2021-12-21, 19:30
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Enligt materialet så ljuger han och det är det vi måste förhålla oss till. Ankomst till mordplats, delar i historien om vittnet LJ, orsak till språngmarsch, samt framstupa sidoläge är ytterligare exempel.

Det är inte bevisat enligt materialet att han ljuger om mörkblå täckjacka, LP blivit skjuten i ryggen, att han blivit avvisad av polis, men så närma man kan komma om man ser logiskt på det med objektiva ögon.

Alla dessa bortförklaringar och fantasier som framförs är naturligtvis inte trovärdiga. Varför är det så svårt att säga att han blåljuger? Han kan väl vara oskyldig ändå?

Verkar blivit nån prestigegrej där förnekarna är rädda för att erkänna att dom gjort några felbedömningar. Det behöver dom inte vara, det har vi sett redan.

Struntsnack! Och det vet du själv om. Därför du inte vågar bemöta mig direkt och i sak?

"Bevisat enlig materialet" utan mer argument är svagt... (ska jag kalla det lögn)

Ankomsten till mordplatsen.
Där vill du använda en uppgift som inte går ihop med allt annat han berättar ej heller annat.
Du som påstår att han ljuger men kan inte ens "med säkerhet" visa på en enda lögn.

På detta sätt påstår du även att Leif L. ljuger för uppgifter går inte heller ihop.
Han är inte lika snabbt ute ur bilen som han först påstår...
Vi har flera andra vittnen som upplever sig vara bland de första. Bengt Palm en av dessa.

Bortförklaringar och fantasier är det ni som står för.
Citera
2021-12-21, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Struntsnack! Och det vet du själv om. Därför du inte vågar bemöta mig direkt och i sak?

"Bevisat enlig materialet" utan mer argument är svagt... (ska jag kalla det lögn)

Där vill du använda en uppgift som inte går ihop med allt annat han berättar ej heller annat.
Du som påstår att han ljuger men kan inte ens "med säkerhet" visa på en enda lögn.

På detta sätt påstår du även att Leif L. ljuger för uppgifter går inte heller ihop.
Vi har flera andra vittnen som upplever sig vara bland de första. Bengt Palm en av dessa.

Ser du någonting där du tror att SE MEDVETET hittar på/skarvar?
Senast redigerad av Makarov.24 2021-12-21 kl. 19:46.
Citera
2021-12-21, 19:50
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Ser du någonting där du tror att SE MEDVETET hittar på/skarvar?

Att "Lisbeth stoppade 20 bilar", när hon sprang ut i gatan.

Som vi var inne på med hans attiraljer, så "skarvar" han möjligen för att stärka sin egna uppfattning om att ha blivit beskriven. (Genom att rabbla upp i princip allt han hade på sig)..
Uppgifter som alltså ändras över tid, det läggs till... (Blir märkligare med en GM som glömmer bort sina lögner hela tiden. En gång ingen gång, men...)
Citera
2021-12-21, 19:58
Medlem
Citat:
Att "Lisbeth stoppade 20 bilar", när hon sprang ut i gatan.

Som vi var inne på med hans attiraljer, så "skarvar" han möjligen för att stärka sin egna uppfattning om att ha blivit beskriven. (Genom att rabbla upp i princip allt han hade på sig)..
Uppgifter som alltså ändras över tid, det läggs till... (Blir märkligare med en GM som glömmer bort sina lögner hela tiden. En gång ingen gång, men...)

Ok. Han överdriver antalet bilar Lisbeth stoppade och kanske att han lägger till attiraljer från ett vittnesmål. Allt annat är alltså direkt från hjärtat och hans upplevelser från kvällen. Ändå märkligt att så många, oavsett inställning i skuldfrågan, verkar anse att han ljuger. Jag vill hävda att det är 90-95% som tillhör den kategorin.
Citera
2021-12-21, 20:26
Medlem
Citat:
Allmänt känt via nyheterna är ingen garanti alls för att uppgifterna stämmer som du vet.
Hur kan han som GM ens tro på den uppgiften? Än mindre använda den.

Att hon inte var mer träffad än hon var och plötsligt föll ihop....
Eller omvänt, inte ens träffad så som han beskriver henne, ståendes, levande och springandes ut i gatan.

"Mörkblå täckjacka" är om än ännu starkare indicium på att SE talat med Lisbeth.
Pusslandet av signalement från 2 nyhetssändningar i kaoset av signalementsuppgifter är inte trovärdigt utan sagolikt.
Lägg där till förväxlingsstrategin som ger SE den mörka rocken, vilket även mordplatsvittnena såg.
Ändå chansar han på att Lisbeth såg den "mörkblåa täckjackan".

Håller fullständigt med! Men det är ju enögda du skriver med här. I sagornas värld är allt möjligt.
Citera
2021-12-21, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Enligt materialet så ljuger han och det är det vi måste förhålla oss till. Ankomst till mordplats, delar i historien om vittnet LJ, orsak till språngmarsch, samt framstupa sidoläge är ytterligare exempel.

Det är inte bevisat enligt materialet att han ljuger om mörkblå täckjacka, LP blivit skjuten i ryggen, att han blivit avvisad av polis, men så närma man kan komma om man ser logiskt på det med objektiva ögon.

Alla dessa bortförklaringar och fantasier som framförs är naturligtvis inte trovärdiga. Varför är det så svårt att säga att han blåljuger? Han kan väl vara oskyldig ändå?

Verkar blivit nån prestigegrej där förnekarna är rädda för att erkänna att dom gjort några felbedömningar. Det behöver dom inte vara, det har vi sett redan.

Enligt materialet så var det ett teatermord om du frågar Hedberg!

Försöka vända på egna tillkortakommanden.
Fantasier, lögner och tala om prestige. Patetiskt.
Citera
2021-12-21, 21:44
Medlem
csvenss avatar
Citat:

Bemöta dig i sak? Jag har väl diskuterat skjortan av dig åtskilliga gånger. Senast när det gällde framstupa sidoläge. Där du i kaxig stil sa att SG var först och att AH kom efter och vi var nollor som inte förstod det. Sen sa du ändå att SE kommit ut sent, varit med på framstupa och blandade in BP och KJ i någon märklig soppa som du inte fick ihop. Patetiskt dåligt analyserat av dig, tror du inte vi märker sådana klavertramp i tråden? Din analytiska förmåga räcker inte till helt enkelt. Du har därför tappat all trovärdighet.

För ett halvår spaltade du upp en massa punkter som styrkte att SE kunde vara ett vittne och som du tyckte hängde i luften. Du har fått svar på alla och mer därtill. Du kan använda Sökfunktionen så ser du. Nu börjar du loopa runt med samma tramsiga argument igen. Du tror väl inte i din vildaste fantasi att jag är rädd att bemöta dig i sak? Det har jag gjort tillräckligt. Sanningen är den att jag tycker att du inte kommer upp i nivå.

Men det är så här det är när man är förnekare. Värst är väl ändå när Gunnar Wall och Juan Esposito sitter i en podd och säger att det troligt att SE hjälpt till med framstupa sidoläge. Två rätt kunniga på området i mitt tycke. Endera så sitter dom och blåljuger eller så saknar dom analytisk förmåga. Välj själv !!!

Sedan 1986 har man försökt bringa klarhet i SEs roll och försökt ge honom alibi. Aldrig någonsin har man varit längre ifrån. Alla hans utsagor är förklarade. Använd Sökfunktionen så kanske poletten trillar ner.
Citera
2021-12-21, 21:47
Medlem
matsqqs avatar
Jag har reflekterat en del över Hans Holmérs (och Ebbe Carlssons) roll.

De har ju tidigare använts för ren mörkläggningsverksamhet (vilket jag tidigare skrivit om)

Är det realistiskt att tro att det enbart var ren och skär inkompetens som fick HH att gå fullständigt "all-in" på PKK-spåret.

Det som pekade åt det hållet var ju oerhört magert.

När YN skulle visas bilder liknande den man hon hade sett springande på DBG så visades enbart bilder av svartmuskiga personer liknande kurder för att leda in på PKK-spåret igen ...

YN kände att hon blev pådyvlad dem ...

---

Jag hajade till för följande passage i boken "Inuti Labyrinten". s787-

"Just CIA och amerikanska intressen dyker ofta upp kring parhästarna Ebbe Carlsson och Hans Holmer."
...
"Och när Hans Holmér avgick som spaningsledare månade amerikanska ambassaden i Stockholm på ett uppmärksammande sätt om den avsuttne länspolismästarens väl och ve"

---

Om Stay Behind står det på Wikipedia:
det NATO-kontrollerade nätverk av paramilitära grupper som skapades i Västeuropa under det kalla kriget för att underlätta gerillakrigföring och motstånd efter en eventuell sovjetisk invasion.

Mordet sker PRECIS utanför Skandiahuset (Thulehuset) och mördaren syns sist till nära polisman Ö:s lägenhet (polisspåret).

Är det en ren slump att mördarens vägpå så sätt knyter ihop dessa två spår?

Från Wikipedia:

"Organisationen (Stay Behind) hade även ett hemligt kontor i Thulehuset på Sveavägen som man kom åt från Luntmakargatan."

"Lindencrona ansåg att huset var lämpligt på grund av dess många ingångar och underjordiska kulvertar till närliggande fastigheter, vilket skulle göra det svårt att bevaka. I huset hade organisationen också ett hemligt litet kontor med egen ingång från baksidan mot Luntmakargatan. Ännu vintern 2009 fanns spår av dörren som då sattes igen vid en renovering."

---

Både "Inuti Labyrinten" och Gunnar Walls böcker pratar om en mörkläggning.

Om man nu inte tror på att HH bara var rent inkompetent utan att det förekommit en mörkläggning så kan man därefter fundera på incitamentet till den.

Det kan ju vara allt från mer konspiratoriska tankar
... att HH hade förhandsinfo om mordet och redan från början var beredd att hoppa in och kidnappa utredningen och leda den bort från farlig mark)
... till att HH skulle tysta ned förekomsten av "Stay Behind" då delar av nätveket troddes vara inblandat och vissa högdjur inom S nu ville skydda sin rygg att de låtit Stay Behind växa okontrollerat.
... eller något annat scenario?

---

Från boken "Inuti Labyrinten". s787-

"Just CIA och amerikanska intressen dyker ofta upp kring parhästarna Ebbe Carlsson och Hans Holmer."
...
"Och när Hans Holmér avgick som spaningsledare månade amerikanska ambassaden i Stockholm på ett uppmärksammande sätt om den avsuttne länspolismästarens väl och ve"

---

Minns också att HH i sin tur månade om den där polisman Ö med lägenheten på David Bagares gata och hans firma ...

HH påstod att hans fru blivit överfallen (åter en lögn?) och det hade föranlett livvaktskydd även för Holmer och stora pengar till Ö:s firma ...

Follow the money, som man brukar säga ... betalt för väld utförd tjänst ?

Högerextreme polismannen Ö (polisspåret) med vapenintresse och i vars lägenhet man hittade kulor liknande den som användes mot Palme, som skrev ut sig från sjukhuset dagen då Palme sköts ...

---

Många menar att mordet omöjligt kan vara planerat men det kanske var ordentligt förberett kring platsen där det hela skulle ske och hur, men att tillfället blev mer (eller mindre?) improviserat.

En korridor förbi en mörklagd gränd, förbi Thulehuset och polisman G/Ö:s lägenheter....

Detta var ju kvarter där Palme ofta gick obevakad ... Ett mötesscenario?

Ja, man sitter här 35 år senare och pusslar med de bitar man har och troligen kanske man drar linjer mellan de punkter man känner till ...

Men samtidigt ska man nog inte underskatta det arbete som gjorts under decennier av personer som Anér, Minell, Poutianen, Wall m.fl.

Vissa spår kanske ligger närmare sanningen än vad vi anar ...

Det är trots allt det bästa man skrapat ihop efter 35 år ...

---

En annan kuriositet Från "Inuti Labyrinten" s786-
Den tyngsta ingrediensen i Ebbe Carlssons teoribygge ... hade alltså åratal tidigare lanserats av högerextremistiska desinformatörer som Bergström och EAP.

Det står också i boken Inuti Labyrinten s754 att CIA av många antogs vara en av finansiär till EAP ...

---

Jag förstår inte varför en person som SE av vissa måste anses inte höra till "pusslet" med sådan emfas ...

Kanske nesan över att en inblandad person varit mitt framför näsan i 35 år utan att någon tagit honom på allvar ...

SE har ett arbetsrum i "Thulehuset" med eget lås där inte ens vakterna kan komma in ... inte vanligt ...

Det är alltså en ren slump att han checkar ut därifrån?

Sen har vi naturligtvis det med att han säger sig ha sprungit in i gränden som mördaren och förväxlats samt inte minst detta med den lilla väskan ...

Många menar att han inte kan ha utfört det, men kan han ha haft en roll i det hela?
Citera
2021-12-21, 22:02
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Jag har reflekterat en del över Hans Holmérs (och Ebbe Carlssons) roll.

De har ju tidigare använts för ren mörkläggningsverksamhet (vilket jag tidigare skrivit om)

Är det realistiskt att tro att det enbart var ren och skär inkompetens som fick HH att gå fullständigt "all-in" på PKK-spåret.

Det som pekade åt det hållet var ju oerhört magert.

När YN skulle visas bilder liknande den man hon hade sett springande på DBG så visades enbart bilder av svartmuskiga personer liknande kurder för att leda in på PKK-spåret igen ...

YN kände att hon blev pådyvlad dem ...

---

Jag hajade till för följande passage i boken "Inuti Labyrinten". s787-

...

---

Om Stay Behind står det på Wikipedia:
det NATO-kontrollerade nätverk av paramilitära grupper som skapades i Västeuropa under det kalla kriget för att underlätta gerillakrigföring och motstånd efter en eventuell sovjetisk invasion.

Mordet sker PRECIS utanför Skandiahuset (Thulehuset) och mördaren syns sist till nära polisman Ö:s lägenhet (polisspåret).

Är det en ren slump att mördarens vägpå så sätt knyter ihop dessa två spår?

Från Wikipedia:

"Organisationen (Stay Behind) hade även ett hemligt kontor i Thulehuset på Sveavägen som man kom åt från Luntmakargatan."

"Lindencrona ansåg att huset var lämpligt på grund av dess många ingångar och underjordiska kulvertar till närliggande fastigheter, vilket skulle göra det svårt att bevaka. I huset hade organisationen också ett hemligt litet kontor med egen ingång från baksidan mot Luntmakargatan. Ännu vintern 2009 fanns spår av dörren som då sattes igen vid en renovering."

---

Både "Inuti Labyrinten" och Gunnar Walls böcker pratar om en mörkläggning.

Om man nu inte tror på att HH bara var rent inkompetent utan att det förekommit en mörkläggning så kan man därefter fundera på incitamentet till den.

Det kan ju vara allt från mer konspiratoriska tankar
... att HH hade förhandsinfo om mordet och redan från början var beredd att hoppa in och kidnappa utredningen och leda den bort från farlig mark)
... till att HH skulle tysta ned förekomsten av "Stay Behind" då delar av nätveket troddes vara inblandat och vissa högdjur inom S nu ville skydda sin rygg att de låtit Stay Behind växa okontrollerat.
... eller något annat scenario?

---

Från boken "Inuti Labyrinten". s787-

...

---

Minns också att HH i sin tur månade om den där polisman Ö med lägenheten på David Bagares gata och hans firma ...

HH påstod att hans fru blivit överfallen (åter en lögn?) och det hade föranlett livvaktskydd även för Holmer och stora pengar till Ö:s firma ...

Follow the money, som man brukar säga ... betalt för väld utförd tjänst ?

Högerextreme polismannen Ö (polisspåret) med vapenintresse och i vars lägenhet man hittade kulor liknande den som användes mot Palme, som skrev ut sig från sjukhuset dagen då Palme sköts ...

---

Många menar att mordet omöjligt kan vara planerat men det kanske var ordentligt förberett kring platsen där det hela skulle ske och hur, men att tillfället blev mer (eller mindre?) improviserat.

En korridor förbi en mörklagd gränd, förbi Thulehuset och polisman G/Ö:s lägenheter....

Detta var ju kvarter där Palme ofta gick obevakad ... Ett mötesscenario?

Ja, man sitter här 35 år senare och pusslar med de bitar man har och troligen kanske man drar linjer mellan de punkter man känner till ...

Men samtidigt ska man nog inte underskatta det arbete som gjorts under decennier av personer som Anér, Minell, Poutianen, Wall m.fl.

Vissa spår kanske ligger närmare sanningen än vad vi anar ...

Det är trots allt det bästa man skrapat ihop efter 35 år ...

---

En annan kuriositet Från "Inuti Labyrinten" s786-
Den tyngsta ingrediensen i Ebbe Carlssons teoribygge ... hade alltså åratal tidigare lanserats av högerextremistiska desinformatörer som Bergström och EAP.

Det står också i boken Inuti Labyrinten s754 att CIA av många antogs vara en av finansiär till EAP ...

---

Jag förstår inte varför en person som SE av vissa måste anses inte höra till "pusslet" med sådan emfas ...

Kanske nesan över att en inblandad person varit mitt framför näsan i 35 år utan att någon tagit honom på allvar ...

SE har ett arbetsrum i "Thulehuset" med eget lås där inte ens vakterna kan komma in ... inte vanligt ...

Det är alltså en ren slump att han checkar ut därifrån?

Sen har vi naturligtvis det med att han säger sig ha sprungit in i gränden som mördaren och förväxlats samt inte minst detta med den lilla väskan ...

Många menar att han inte kan ha utfört det, men kan han ha haft en roll i det hela?

Jättebra skrivet! Jag kan bara tala för mig själv, men jag tror att många av oss som är skeptiska till SE som ensam gärningsman har lite lättare att acceptera honom som en kugge i ett större sammanhang.

Så vilken roll?

Möjligen någon slags koordinator, men det är ju kanske tveksamt eftersom han är sen ut.

Kanske någon som kollar om "kusten är klar"? Men i så fall skulle han inte ha pratat med väktarna.

Jag får bara inte ihop det men vill inte helt avfärda SE.
Citera
2021-12-21, 22:15
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Jättebra skrivet! Jag kan bara tala för mig själv, men jag tror att många av oss som är skeptiska till SE som ensam gärningsman har lite lättare att acceptera honom som en kugge i ett större sammanhang.

Så vilken roll?

Möjligen någon slags koordinator, men det är ju kanske tveksamt eftersom han är sen ut.

Kanske någon som kollar om "kusten är klar"? Men i så fall skulle han inte ha pratat med väktarna.

Tack !

För mig är detta ett äkta intresse och så länge det är det så har man ju åtminstone kul !

Skulle tycka det vore roligt om det diskuterades de ursprungliga signalementen - hur de uppstod !
Citera
2021-12-21, 22:19
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel

Så vilken roll?

Det som talar väldigt starkt för att SE inte ingick i en konspiration är att han exponerar sig så mycket i media. Det skulle absolut inte gillas eller vara gynnsamt av "konspirationsgänget".
Citera
2021-12-21, 22:26
Medlem
Thomas Pettersson började väl först med att leta Stay Behind kopplingar till SE och PU 2017-2020 har väl också letat en del efter sådana kopplingar.
Men det verkar ju som man gav upp det projektet till sist och antog att SE agerat på egen hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in