatt av hans tjej och hittar på lögner om henne här på flashback medans hon sörjer sin kille.
Citera
2021-12-22, 23:43
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
De va driv behövde lite drama här folk behövde vakna upp lite .Men sen ville jag inte bli jagad av Einars sicarios utan för min port de hade inte varit bra
Du borde testa Abilify, ett tips bara. Ska funka bra mot psykoser.

Ingen här tror på att du har Einar's sicarios efter dig, bara patetiskt.

Snyggt att du smutskastar Alexandr* under allt det här, med påståenden som inte ens stämmer (vilket du själv erkänner).

Du är smuts, förstår inte hur vissa i denna tråd ger dig ryggdunkar.
Senast redigerad av Fricky 2021-12-22 kl. 23:49.
Citera
2021-12-22, 23:44
Medlem
Citat:
Jo för att Ilja, som kapten, ska sitta och skriva en bok till nån snorunge varför dom ska kidnappa någon som rappar om det liv dom själva lever. Hade Einar haft en ort så hade det här inte ens varit på tal, det handlar ingenting om avundsjuka eller etnicitet. Men du som sitter i din 3 våningsvilla med far som jobbar som elektriker, din morsa som psykolog och dom har fått den konstiga konstellationen att deras son tycker om gangsterrap nu, har inte en aning om hur det funkar.

Men vi säger så här för att göra er nöjda: Einar är den första personen i historien att bli utslängd från sin ort och det var ortens fel som fittade sig mot en av "grabbarna" och en som kan i stort sett försörja dom. Vilken jävla bedrift ändå. Killen har flera begått flera misstag, det är ett mönster som repeterar sig, även anledningen till varför han inte längre är kvar och varför vi sitter här och skriver. Men det var ortens fel för orten var avundsjuka på en av sina egna grabbar. Det var det fucking dummaste jag har hört och det visar tydligt hur du/ni inte ens har koll på eran favoritartist. Hur blinda ni är och ni inte har en fucking aning om hur det funkar men där ni blivit fascinerade av den här jävla genren och livsstilen, på avstånd.

Om man är G eller utgör sig för det, då är grabbarna i trakten den ända kärlek och lojalitet man har till. Har grabbarna i trakten slängt ut dig från orten, då har du gjort nåt helt fucked up, inte tvärtom fucking små kryp.

Du har 0 rätt i dina antaganden om mig i alla fall... Så frågan är hur rätt du har i allt annat du är så tvärsäker på.
Du lägger också ord i munnen på andra och drar till med ytterligheter. Jag har aldrig hävdat att allt beror på endast en sak eller att Nisse inte gjorde något misstag alls. Men det är svart och vitt som gäller för dig. Nu ger jag upp (igen).
Senast redigerad av TigerKid2 2021-12-22 kl. 23:51.
Citera
2021-12-23, 00:00
Medlem
Haha. Och nu är vi här igen, Jom3 har hållit sig ”ganska” normal i ca 2-3dgr och nu börjar killen flippa ur igen.

Jom3: Fråga din läkare om Quetapin, så kanske du fungerar längre än 2-3 dagar

OnT:
Tror fortf samma sak som innan, snuten har sina teorier och väntar på snedsteg och/eller info från nån av dessa krypterade chatter osv.

När de väl plockar in någon så kommer de ser till att de håller hela vägen, om det nu händer är dock en annan femma.
Citera
2021-12-23, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Du borde testa Abilify, ett tips bara. Ska funka bra mot psykoser.

Ingen här tror på att du har Einar's sicarios efter dig, bara patetiskt.

Snyggt att du smutskastar Alexandr* under allt det här, med påståenden som inte ens stämmer (vilket du själv erkänner).

Du är smuts, förstår inte hur vissa i denna tråd ger dig ryggdunkar.

Inte redo att röka fredspipa Fricky? Jom har varit big pain in the ass ett bra tag men har kammat snedbena och för tillfället slutat fulposta. Jag tar inte gift på att ett Jom-skov inte kommer men tycker vi får stötta trenden och vänta med bältesläggning.
Citera
2021-12-23, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Den som nämnts här i tråden som Nisses "sicario", någon Yusef Keey. Är det samma person som är manager till Kinesens nya artist Nabzy? Eller delar dem bara snarlika nick?

Nej det är det inte, sök nyckelnn.yk på insta det är han jag pratade om
Citera
2021-12-23, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMM100
Nej det är det inte, sök nyckelnn.yk på insta det är han jag pratade om
Ja precis det är en av nils vänner som han hängde flitigt med under 2021, Yosef är med i musikvideon till sätter dem på plats.

För övrigt är han ingen sicario, fattar ej var folk fick det ifrån, killen är helt skadad och är inte den vassaste kniven i lådan om man säger så.
Citera
2021-12-23, 01:09
Medlem
Citat:
Undra varför kidnappningen skedde... grabbar blev helt enkelt avundsjuka på han för att han nu har blivit känd, gör miljoner och dessutom är svensk eller hur? Konstigt hur hans egna från hans egen ort var med och kidnappa han, jag menar det, jävligt konstigt. Oftast är det fiende från andra områden man har haft beef med men nu är alla bara avundsjuka och har "backstabbat" honom. Hejdå snorunge fanboys jag har inte tid med er.

För att luffarna i Vårby var helt enkelt panka och ville ha snabba cash genom att utpressa en unge på 17 år. Dem kunde ha duckat polisen i flera år till utan den där kidnappningen!

En snabb beräkning på det dem fick in av E är ungefär 300K, pengar som dem kanske kunde ha gjort på några månader, men nej nej!
Citera
2021-12-23, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steffelofvee
Ja precis det är en av nils vänner som han hängde flitigt med under 2021, Yosef är med i musikvideon till sätter dem på plats.

För övrigt är han ingen sicario, fattar ej var folk fick det ifrån, killen är helt skadad och är inte den vassaste kniven i lådan om man säger så.

Jag vet, killen ger vibbar av att vara inavel, skäl ägd och helt pantad ahaha, men någon nämnde något i tråden om Key så gick bara baserat på det, han bytte ju också tydligt sida med tanke på han inte verkat brytt sig ett skit när Einar blev klippt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in