2021-12-21, 21:58
Medlem
Soterns avatar
Ska den här jävla cirkusen aldrig ta slut?
2021-12-21, 22:05
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Och skulle han gjort det så skulle han inte heller fortsatt arbetet för en förlikning i den riktning den slutade i

Håller med dig och tar för givet att domaren skulle ha agerat om något var orätt.

Detta borgar för att förlikningen var korrekt och att de befängda anklagelser som framförs av Sture för att torpedera den fastställda förlikningen är felaktiga.
2021-12-21, 22:07
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Ska den här jävla cirkusen aldrig ta slut?

Den tar säkert slut innan nyår.
2021-12-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Håller med dig och tar för givet att domaren skulle ha agerat om något var orätt.

Detta borgar för att förlikningen var korrekt och att de befängda anklagelser som framförs av Sture för att torpedera den fastställda förlikningen är felaktiga.
Sture är en fullblodsidiot.
2021-12-21, 22:23
Medlem
Reimers avatar
Det enda problem jag har med Katrin Björklunds eleganta och verkligen tunga skrivelse är att hon i praktiken säger åt Svea Hovrätt hur de ska bedöma Säröpiratens och E*björns taffliga överklagningsförsök, domare och jurister vid domstolar är inte så glada över att någon berättar för dem hur de ska sköta sitt jobb, de är ju gubevars lite finare och bättre än andra jurister, Svea Hovrätt kan av den anledningen konstra och ge galningarna prövningstillstånd men vad fan ska de få prövat i så fall?

Det enda som kan prövas är ju den stadfästelsedom som blivit resultatet av deras förlikning.
2021-12-21, 22:31
Medlem
Det enda smolket i bägaren är väl att Ebba troligen inte har någon möjlighet att få någon form av ersättning för de extra kostnader fördröjningen inneburit.

Möjligen finns det en möjlighet rent juridiskt. Ni juridiskt kunniga kan säkert reda ut det.
Men vetefan om hon är sugen på ännu en runda i rätten med de här dyngbaggarna på andra sidan.

Hade det gått till rättegång och det där hade kommit fram att allt var orkestrerat av de bakom Esbjörn med honom som en lydig spelpjäs hade det varit en annan femma. Samma sak om det nu mot all jävla förmodan beviljas prövningstillstånd.
2021-12-21, 22:37
Medlem
Reimers avatar
Aftonbladet har sent omsider fått till en artikel om det senaste i ärendet.

Citat:
Mäklaren i fråga nekar till att han skulle ha gjort någon regelrätt värdering och Sture Tersaeus har återkallat dokumentet.

– Han har inte gjort någon värdering. Jag har besökt honom och frågat vad fastigheterna har för värde i området där Esbjörn Bolins fastighet ligger. Han hjälpte mig då att kolla det på Hemnet. Jag tog en bild och lämnade in till hovrätten.

Sture Tersaeus menar att han ville ha ett ”riktmärke” vad fastigheterna i området sålts för eller har för värde. Han ska ha bifogat mäklarens visitkort för att visa vem han talat med.

– Jag efterfrågade en bild på hur det ser ut i området med priserna och fick svar att man kan se det på hemmet. Då fick jag en bild och refererade till var jag fått bilden från, säger han.

Hur ser du på att Ebba Busch ombud vill att du avvisas?

– Jag har ingen kommentar till det. Jag tycker bara att det är olyckligt att de håller på att peta i det här. Låt det här nu ha sin gång. Med en demensutredning får vi det svart på vitt, det kan gå åt ena eller andra hållet. Det finns ingen anledning att avvisa eller hålla på.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Qy3EnQ/ombudsbrak-i-hustvisten-mellan-ebba-busch-och-esbjorn-bolin

Säröpiraten fortsätter att vara fräck som den tattare han uppenbarligen är och blånekar till att han fulat ihop en värdering, dessutom så vill han att demensutredningen ska avgöras innan de får besked om prövningstillstånd.
2021-12-21, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det enda problem jag har med Katrin Björklunds eleganta och verkligen tunga skrivelse är att hon i praktiken säger åt Svea Hovrätt hur de ska bedöma Säröpiratens och E*björns taffliga överklagningsförsök

Som lekman så ser jag det som ett korrekt bemötande av den (förvisso ovidkommande) "bevisning" som motparten lagt fram. Dock skriven så att de ickejurister utanför rätten som kommer över det (läs: media) får det svart på vitt vad det är som egentligen överklagats och vad det motparten försöker bevisa egentligen innebär.

Sen kan det ju förvisso vara så att det är en rejäl känga till SH, snyggt dold, om att de inte ens borde låtit Säröpiraten få en massa anstånd när han skickar in ovidkommande saker på absolut sista dagen för överklagande
2021-12-21, 22:38
Medlem
Q6s avatar
Aftonbladet har kommenterat dagens händelser och Sture försöker att släta över sitt bedrägeri.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Qy3EnQ/ombudsbrak-i-hustvisten-mellan-ebba-busch-och-esbjorn-bolin

Puck tvåa
2021-12-21, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Aftonbladet har sent omsider fått till en artikel om det senaste i ärendet.
, dessutom så vill han att demensutredningen ska avgöras innan de får besked om prövningstillstånd.

Synd att de åter igen inte inte lyckas få det tydligt vad det är som ligger hos SH. Den oinsatte kan ju få intrycket att det är "bättre rätt" som ligger där och inte stadfästelsen... (listigt AB, listigt)

Citat:
-Med en demensutredning får vi det svart på vitt, det kan gå åt ena eller andra hållet.
Ja ena hållet är att den visar att ni slösat rättens tid (esbjörn är inte dement) det andra hållet är att minst en person i esbjörns närhet kommer åtalas för trolöshet mot huvudman om det vill sig illa (väl)
2021-12-21, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Aftonbladet har kommenterat dagens händelser och Sture försöker att släta över sitt bedrägeri.

Puck tvåa
De skriver att Esbjörn anser sig ha tvingats att skriva på förlikningen. Inte ett knäpp om VEM som tvingat honom.
2021-12-21, 22:49
Medlem
Tänk att Sture Snedseglare inte vet hur man googlar slutpriser på hemnet, utan måste fråga på lokala pizzerian. Men hur man klipper bort de fastigheter med lägst pris klarar han galant själv samt att skicka in urkundsförfalskning till hovrätten och hävda att en lokal mäklare ska värdera en riksdagsledamots fastighet. Han är för rolig denne snedseglare, men samtidigt förjäkligt att skattepengar ska gå till att tingsrätt och hovrätt ska behöva behandla sådana rättshaverister.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in