2021-12-22, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vafankanmanhetaens
Kommer in sent i detta, finns det några uppgifter på BO eller GM?

BO är Sangar Karwan. Östberga. Kurd. Bror nummer tre av fyra som mördats.
Citera
2021-12-22, 19:51
Avslutad
Vad som sagts tidigare år är detta då mannen i "tornet" som blivit skjuten idag.
Vem blir nu ledaren ? Är det kamp mellan BO och GM som kan antas ?

Är nu östberganätverket krossat ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigrob
Östberga ligan verkar vara smutsiga och ilojala. Från kidnappningen på den där syrianen till att döda varandra

Fruktansvärt smutsiga och illojala. Som alla kriminella kurder i Sthlm.

Syrianen hade gjort miljonbelopp de fick ta del av. När bedrägerierna inte gick att fortsätta med så var han inte värd ett skit längre. Såldes ut direkt, mot att Östberga fick lite småslantar för att hålla sig undan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Hade han en kanin på sitt huvud? 1 mille alltså!

Jag har hört om folk som haft 10.000 på sitt huvud. Så det här var dyrt då.

Vad hade Einar på sitt huvud? 100.000 var det väl? Eller var det mer?

Har man satt pris på folks huvuden så här frekvent tidigare eller är det en ny företeelse som är trendig?
10k är du koko , ingen skjuter npn för 10k
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Någon med bild på BO?

Citat:
Ursprungligen postat av vafankanmanhetaens
Kommer in sent i detta, finns det några uppgifter på BO eller GM?
Bo var en lärare som jobbade på gymnasiet för några år sen
Citera
2021-12-22, 19:53
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jour-nalisten
Vart hittar du den infon?

Sen, ja det stämmer. Men Herman har nog inte gjort detta, det har Bredäng troligtvis gjort själva. Men vem vet
Se trådarna jag länkade nyss. Svårt att komprimera. Polisen säger internt gängkrig om Östberga osv. Tyvärr en betalartikel numera. Finns dock även nämnt i stämningsansökan och i FUP om morden på Hemen och N.
Citat:
Enligt stämningsansökan framgår det att motivbilden skulle handla om en intern uppgörelse inom samma kriminella nätverk i södra Stockholm som tonårspojken kopplas till.
Timmar innan mordet ska offret även ha träffat en ledargestalt inom nätverket, utanför NK i Stockholm.
Åklagaren menar att ”detta är en intern uppgörelse inom nätverket och att (pojken) har främjat gärningen”.
(FB) Tonåring hittad ihjälskjuten vid Flottviken, Märsta 2021-03-01

(FB) En skjuten, tre andra gripna, Sylvestergatan Liseberg Stockholm 20/6 -20

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/mB3Q2p/uppgifter-misstanktes-ha-lurat-man-i-dodsfalla--nu-ar-han-sjalv-mord
Citera
2021-12-22, 19:54
Medlem
dictionarys avatar
Jag råkade fastna i trafiken när detta hände, hamnade ofrivilligt på näst intill första parkett pga polisens avspärrningar. Jag såg hur ambulanspersonalen inte direkt sprang in, kändes som att de avvaktade ok från polis. Det hann komma någon ytterligare patrull före de gick in. De gick sedan in med raska steg och kom utspringande med sin bår där de gjorde HLR på personen som låg på båren. Antar att det var BO jag såg på båren, han var väl den enda som skadades?
Citera
2021-12-22, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gegage
10k är du koko , ingen skjuter npn för 10k

Jo man kan skjuta en afgansk zuttlangare för 10k. Men inte Sangar.
Citera
2021-12-22, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigrob
Östberga ligan verkar vara smutsiga och ilojala. Från kidnappningen på den där syrianen till att döda varandra

Man ska aldrig belöna illojalitet. Om "ledaren" eller någon i övre skiktet beordrar någon i gänget att göra illa någon annan i gänget eller på något annat sätt blir inblandad i dennes undergång kan man med 100% säkerhet förvänta sig att de yngre börjar sälja ut de som är i övre skiktet då de vet att de själva är utbytbara. Med andra ord så den som är illojal mot en av sina kan räkna med att alla i dennes närhet är illojala mot den och kommer att sälja ut den vid rätt tid och tillfälle.
Citera
2021-12-22, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ortenskonung
Han gömde sig i irak med agrin . Måste va nåt som tvingade honom hit
Agrin W*hab?
Han har även tagit dit sina päron och de tre barn han och hans fru har, till Irak alltså.
Senast redigerad av Monsteria 2021-12-22 kl. 20:15. Anledning: Skrev fel angående antalet barn
Citera
2021-12-22, 20:10
Medlem
Varför reagerade inte hotell personalen att en person bara satt där?
Citera
2021-12-22, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Se trådarna jag länkade nyss. Svårt att komprimera. Polisen säger internt gängkrig om Östberga osv. Tyvärr en betalartikel numera. Finns dock även nämnt i stämningsansökan och i FUP om morden på Hemen och N.

(FB) Tonåring hittad ihjälskjuten vid Flottviken, Märsta 2021-03-01

(FB) En skjuten, tre andra gripna, Sylvestergatan Liseberg Stockholm 20/6 -20

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/mB3Q2p/uppgifter-misstanktes-ha-lurat-man-i-dodsfalla--nu-ar-han-sjalv-mord

Jag har läst dom flera gånger. Hittar inte det du nämner nånstans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in