2021-12-22, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Den har rullat friskt hemma nu och jag tycker den är i stort sett rätt igenom bra, dalar lite på andra spåret ”Apokalyptikon” men annars en av de vackraste plattorna i genren hittills.
Avslutningsspåret ”Into ashes” är ett sånt jävla mangelröj, ett klart och tydligt ”så kan det gå snickarjävel”, en trubbig, rostig, sista spik i korset.

Nu vill jag bara ha en uppföljare från Mgla inom en inte alltför avlång framtid så kan jag luta mig tillbaka och dö lycklig.

Håller helt med. Det är ett löjligt betygsnitt på Funeral Mist som knappast sänks av denna platta. Trummisen är ju omänsklig på Deiform, exempelvis på nämnda Into ashes. Jag tycker det kan bli tråkigt med bara rens (som i mycket Marduk) men sitter så jävla fint när låtarna är så välgjorda.
Citera
2021-12-23, 17:07
Medlem
svartblods avatar
Hjälp

Vad är det för låt som är samplad här. Trodde först det var musiken till Cannibal Holocaust men verkar inte så.

Coldworld - Tortured by solitude

https://www.youtube.com/watch?v=UiQ0SYsZ2CQ
Citera
2021-12-23, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartblod
Hjälp

Vad är det för låt som är samplad här. Trodde först det var musiken till Cannibal Holocaust men verkar inte så.

Coldworld - Tortured by solitude

https://www.youtube.com/watch?v=UiQ0SYsZ2CQ

Va?

Är jag helt efterbliven nu eller. Du postar en cover på låten Tortured by Solitude. Det är väl inget sample utan bara någon som spelat samma sak som i originallåten?
Citera
2021-12-23, 20:37
Bannlyst
Siebenburgen
Citera
2021-12-24, 08:33
Medlem
svartblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Va?

Är jag helt efterbliven nu eller. Du postar en cover på låten Tortured by Solitude. Det är väl inget sample utan bara någon som spelat samma sak som i originallåten?

Försökte kolla om låten redan fanns då det stod cover överallt men stod också att andra spelade cover på coldworlds åt så då antog jag att det var deras...
Senast redigerad av svartblod 2021-12-24 kl. 08:41.
Citera
2021-12-24, 09:05
Medlem
Citat:
Försökte kolla om låten redan fanns då det stod cover överallt men stod också att andra spelade cover på coldworlds åt så då antog jag att det var deras...

Ah. Originalet finns på Spotify.
Citera
2021-12-24, 09:34
Medlem
svartblods avatar
Sorry glömde ju skriva att det var 1.33 in i låten. Det är melodin som jag menar är samplad.
Citera
2021-12-24, 14:22
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Verkar som att Bekëth Nexëhmü har slagit till igen.
Bekëth Nexëhmü - Själslig Urvilja
Citera
2021-12-29, 20:45
Medlem
svartblods avatar
NP: Stormkeep - Tales of othertime
Citera
2022-01-02, 09:01
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
NP: Stormkeep - Tales of othertime
Jävulskt bra! Trummorna låter som dom är inspelade i Grieghallen💪🏻 Låter mer svenskt än amerikansk. Får 90-talsvibbar
Citera
2022-01-04, 00:39
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Håller helt med. Det är ett löjligt betygsnitt på Funeral Mist som knappast sänks av denna platta. Trummisen är ju omänsklig på Deiform, exempelvis på nämnda Into ashes. Jag tycker det kan bli tråkigt med bara rens (som i mycket Marduk) men sitter så jävla fint när låtarna är så välgjorda.

Vad fan är det som försiggår på denna låt? Låter tillrättalagt, datorgjort, omänskligt.
- Det är orimligt! som Kishti från Idol-juryn skrek i tvn för typ 15 år sen.
Någon som kan räkna ut BPM?

Grym platta men tycker att öppningsspåret är den bästa låten hittills, "halleluljah"-kören skulle omöjligt kunnat passa bättre på någon annan skiva än just denna.
Citera
2022-01-04, 11:47
Medlem
Dechristianizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Vad fan är det som försiggår på denna låt? Låter tillrättalagt, datorgjort, omänskligt.
- Det är orimligt! som Kishti från Idol-juryn skrek i tvn för typ 15 år sen.
Någon som kan räkna ut BPM?

Grym platta men tycker att öppningsspåret är den bästa låten hittills, "halleluljah"-kören skulle omöjligt kunnat passa bättre på någon annan skiva än just denna.

Enligt songbpm.com är Deiform 115 BPM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in