2021-12-16, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Intressant FUP om Nikolas äventyr i Helsingborg.
Han kan bygga bomber iallafall och verkar mer än gärna skjuta folk. Men det visst vi. Men det är ju off topic för denna tråden.

Lägg gärna upp den här!
Citera
2021-12-17, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snake-check
Lägg gärna upp den här!

Det är användaren MN89 som lagt upp en hel del i tråden som handlar om FUPar. Så det är han som ska ha en stjärna.

https://www.docdroid.net/nC8OhAx/helsingborgs-tr-b-2775-21-aktbil-98-pdf

Nik instruera några ifrån Hbg hur dom skulle bygga bomber för att utpressa en man som va med när en knarklur blev tagen. När bomberna inte gick som tänkt erbjöd sig Nik att jappa honom istället.

Vill inte höja Nik men han verkar bra mycket smartare än många andra kriminella. Och väldigt hänsynslös, men det är ingen nyhet kanske.

Finns även utdrag ifrån Kuten som visar att han hänger med Gib*r* och hur deras nätverk är uppbyggt. En av dom mer matnyttiga FUPar jag läst.
Senast redigerad av Rytve 2021-12-17 kl. 01:19.
Citera
2021-12-17, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattenpaflashback
Kan ni berätta vad som är så intressant för icke-poliser att kolla specifikt på lista över encro-alias?

I sig måttligt intressant. Det underlättar läsningen av FUP i någon mån och ger en bild av nätverket runt de häktade. Riktigt intressant blir det om någon tar sig tid, dyker in i FUP och ritar ett relationsschema. Då får man en tydlig bild av hur gängen är uppbyggda och vilka externa kontakter de har. DET är verkligt intressant. Denna lista kan underlätta det jobbet.
Citera
2021-12-17, 08:57
Medlem
DjesitiBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Jag har hört ifrån en trovärdig källa att den största anledningen till att AM åkte fast va att spanska polisen fick information om vilka Encrolurar han använde och på så vis kunde spåra honom till Mellanöstern.

Dom har kartlagt en flertalet nicknames i Encro som han använde.
Ryktet att han befann sig i regionen va dock något spanska polisen hade jobbat på ett tag, han ska bland annat varit i Doha (Qatar) under våren och träffat en av sina vänner ifrån Malmö där.

Försök inte ens hitta på, ”trovärdig” källa.

AM åkte dit på grund av Moham*d Fakhr* och Hass*n K satte dit honom genom att ange hans IP adress som var knuten till hans IPTV som han brukade.

Informationen ordnade Biggie (mohamm*d fakhr* på beställning av Hass*n K som informerar biggie om att Europol vill ha tag i hans IP Adress)

Kort där på grips AM och både biggie/Hass*n K ”skålar” för det hur dem lyckats sätta dit AM (finns konversationer mellan dem bägge två ”bror det va du och jag” 100%)

Lägg ner konspirationsteorier och tala enbart utifrån fakta! Läs FUP så ser man tydligt.

De är både ”gangstrar” och informatörer.

Men hur vi än vrider på det så var det ju en vinst för hela samhället.
Citera
2021-12-17, 10:04
Medlem
Citat:
Visst är det så att svennepolisen bara plockar chattarna som är intressant för att få de fällda? Knappast så it-forensikerna som plockar fram chattarna tar med saker som kan få de friade..

Som sagt svensk polis är riktigt äckliga och jobbar bara för sätta dit folk i onödan. FTP. Free krokodil.

Jag tycker inte det finns något som är bögigare än att skylla ifrån sig. Bär man skyddsväst och vapen under offerkoftan är det ändå bara koftan som syns.

Ingen i den här historien bölar mer än Krokodil. Han är liksom offer för hela rättsväsendet.
Senast redigerad av Robert Prytz 2021-12-17 kl. 10:09.
Citera
2021-12-17, 11:11
Medlem
Citat:
Ok han bölar absolut men man måste faktiskt respektera ett försök att gå fri, det är smart. Det enda jag inte fattar är varför han inte GENUINT går in hårdare på oskyldig-kortet exempelvis höjer rösten och småskriker "det var fan inte jag jag lovar", istället sitter han där ganska kyligt och svarar sådär trött tekniskt nekande. Man måste med känslor övertyga rätten och det gör man inte genom tekniskt nekande i monoton röst.

Är ju lite sjukt att han har typ 5-7 bröder inkl halvbröder och flera av dem sitter i fängelse, vilket även står i krokodils encrochatt, det är ju han men ah att svennehororna i rätten blir rika på ställa blattenegrer korkade frågor är ett bedrägeri i sig självt.

Svenne är helt galen som låter terroristerna få skämtstraff de drar inte ens bort medborgarskapet hahahah. Juristerna är korrupta de blir multimiljonärer på deras brott alla fattar det liksom för varje korkad fråga de ställer till en mellanösternblatte tjänar de 50 000kr, efter 10 frågor har de tjänat 500 lax.

Äckligaste fegsvennarna i hela det här muslimlandet är garanterat juristerna, de köper villa båt sommarstuga sportbil vattenskoter champagne och golfresor genom återfallsförbrytarnas skämtstraff. Men ahh jävlar vad jag hatar alla bögsvennar som vill ha det såhär man måste förnedra svenne grovt för att de finansierar terrorism och släpper terrorism lösa.

Men å ena sidan tycker du polisen ”är riktigt äckliga och jobbar bara för sätta dit folk i onödan”. Krokodil ska frias.

Och å andra sidan tycker du att juristerna ger skämtstraff till återfallsförbrytare.

Krokodil är just en återfallsförbrytare så hur fan ska du ha det?

Du är ett perfekt exempel på den här jävla offermentaliteten jag pratar om. Inget blir rätt för dig men ALLA BLIR RIKA PÅ KÖPET.
Citera
2021-12-17, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjesitiB
Försök inte ens hitta på, ”trovärdig” källa.

AM åkte dit på grund av Moham*d Fakhr* och Hass*n K satte dit honom genom att ange hans IP adress som var knuten till hans IPTV som han brukade.

Informationen ordnade Biggie (mohamm*d fakhr* på beställning av Hass*n K som informerar biggie om att Europol vill ha tag i hans IP Adress)

Kort där på grips AM och både biggie/Hass*n K ”skålar” för det hur dem lyckats sätta dit AM (finns konversationer mellan dem bägge två ”bror det va du och jag” 100%)

Lägg ner konspirationsteorier och tala enbart utifrån fakta! Läs FUP så ser man tydligt.

De är både ”gangstrar” och informatörer.

Men hur vi än vrider på det så var det ju en vinst för hela samhället.

Den svenska utredningen är inte allt. Spanien kartlagde honom för brotten han var efterlyst för där.
Senast redigerad av Rytve 2021-12-17 kl. 16:00.
Citera
2021-12-22, 12:56
Medlem
Qaas avatar
Fyfan slösade nyss 30 minuter på Dani Judes inspelningar från åtalet. Fick inte ens höra hans röst. Knäpptyst genom hela förhöret, kändes som att jag själv behövde svara på frågorna till slut 🤣🤣🤣

Tack för en bortslösad lunchrast
Citera
2021-12-22, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Fyfan slösade nyss 30 minuter på Dani Judes inspelningar från åtalet. Fick inte ens höra hans röst. Knäpptyst genom hela förhöret, kändes som att jag själv behövde svara på frågorna till slut 🤣🤣🤣

Tack för en bortslösad lunchrast
Jadu. Ett exempel på en riktig GANGSTER!
Till skillnad från visa.
Citera
2021-12-22, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konto334
Jadu. Ett exempel på en riktig GANGSTER!
Till skillnad från visa.

Bra för han! I hans sits så finns det ju inget att tjäna på att prata.
Citera
2021-12-29, 10:36
Medlem
Någon som kan länka en fungerande FUP. Ingen i tråden funkar. Tacksam
Citera
2021-12-29, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farlig10
Någon som kan länka en fungerande FUP. Ingen i tråden funkar. Tacksam

Jag har lagt upp FUP på nytt. Länken kommer fungera i 30 dagar.

Malmö tingsrätt:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in