2021-12-21, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Åja, nog är det en del som avlider i sviterna av influensa
Ja det var just min poäng. Kolla runt 2000 så lär du häpna!
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-12-21 kl. 22:53.
Citera
2021-12-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Kolla runt 2000 så blir du troligen häpen!

Jag känner mycket väl till historiken och epidemiologin kring influensa och dess ”gömda” och glömda dödlighet.
Citera
2021-12-21, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klumpfisken
Ulf kristersson har enligt Aftonbladet skrivit följande på Facebook efter att ha fått Corona.

"Men allt tyder på att de två vaccindoserna — och snart den tredje — gjorde förloppet mycket lindrigare. Som en rejäl förkylning. Vaccin är fantastiskt!"

Hur kan man dra an slutsats om ett ha fått ett lindrigare förlopp av sjukdomen i sitt enskilda fall utan att kunna jämföra med det fall där han inte blivit vaccinerad? Hur vet han hur han hade mått utan vaccinet, det kunde varit lika illa eller sämre eller..?
Kristerssons trovärdighet angående någonting är inte värst hög. Han är ju agendadriven och en total idiot.
Citera
2021-12-21, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Har dött kärnfriska 25-åringar.

Ja det gör det varje dag världen över. Dör tidigare friska 10 åringar hela tiden i alla länder också. Men inga friska 25åringar dör av en förkylning vad du än försöker skrämma rädda får med för trams. Bluffsjukan är inte farlig.

Medans jag skrev det här dog det hundratals människor av hundratals olika anledningar i alla åldrar. Oj där fick 10 till hjärtproblem i Asien alla under 50. Och nu dog 3 barn i malaria i Afrika fy fan hemskt, folk dör I den här världen. Visste jag inte....
Citera
2021-12-21, 22:59
Medlem
qwerty-66s avatar
Intressant att Danmark slagit i taket för tester. 13000 positiva tester idag men kommer alltså inte öka längre....

"Omicron update from Denmark. 47% of cases were Omicron on the 15th (5-day lag now). Test capacity has been maxed out and DK is adjusting strategy. From now on the key metric is the number of hospitalizations. Using the number of cases as an early indicator is not possible. 1/4"
Citera
2021-12-21, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saber80
Absolut! Tänkte mer att covid är ändå lite nytt som systemet inte fullt ut känner till. Men har de flesta klarat sig innan kommer man göra det igen om man råkar ut för omikron eller vad nästa variant heter. Känns lite domedag här och var, utan vettig anledning. Tack och lov att jag inte märker av denna skräck bland folk jag träffar privat och på jobb. Ganska lugnt där ute i verkliga livet, inte ens någon som är intresserad av vaccinstatus, ingen verkar bry sig. Skönt man träffar på "rätt" folk.

Märker av mer RS och magsjuka än något covid relaterat just nu.
Det sjuka är att jag knappt märkt av c19 alls trots att jag känner och har träffat mängder av människor av blandad ålder och etnicitet under 2020 och 2021. Några har varit sjuka och en har dött men det är i paritet med andra år. Han som dog var 88 år och hade varit svårt sjuk i tio år.Inte har många haft munskydd heller
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-12-21 kl. 23:04.
Citera
2021-12-21, 23:01
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Darwin rensar ut de som genetiskt har svårt med covid19.....
Citera
2021-12-21, 23:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Intressant att Danmark slagit i taket för tester. 13000 positiva tester idag men kommer alltså inte öka längre....

"Omicron update from Denmark. 47% of cases were Omicron on the 15th (5-day lag now). Test capacity has been maxed out and DK is adjusting strategy. From now on the key metric is the number of hospitalizations. Using the number of cases as an early indicator is not possible. 1/4"

Läste precis i Jyllandsposten att det är 8 dagars väntetid till testning nu.
Citera
2021-12-21, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Läste precis i Jyllandsposten att det är 8 dagars väntetid till testning nu.
Testning är i de flesta fall helt meningslöst för vanliga människor. Men såklart inte för alla de testlabb som totalt dragit in mängder av miljarder (1000+)världen över.
Citera
2021-12-21, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klumpfisken
Ulf kristersson har enligt Aftonbladet skrivit följande på Facebook efter att ha fått Corona.

"Men allt tyder på att de två vaccindoserna — och snart den tredje — gjorde förloppet mycket lindrigare. Som en rejäl förkylning. Vaccin är fantastiskt!"

Hur kan man dra an slutsats om ett ha fått ett lindrigare förlopp av sjukdomen i sitt enskilda fall utan att kunna jämföra med det fall där han inte blivit vaccinerad? Hur vet han hur han hade mått utan vaccinet, det kunde varit lika illa eller sämre eller..?

Precis alla data som rullar in från höger och vänster och hela världen talar för Kristerssons påstående är i högsta grad rimligt.

Vid det är här läget måste man vara totalt blind och döv om det inte har gått in att vaccinen radikalt minskar risken för svår sjukdom och död.
Citera
2021-12-21, 23:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Testning är i de flesta fall helt meningslöst för vanliga människor. Men såklart inte för alla de testlabb som totalt dragit in mängder av miljarder (1000+)världen över.

Det är ett sätt att kunna hålla statistik och smittspåra. Att du tycker det är meningslöst får stå för dig. Men slår man i taket på testkapaciteten så blir det ju meningslöst då det inte fyller ett syfte längre.
Citera
2021-12-21, 23:11
Medlem
Citat:

Wow! Hur många? Någon i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto