2021-12-22, 10:31
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det høres så ille ut at det er vanskelig å tro at det kan være sant.

At de voksne barna skal mangle penger, når faren er god for nærmere 2 milliarder. Jeg forstår det ikke.

Dette er jo datteren som er involvert i driften av Tom Hagens selskaper. Jeg skjønner det ikke.

Familieforsørgeren fra helvete dette. Pengene skal bare investeres og yngle.

Mens familien lider under å mangle midler til livsnødvendigheter og nøkterne aktiviteter.

Ja, hun besitter 18 eller 19 styreverv i hans selskaper, hvis jeg husker noenlunde rett.
Det skulle utgjøre en viss godtgjørelse. I tillegg står han i en personlig krise, som for
normale mennesker skulle tilsi at man trengte sine nærmeste. Da min mor lå på dødsleiet, og
jeg ikke eide nåla i veggen, var det selvsagt ikke noe spørsmål om at min far dekket flyreisen.
Min familie var helt gjennomsnittlig bemidlet.

Men her sitter altså den "sørgende enkemann" og håver inn penger på kraft og børsinvesteringer.
Såvidt jeg forstår går det bedre økonomisk enn noensinne.

Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Han fremstilles jo også sådan, specielt for dem der har læst bogen - som jeg personligt ikke synes, skulle være udgivet i en pågående efterforskning. Så at mange tror det, forstår man jo godt.

Men det må være af taktiske grunde, de gør det - og fordi de er helt sikre i deres sag (ellers havde man vel ikke gjort det på denne måde, tænker jeg ihvertfald).

Sant å si har vi vel fremdeles til gode å finne noe som setter TH i et positivt lys.

Altså, til og med ham selv har jo ikke gjort noe særlig for å gi et godt inntrykk.
Heller tvert imot, vil jeg påstå. Og det kunne jo strengt tatt være det samme, om
det ikke var for at kona var borte og han var siktet for drap.
Senast redigerad av Svartediket 2021-12-22 kl. 10:39.
Citera
2021-12-22, 12:54
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Satt inn ulike emojer i SMS'en som er referert i media. Hvilken versjon kunne hun ha benyttet?

Meldingen var fri for emojier. Så hun var kanskje død.
Citera
2021-12-22, 13:11
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Meldingen var fri for emojier. Så hun var kanskje død.
En annen mulighet er at hun fikk TH til å ringe hjem og hun utsatte hytteturen, satte TH's forklaring i søkelyset og minimerte tidsperioden forsvinningen kunne skjedd på for å kunne gi barna alibi.

Passer inn med telefonen lagt på bordet rett etter at TH ringte hjem.

Det kan hende tiden var knapp og hun var i gang med å utføre et plott den dagen. Derfor Ingen bruk av emoij.

Kan hende hun var i livet da hun dro fra S4.
Senast redigerad av Legokatt 2021-12-22 kl. 13:41.
Citera
2021-12-22, 13:16
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Her er noe jeg har funnet om HHB som handler om Kvitfjell Hotell.

Publisert:
06.01.07

Kvitfjell hotell. Det har vist overskudd. - Men ikke nå lenger, sier HHB som driver stedet. Selskapet har gjort videre investeringer som er utgiftsført i driftsregnskapet. Derfor trenger heller ikke de å bekymre seg for beskatning.

https://www.gd.no/nyheter/milliardene-skal-rulle-i-kvitfjell/s/1-934610-2503911

Kanskje derfor hun røk ut av hotelldriften? At TH mente hun ikke genererte nok penger?
Men det var jo mye att og fram på den tiden, de byttet styre og daglige ledere hyppig.
Det forandret seg i 2012 da eks-politi-piloten RD overtok sjefsstolen, og han sitter vel
fortsatt om jeg ikke tar feil.
Citera
2021-12-22, 18:19
Medlem
Skaanseths avatar
Jeg leste i dag i et magasin der Michael Winger snakker om drapet.
Han sier at AE ble kidnappet og fraktet til en hytte og tvunget til å signere noen papirer.
Det endte med at AE ble drept i hytta, fraktet ut, og hytta satt i brann.
Han ser også at de driver å samler steiner i fjæra, antakelig for å senke liket.
Jeg skal prøve å få lagt opp den 4-siders artikkelen litt seinere
Dette med den hytta i Skipshellebukta har vært oppe til diskusjon her tidligere. Det ble vel også lagt inn link til en avis der det var bilde av hytta. Noen som har den linken?
Det er jo interessant at Winger sier at hun ble tvunget til å signere et dokument.
Jeg har snakket med to andre klarsynte. Den ene sier at han ser at hun er i vann, og ei dame som sier at hun ser at hun ble fraktet i en sort bag, partert.
Winger skal prøve til sommeren å sende ROV, ubemannet ubåt, for å se om han finner noe.
Beinrestene kan ligge i vann i flere titalls år.
De prøvde med dykkere, men det ble for dypt.
Adressen til det som vi kom fram til måtte være hytta er Sommerveien 13, Drøbak.
Ruinene er tatt bort, og det er satt opp ny hytte der i dag. Man kan se taket på den gamle hytta på historiske foto på 1881.
Citera
2021-12-22, 18:34
Medlem
Niffys avatar
Jeg må innrømme at jeg syns det blir noe søkt med klarsynte, men jeg klarer ikke helt legge fra meg dette med at AE skulle bli tvunget til å signere et dokument.

Det passer jo inn i store deler av resten av historien hvis vi tar høyde for at motivet var ekteskapskonflikt og AE's eventuelle forsøk på å avslutte ekteskapet.

Jeg ser ikke bort i fra, i et tenkt scenario, at AE enten skulle trues til å bli i ekteskapet, eller signere flere nye papirer som ville stilt henne enda dårligere ved en skilsmisse.

Problemet med dette er jo at uansett om AE skulle bli truet til å bli i ekteskapet, eller truet til å signere papirer, litt på samme måte som ryktene om hvordan hun ble truet med pistol til å signere ektepakt, så ville man fremdeles sittet igjen med en levende AE som kunne fortelle om dette engang i fremtiden.

Men ingen av disse tingene er det jo mulig å få høre AE's versjon av nå, kun det lille hun klarte å formidle til enkelte venner og bekjente opp gjennom årene.
Citera
2021-12-22, 18:43
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg leste i dag i et magasin der Michael Winger snakker om drapet.
Han sier at AE ble kidnappet og fraktet til en hytte og tvunget til å signere noen papirer.
Det endte med at AE ble drept i hytta, fraktet ut, og hytta satt i brann.
Han ser også at de driver å samler steiner i fjæra, antakelig for å senke liket.
Jeg skal prøve å få lagt opp den 4-siders artikkelen litt seinere
Dette med den hytta i Skipshellebukta har vært oppe til diskusjon her tidligere. Det ble vel også lagt inn link til en avis der det var bilde av hytta. Noen som har den linken?
Det er jo interessant at Winger sier at hun ble tvunget til å signere et dokument.
Jeg har snakket med to andre klarsynte. Den ene sier at han ser at hun er i vann, og ei dame som sier at hun ser at hun ble fraktet i en sort bag, partert.
Winger skal prøve til sommeren å sende ROV, ubemannet ubåt, for å se om han finner noe.
Beinrestene kan ligge i vann i flere titalls år.
De prøvde med dykkere, men det ble for dypt.
Adressen til det som vi kom fram til måtte være hytta er Sommerveien 13, Drøbak.
Ruinene er tatt bort, og det er satt opp ny hytte der i dag. Man kan se taket på den gamle hytta på historiske foto på 1881.

Brukeren Sozzen la inn et innlegg om akkurat dette i går, innlegg #78034.

Nå er jeg blant dem som er nokså skeptisk til folk som kaller seg klarsynt.
Denne hytta i Sommerveien som brant er jo også omtalt tidligere i tråden.
Problemet er bare at den var påsatt som hevn for ett eller annet, man kan
finne avisartikler om dette hvis man googler "hyttebrann" og "Frogn".
Men dato for brannen er jo ellers interessant, det var 05.11.18.

Når det er sagt, så høres det jo besnærende ut at hun skal ha blitt tvunget
til å signere papirer, men nektet. MW sier også at "det var ikke meningen at
hun skulle dø", men at han "føler at hun endte sine dager i den hytta".

La oss nå si da, at det er slik det har skjedd - hun ble ufrivillig fraktet levende
til en hytte for å bli tvunget til å signere papirer. Han sier at "det var sterke
følelser involvert hos både kidnapperne og AE". Hva slags papirer kan dette ha vært?

Sozzen har tidligere i tråden referert til MWs tidligere uttalelser om saken. Da var det snakk
om at AE var bortført av "to menn som snakket et språk AE ikke forstod", og at hun
visstnok skal ha "sett eller hørt noe som ikke måtte bli kjent", og at "noen var veldig
sint på henne for dette". Dette blir ikke referert til i MWs nye artikkel om saken.
MW har tidligere heller ikke nevnt noe om signering av papirer.

En liten kjapp faktaanalyse tilsier at "synet" til MW som gjelder signering av
papirer, har kommet etter at ektepakten ble kjent i media. Også dette med
"sterke følelser" er av nyere dato, igjen etter at ekteskapsproblemene mellom
AE og TH har vært kjent.

Så det kan tyde på at MWs "klarsynthet" baserer seg i stor grad på opplysninger
som er kommet i media. Da velger jeg å ta hans uttalelser med en temmelig stor klype salt.

Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Problemet med dette er jo at uansett om AE skulle bli truet til å bli i ekteskapet, eller truet til å signere papirer, litt på samme måte som ryktene om hvordan hun ble truet med pistol til å signere ektepakt, så ville man fremdeles sittet igjen med en levende AE som kunne fortelle om dette engang i fremtiden.

Ja, og hele opplegget med trusselbrevet og løsepengene blir jo helt meningsløst hvis
det handlet om å true henne til å signere papirer. Det var jo dette brevet og omstendighetene
rundt det som førte til at TH kontaktet politiet, med det påfølgende mediesirkuset som oppsto.
Kryptorigget og den lange planleggingen gir heller ingen mening sett i lys av MWs påstander.
Senast redigerad av Svartediket 2021-12-22 kl. 18:55.
Citera
2021-12-22, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Null problem å varsle politiet anonymt, det er bare å bruke TOR

Var det jeg også tenkte. Eller sende et brev eller bruke en telefonkiosk..
Citera
2021-12-22, 19:27
Medlem
Citat:
Det spørs om de ikke hadde forsikring, fordi at da skal huset bygges opp igjen.
Policy`n er at penger ikke skal utbetales for da kan det bidra til forsikringssvindel.

Det varierer. I mange tilfeller vil kontantoppgjør fra forsikringsselskap være aktuelt.
Citera
2021-12-22, 19:30
Medlem
Citat:
Er ikke et konedrap slemt nok?

EJB er gift med HHB1, ikke med TH. Han ønsker selvsagt det beste for sin familie.
Å la dem i stikken, og samtidig risikere å ikke få se dem igjen, er nok ikke en mulighet for ham.
Da vinner jo psykopaten.

Kanskje hadde han et håp og ønske om at de skulle følge med ham "down under".
Men gitt situasjonen, lar ikke det seg gjøre for hans kone. Covid har ikke gjort det
enklere, heller. Hun står offisielt sett som kontaktperson mellom "barna" og bistandsadvokaten.
Det er et pliktverv hun ikke bare kan forlate så lenge saken er uløst, tror jeg.

Nei, jeg tror det er litt av en skrustikke å stå i for familien.
Ingen valg er enkle, og konsekvensen av dem kan være alvorlige.

Hvis de hadde forsikring, kan det vel tenkes at de måtte gjennom en lang og
krevende prosess for å få utbetalt forsikringssummen. Forsikringsselskapet hadde
nok krevd at brannårsaken måtte være klarlagt. Ikke en lett jobb når det kun er
kull igjen av huset. Så jeg tipper de kun har fått igjen på innboforsikring.

Så kan det jo tenkes at den antatte brannstifteren kunne kommet med en
liten pengegave i ettertid, den snille gode hjelpende far, så ble det ikke så
nøye med forsikringspenger likevel, og de sparte seg for en masse kav.
Legg til litt "lobbyvirksomhet" for å få dem til Lørenskog.

Kynisk av meg å tenke slik, ja. Men vi kjenner jo grunnen til at denne saken
nå har vært diskutert i over 70 000 innlegg.

Brannårsak må nok ikke være kjent. Forsikringsselskapet må bevise svindel (påtenning i dette tilfellet) for å kunne golde tilbake utbetalingen.
Citera
2021-12-22, 19:31
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ja, og hele opplegget med trusselbrevet og løsepengene blir jo helt meningsløst hvis
det handlet om å true henne til å signere papirer. Det var jo dette brevet og omstendighetene
rundt det som førte til at TH kontaktet politiet, med det påfølgende mediesirkuset som oppsto.
Kryptorigget og den lange planleggingen gir heller ingen mening sett i lys av MWs påstander.

Tja, hvis man leker litt med denne teorien da, så kunne trusselbrevet og det å fortelle og vise AE at det var lagt en plan for hennes forsvinning, om hun ikke gjorde som hun ble bedt om, vært brukt som først og fremst et pressmiddel mot henne, men så døde hun, av en eller annen grunn, og man ble tvunget til å kjøre kidnappingsnarrativet utad også, som forklaring på forsvinningen.

Men jeg syns det rimer dårlig med alt det som tyder på at hun mest sannsynlig ikke forlot S4 levende, og det ville ikke engang passet i et "kidnapping-som-gikk-galt"-scenario, hvis meningen var å ta AE og skremme henne til enten det ene eller det andre.
Citera
2021-12-22, 19:32
Medlem
Citat:
Som jeg skrev så får du ikke utbetalt forsikringssummen ved brann.

Det varierer fra sak til sak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in