Citat:
Ursprungligen postat av
Skaanseth
Jeg leste i dag i et magasin der Michael Winger snakker om drapet.
Han sier at AE ble kidnappet og fraktet til en hytte og tvunget til å signere noen papirer.
Det endte med at AE ble drept i hytta, fraktet ut, og hytta satt i brann.
Han ser også at de driver å samler steiner i fjæra, antakelig for å senke liket.
Jeg skal prøve å få lagt opp den 4-siders artikkelen litt seinere
Dette med den hytta i Skipshellebukta har vært oppe til diskusjon her tidligere. Det ble vel også lagt inn link til en avis der det var bilde av hytta. Noen som har den linken?
Det er jo interessant at Winger sier at hun ble tvunget til å signere et dokument.
Jeg har snakket med to andre klarsynte. Den ene sier at han ser at hun er i vann, og ei dame som sier at hun ser at hun ble fraktet i en sort bag, partert.
Winger skal prøve til sommeren å sende ROV, ubemannet ubåt, for å se om han finner noe.
Beinrestene kan ligge i vann i flere titalls år.
De prøvde med dykkere, men det ble for dypt.
Adressen til det som vi kom fram til måtte være hytta er Sommerveien 13, Drøbak.
Ruinene er tatt bort, og det er satt opp ny hytte der i dag. Man kan se taket på den gamle hytta på historiske foto på 1881.
Brukeren Sozzen la inn et innlegg om akkurat dette i går, innlegg #78034.
Nå er jeg blant dem som er nokså skeptisk til folk som kaller seg klarsynt.
Denne hytta i Sommerveien som brant er jo også omtalt tidligere i tråden.
Problemet er bare at den var påsatt som hevn for ett eller annet, man kan
finne avisartikler om dette hvis man googler "hyttebrann" og "Frogn".
Men dato for brannen er jo ellers interessant, det var 05.11.18.
Når det er sagt, så høres det jo besnærende ut at hun skal ha blitt tvunget
til å signere papirer, men nektet. MW sier også at "det var ikke meningen at
hun skulle dø", men at han "føler at hun endte sine dager i den hytta".
La oss nå si da, at det er slik det har skjedd - hun ble ufrivillig fraktet levende
til en hytte for å bli tvunget til å signere papirer. Han sier at "det var sterke
følelser involvert hos både kidnapperne og AE". Hva slags papirer kan dette ha vært?
Sozzen har tidligere i tråden referert til MWs tidligere uttalelser om saken. Da var det snakk
om at AE var bortført av "to menn som snakket et språk AE ikke forstod", og at hun
visstnok skal ha "sett eller hørt noe som ikke måtte bli kjent", og at "noen var veldig
sint på henne for dette". Dette blir ikke referert til i MWs nye artikkel om saken.
MW har tidligere heller ikke nevnt noe om signering av papirer.
En liten kjapp faktaanalyse tilsier at "synet" til MW som gjelder signering av
papirer, har kommet etter at ektepakten ble kjent i media. Også dette med
"sterke følelser" er av nyere dato, igjen etter at ekteskapsproblemene mellom
AE og TH har vært kjent.
Så det kan tyde på at MWs "klarsynthet" baserer seg i stor grad på opplysninger
som er kommet i media. Da velger jeg å ta hans uttalelser med en temmelig stor klype salt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Niffy
Problemet med dette er jo at uansett om AE skulle bli truet til å bli i ekteskapet, eller truet til å signere papirer, litt på samme måte som ryktene om hvordan hun ble truet med pistol til å signere ektepakt, så ville man fremdeles sittet igjen med en levende AE som kunne fortelle om dette engang i fremtiden.
Ja, og hele opplegget med trusselbrevet og løsepengene blir jo helt meningsløst hvis
det handlet om å true henne til å signere papirer. Det var jo dette brevet og omstendighetene
rundt det som førte til at TH kontaktet politiet, med det påfølgende mediesirkuset som oppsto.
Kryptorigget og den lange planleggingen gir heller ingen mening sett i lys av MWs påstander.